Freitag, September 30, 2005

خود آموز کوسه و ریش پهن و اتوماتیک
استفاده صلح ‌آمیز از تكنولوژی عربده‌كشان، قانون‌گريزان، هنجارشكنان،
اراذل و اوباش و برهم زنندگان قانون



خبرگزاري فارس:
خطيب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حق مسلم ايران براي استفاده از انرژي هسته‌اي…گفت:
به مديران مسئول ايراني در اين مسئله تاكيد مي‌كنم كه اين عرصه جاي شعار نيست بلكه بايد با مذاكره به هدف
خود برسيم و و با بهره‌گيري فعاليتهاي ديپلماسي و استفاده از همه اهرم‌‌ها به دنيا بقبولانيم كه قصد استفاده صلح‌آميز از منافع سرشار تكنولوژي هسته‌اي داريم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8407080125


ایسنا
سردار احمدي‌مقدم، فرمانده نيروي انتظامي… در نمازجمعه حضور پيدا كرد و به ارائه‌ي گزارشي از عملكرد اين نيرو پرداخت:
ما با عربده‌كشان، قانون‌گريزان، هنجارشكنان، اراذل و اوباش و برهم زنندگان قانون برخورد قاطع مي‌كنيمنيروي بسيج كه يادگار امام است در اين سال‌ها بدون چشمداشت در عرصه‌هاي مختلف حضور پيدا كرد و ما شاهد تلاش‌هاي آنها در ايجاد امنيت بوده‌ايم.

ایران پرس نیوز
امروز پس از پایان نماز جمعه در تهران نزدیک به 300 نفر... دست به راهپیمايی زده
و ... پرچم آمریکا و انگلستان را به آتش کشیدند

http://www.iranpressnews.com/source/007700.htm
خود آموز فوری
هشت سال و دو سه ماه زور زدن برای سرهم کردن کلمات قصار
جمیله کدیورمکتوب ان لاین
هر چند طی دو سه ماه اخیر سعی کرده ام از هیچ خبری متعجب نشوم ولی نمی دانم چرا باز وقتی برخی اظهارات نپخته جمعی از تصمیم سازان کشور را می خوانمٰ نمی توانم از تعجب وتاثر خودداری کنم.

http://kadivar.maktoub.ir/archives/2005/Sep/26/459.php

Donnerstag, September 29, 2005

خود آموزقانوني
تجمٌع "دانشجویان" و عملیات علمي و تحقيقي
با پرتاب گوجه فرنگي و آتش زدن پرچم اسرائيل، انگليس و آمريكا

کیهان ام القرا / پجشنبه 7 مهر 1384/ 29 سپتامبر 2005:

دراين تجمع قانوني... نمايندگان همه تشكل هاي دانشجويي (بسيج دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت، جامعه اسلامي، انجمن اسلامي مستقل، طلاب دانشجو) حضور داشتند.برخي از شعارها:- اين لانه جاسوسي تعطيل بايد گردد.- واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد......
دكتر متوليان رئيس بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران نيز...از تشكل هاي مختلف در اين مراسم به عنوان يك اتفاق مبارك ياد كرد و گفت: ... بهترين فرصت براي كار علمي و تحقيقي در مورد اين مسئله در دانشگاه ها فراهم آمده و بايد از اين فرصت بهترين استفاده را كرد. ... پس از پايان وقت قانوني تجمع (ساعت 30/16)، حاضران با پرتاب گوجه فرنگي و آتش زدن پرچم اسرائيل، انگليس و آمريكا قصد داشتند كه به اعتراضي نمادين دست بزنند كه در اين ميان هيجان بيش از حد برخي حاضران منجر به تحريك سايرين شد و دانشجويان به سمت سفارتخانه هجوم آوردند... با سردادن شعارهايي از قبيل «سفارت انگليس يك لانه جاسوسي است، 13 آبان ماه قابل شكل گيري است» و ... «نيروي انتظامي حمايت حمايت» و «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» به اعتراض خود ادامه دادند كه در اين هنگام تعدادي از ماموران نيروي انتظامي در اقدامي به سمت دانشجويان حمله ور شدند و با پرتاب گاز اشك آور و باتوم به آنها حمله ور شدند...
براساس اين گزارش درگيري ها به طور پراكنده تا يك ساعت پس از پايان برنامه ادامه داشت... در اين دقايق تعدادي از شعارهاي دانشجويان «طلايي طلايي كجايي كجايي» و «نيروي انتظامي حمايت حمايت» و «خجالت خجالت» بود. اما دقايقي بعد با ورود سردار شعباني ... اوضاع قدري آرام شد. سردار شعباني در اقدامي قابل تحسين بلندگو به دست گرفت و ... از حاضران خواست كه شعار «مرگ بر انگليس» سردهند!...
سرانجام دو ساعت پس از درگيري، سردار طلايي - فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ- در جمع دانشجويان حاضر شد و با عذرخواهي از رفتار اشتباه ماموران نيروي انتظامي گفت: ما هم همانند شما دانشجويان مدافع اسلام و انقلابيم...
. به گزارش خبرنگار كيهان از محل تجمع، بعد از حضور سردار طلايي و دلجويي او از دانشجويان، جمعيت متفرق شدند.

http://www.kayhannews.ir/840707/2.htm#top

Mittwoch, September 28, 2005

خودآموز فرهنگی
سرکشیدن آکادمیک جام زهر


ایرنا / ششم مهر ۱۳۸۴ا:
وزير فرهنگ و ارشاد ...صفارهرندي تصريح كرد: نكات كشف نشده بسياري از تاريخ سال‌هاي نبرد باقي مانده كه مردان و زنان عرصه فرهنگ بايد دست به اكتشاف آن‌ها بزنند ...
وي با اشاره به اتخاذ تدابير نظامي برجسته نيروهاي مسلح در طول هشت سال دفاع مقدس، افزود: امروز آكادمي‌هاي نظامي جهان خريدار تجربيات گرانقدر و ارزنده‌ي آن دوران هستند و به دريوزگي آمده‌اند تا برخي روش‌هاي بكار گرفته شده توسط رزمندگان ما را وارد طرح‌هاي درسي خود كنند.

.....................................
خودآموز ارشادی
با لا انداختن یه قلپٌٍی امٌٍ الخبایث دو آتیشه

دكترحسين باقرزاده
زیر چتر چل تیکٌه
فراموش نكنیم كه جنگ با عراق ... در طول هشت سال سدها هزار و بلكه ملیون‌ها نفر را قربانی‌ خود كرد تا آیت‌الله خمینی جام زهررا بنوشد و به آن دیوانگی خاتمه دهد. امروز اگر جنگی با آمریكا‌ درگیرد ابعاد فاجعه آن ...وحشتناكتر (و در طول زمان به مراتب كمتر) خواهد بود

Dienstag, September 27, 2005



خود آموز مهر ورزانه
قبول زحمت "تفاهم ملٌی"
و... پيشبرد نظام "روز" ی رسان و آماده دادن هزینه


حاج آقا بهنود دیگر / روزی ا-ن -لاین /۵ مهر ۱۳۸۴:

...سئوال اين است که اين تفاهم ملی چيست و راه دست يافتن به آن از کجا می‌گذرد.
شش سال پيش … همگان بی لکنت و پرده پوشی نظر خود ابراز می داشتند… در آن زمان درمقاله ای در روزنامه صدای عدالت به يادها آوردم که….
کشور... محتاج دو چيزست. اول مردمی که آماده دادن هزينه و قبول زحمت باشند، ديگر دنيائی که نتواند مزاحمت ايجاد کند ...
اگر تاکنون هم نظام موفق بوده است در زمينه هائی برای پيشبرد امر خود بدان جهت است که مردمی را با خود داشته است...
اين همه گفتم که بازگويم... همين.

..................................

نتایج
هشت سال و اندی
ضربا ضربوی خودی ها
اندر تفهیم تفاهم

حضرت آقای ا.ن ۵ مهر ۱۳۸۴ ر وزی ا.ن.لاین:

بحث برسر جای دوست و دشمن همچنان به عنوان یکی از مباحث اصلی کشور به قوت خودش باقی است، به نظر شما واقعا جای دوست و دشمن کجاست؟ خواهش می کنم ادب را رعایت کنید.

http://roozonline.com/03satire/010424.shtml

Sonntag, September 25, 2005

خود آموز"مهرورزانه"
نعیین صلح طلبانه واصلاحاتمندانه تفاوتهای وزن مخصوص "آقا" و احمدی نژاد
ونبریک و تسلیت
به متاسبت
شهادت رفسنجان جانی در جنگ هسته ای "دار و دسته ها" با شیطان بزرگ

حضرت آقای ا.ن / آزانس توربستی ر وز ان لاین / 2 مهر84 13
می خواهید قبول کنید، می خواهید نکنید.
به نظر من الآن دو گروه در حکومت قرار دارند،
گروه اول احمدی نژاد و دارو دسته هستند
و
گروه دوم کسانی که توسط آقای خامنه ای اداره می شود.
احمدی نژاد می خواهد کشور را پای جنگ ببرد
و طرف مقابل نمی خواهد کار به اینجا برسد...
من فکر می کنم احمدی نژاد با اتکاء به دارودسته مصباح و راست افراط می خواهند در شرایط جنگی اول هاشمی را حذف کند

http://roozonline.com/03satire/010349.shtml

خود آموز مصٌورترجمه امریکائی ایرازلحیه های
عبادی سیاسی حضرت آقای ا.ن

Samstag, September 24, 2005


خود آموزهای "مهر ورزانه"

آغاز سال تحصیلی:


جدیدترین مفهوم اصلاحات

خاطرات نویسی اصلاحاتی و سفر نومچه های اصلاحاتی تر

دبيركل سازمان ملل شدن سید خندان

ایجاد دبیرخانه "كنفرانس احزاب آسيايي" در ام القرای اين همه فقير و محتاج نان

وشرایط اسم نویسی در کلاس اوٌل مناسبات داخلی و خارجی "دولت منتظر"


رویداد ان لاین:
محمدعلي ابطحي در گفت‌‏وگو با خبرنگار"ايلنا"، ضمن ارائه تحليلي از فضاي سياسي كشور پس از انتخابات رياست‌‏جمهوري، گفت: براي ايجاد وحدت بين اصلاح‌‏طلبان نيازي به ارايه تعريف جديد از اصلاحات نيست
ابطحي اظهار داشت: در بين جريان محافظه‌‏كار به علت اين كه حاكميت را به طور يكپارچه در دست دارند، اختلاف نظر در مسايل اجرايي، سهم‌‏خواهي و قدرت‌‏طلبي وجود دارد و در آينده نزديك… و در درون خود، دچار درگيري‌‏هاي عديده مي‌‏شوند.

http://rooydadnews.com/archives/000893.php
..............................

وبلاگ علی مزروعی :
بد نيست خاطره‌اي را باز گويم: در سال اول مجلس ششم... دوستان اصلاح طلب پيشنهادي را در قانون بودجه گنجاندند كه دولت دو ميليارد تومان به احزاب كمك كند... اما جالب آنكه پس از تصويب، شوراي نگهبان آنرا بدليل مغايرت با شرع و قانون اساسي رد كرد!
جالبتر استدلال اين شورا در رد بود و آن اينكه وقتي اين همه فقير و محتاج نان در جامعه وجود دارد چگونه مي‌توان به احزاب كمك كرد؟
http://mazrooei.ir/archives/000081.html
..........................

خانه احزاب ان لاین:
رييس خانه احزاب ايران كه به تازگي از چين برگشته است اعلام كرد:
در مراسم اختتاميه سومين كنفرانس دوسالانه احزاب آسيايي در پكن اعلام شد كه نوبت دبيركل سازمان ملل متحد در دور جديد به قاره آسيا رسيده است... اينجانب نيز با توجه به سوابق سياسي و فرهنگي درخشان جناب آقاي خاتمي ... و همچنين خدمات فراوان فرهنگي ايشان ... نام ايشان را بعنوان كانديداي مورد تأييد احزاب ايران مطرح نمودم .... اين مسئله با استقبال دوستان ايراني مواجهه گرديد.
وي افزود خانه احزاب ايران در نظر دارد علاوه بر ميزباني كميته ي دائمي كنفرانس و ميزباني چهارمين اجلاس سراسري احزاب آسيايي ، دبيرخانه ي دائمي كنفرانس احزاب آسيايي را در تهران ايجاد نمايد.


...........................................

ایرنا:

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه به مکتب انتظار اشاره کرد و یادآور شد:
اعضای جامعه منتظر همه خیرخواه یکدیگر هستند و در چنین جامعه‌ای، تمام برنامه‌های دولت منتظر بر اساس مکتب انتظار تعیین می‌شود.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: امروز به جای اینکه مکتب توسعه که مبتنی بر مادیات و لیبرالیسم است را اجرا کنیم، باید به مکتب انتظار برگردیم، از این نگاه می‌توانیم مناسبات داخلی و خارجی خود را در کشور بخوبی تعریف کنیم.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دنیا تشنه این فرهنگ و نیت است، گفت: هیچ افق روشنی جز مکتب انتظار در مقابل بشریت نیست و همه قدرت‌های دنیا منفعل هستند و نمی‌توانند نیازهای بشر را به درستی پاسخ‌گو باشند.
وی با اعلام اینکه امروز در دنیا یک حرکت و مطالبه جدید در حال شکل‌گیری است، تأکید کرد: تنها مکتبی که می‌تواند به درستی پاسخگوی نیاز بشر باشد، مکتب انتظار است…



http://www.irna.ir/



خود آموز فوری
روش های اصولگرایانه و اصلاحاتمندانه
حفظ عفٌت رییس جمهور بینوایان ویکتور هوگو

امروز ان لاین/ 2 مهر84
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم …عفت شريعتي در گفت‌‏ و گو با "ايلنا"، در خصوص برخي اعتراضات و درخواست از وزارت ارشاد براي جلوگيري از ورود امانپور به كشور … با تاكيد بر اينكه مگر خبرنگار قحط است كه امانپور با رييس‌‏جمهوري مصاحبه كند؟ تصريح كرد: مشاوران رييس جمهوري بايد جوانب امر را مي‌‏سنجيدند زيرا از خبرنگاري نظير امانپور انتظار حفظ شان و حرمت افراد نيست.

..................

امروز ان لاین / 31 شهریور84
جمیله کدیور: ساعتی قبل سی‌ان‌ان، مصاحبه‌ی رییس جمهور را با خبرنگاران شبکه‌های مختلف خبری به صورت مستقیم پخش کرد… آیا نمی‌شد پیشاپیش اعلام شود به دلیل عدم رسمیت رژیم صهیونیستی از سوی ایران، رییس جمهور از پاسخگویی به سوالات خبرنگار اسراییلی معذور است؟
...............

مکتوب ان لاین / 27 شهریور 84
جمیله کدیور: دیشب فرصتی پیش آمد تا به تماشای بینوایان ویکتور هوگو برویم… چه راه طولانی‌ای است بین آن‌ها که از یک مجرم - که به جبر اجتماع ناگزیر از دزدی می‌شود - یک قدیس می‌سازند و آنها که همه را به دیده‌ی مجرم می‌نگرند، مگر آنکه خلافش ثابت شود

Donnerstag, September 22, 2005


خود آموز سمج - مندانه
ایجاد ارتباط مشارکتی و به نحوی عبرت آموز
بین شقیقه آزادی و چاکران سردار چاپتدگی


بهنود ان لاین دیگر20 سپتامبر:
برای اين که عبرت آموزی و نتيجه گيری... برای خوانندگان جوان آسان تر شود. بگويم که اين چه روزگاری است...
با اين نکته تمام کنم نوشته امروز را که:
اين از دست دادن آزادی برای رفاه، و از کف دادن رفاه و امن و راحت برای آزادی، داستانی است که در صد سال گذشته، بارها رخ داده و می توان گفت به نحوی در انتخابات اخير رياست جمهوری هم تکرار شده است


نظرات چند تن از
"عبرت آموزان جوان"
حوزه علمیه مشارکتی امثال حاج آقا بهنود نستوه ان لاین دیگر :

این از دست دادن آزادی برای رفاه و از کف دادن رفاه و امن و راحت برای آزادی قصه پر غصه صد ساله را تمام شده تلقی کنید . از بهمن پنجاه و هفت تا اکنون حضرات برای همین تشریف آوردند . هر دو را گرفتند تا بیش از این به زحمت نیفتید... مسعود خان داستانی به غایت زیبا بود.اما برای توصیف رابطه آزادی و رفاه کمی بی ربط می نمود .... بر سر آزادي با هيچ چيز نبايد "معامله" كرد ... جناب بهنود اين مفهوم "ديكتاتوري سازنده" از بزرگترين دشمنان راه آزادي است كه در انتخابات هم طرفداران شكست خورده هاشمي روي همين تاّكيد مي كردند...: آقای بهنود شاید قرنهای دیگر باید بگذرد تا مردم قدر رضا شاه و کارهای او را بدانند ولی حیف که در تربیت محمد رضا کوتاهی کرد و... این شد سرنوشت امثال ما جوانان 30 و چند ساله که همه اش در بدبختی و فلاکت گذشت

Mittwoch, September 21, 2005

خود آموز فوری
کسب اعتبار در رشته "ارتباطات"
توسط "اعلام پايان وقت" به رئيس ‌"جمهور" جديد ايران

بازتاب ان لاین / ۳۰ شهريور ۱۳۸۴ :
با توجه به توهين‌هاي پياپي و گستاخي كريستين امانپور، خبرنگار «سي.ان.ان» در گفت‌وگوي اختصاصي با رئيس‌جمهور…، يك استاد دانشگاه در رشته ارتباطات افزود: … اعلام پايان وقت به دكتر احمدي‌نژاد، از مواردي بود كه خلاف روند اين نوع مصاحبه‌ها در سطح رؤساي جمهور است … ممنوع‌الفعاليت كردن امانپور در ايران، كمترين واكنش نسبت به اين اقدام است.وي در پايان گفت: …نخستين مصاحبه اختصاصي با رئيس‌جمهور جديد ايران، اعتبار زيادي براي «سي.ان.ان» و امانپور ايجاد كرد.


نظرات کاربران بازتاب ان لاین:

· اين چه طرز نشستن در مقابل رئيس جمهور يك مملكته ؟! … اين زن با اصولگرايان مشكل دارد… جناب آقاي احمدي نژاد شما نماينده ايران قدرت مند هستيد . لطفاَ افراد قدرتمند را باخود به همراه ببر!

http://www.baztab.com/news/29230.php

Dienstag, September 20, 2005



خود آموز فوری
جادو و جنبل برای پیدا کردن سگ اصحاب کهف و سگ نوله های اژه ای نژاد
در وزرات کشور

شرق انلاين ۲۶ شهريور ۱۳۸۴ - - ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۵
مصطفى پور محمدى وزير كشور هنوز تصميمات نهايى خويش براى انتصاباتش را بروز نداده است … نخستين دشوارى پورمحمدى فقدان اطلاعات كافى از نيروى انسانى در وزارت كشور است .به اين معنا كه وى مجموعه اى كه با ساختارهاى وزارت كشور آشنا باشد در اختيار ندارد.

http://www.sharghnewspaper.com/840626/html/online.htm

Montag, September 19, 2005

خود آموز فوری
استخاره به نمایندگی مردم ایران در سازمان ملل


برادر ابطحی ان لاین / ۲۶ شهريور ۱۳۸۴
از کارهای خوبی که در سفر آقای احمدی نژاد به نیویورک صورت پذیرفت، حضور ایشان در مراسم عکس دسته جمعی بود... این عکس یادگاری رهبران دنیاست... درست نبود که نماینده ایران در آن نباشد...
سال 2000 در کنفرانس سران جهان هم اصرار ما به آقای خاتمی این بود که در این مراسم شرکت کند ولی نکرد. ... یقین داشت در آن مراسم حتما رئیس جمهور آمریکا که اولین بار بود پای سخنرانی رئیس جمهور ایران می نشست، حتما به سراغ وی خواهد آمد و دست خواهد داد و اگر این اتفاق می افتاد که نگو و نپرس. ما قانع نشدیم و اصرار داشتیم که آقای خاتمی به نمایندگی از ایران در این مراسم شرکت و به نمایندگی مردم ایران در این عکس حضور داشته باشد، اما تصورم بر این بود که خیلی از چیزهایی که خاتمی از عواقب آن عکس گرفتن می دانست را ما نمی دانستیم و یا نمی شود گفت

http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146307141
خودآموز فوری
خواندن روضه رضوان برای ایرانیان تبعیدی


یهنودی دیگر در سابت " . وز" ان لاین دوشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۸۴:

به دوران کودکی و جوانی ما کسی که عمامه ای به سر داشت و عبائی در بر، انبان قصه های مهربان و رفتار نازک و نرم بود. هر پنجشنبه می آمد و خانه را به روضه ای که می خواند رضوان می کرد. انگار خود سعدی بود آقا مير که وقتی می رسيد ما جوان ها چنان مشتاق دو زانو می نشستيم. و من چند ده بار در خانه ماندم برای شنيدن آوای خوش روضه او. گاه می آمد و خانه کسی نبود. روضه خود را که تبرک خانه بود می خواند و استکان چای را که اجرت وی در پيش دستی اش جا داشت در پاکتی مودب، می نوشيد و می رفت. در اين زمان می ديد پسرکی موفرفری را که روی پله ها نشسته بود و به او گوش می داد که هر آن چه مهر در تخيل شيعه ايرانی بود در مناسبت های مختلف به قامت امامان می دوخت. چنين بود که با اين مهر بزرگ می شديم.

http://roozonline.com/panjereh/010236.shtml


.......................
خود آموز فوری
اصلاحات فیلتر دار ذكر مصائب و مدٌاحي


امروز ان لاین/ 26 شهریور 84

موسوي بجنوردي با اشاره به اوج‌گيري ورود خرافات در مذهب شيعه قبل از انقلاب، خاطرنشان كرد:
ورود خرافات در اين دوره به قدري زياد شده بود كه كساني كه با تشيع سر و كار چنداني نداشتند از آن به مذهب خرافي تعبير مي‌كردند اما بعد از انقلاب به ويژه با روشنگري‌هاي حضرت امام (ره) و امثال مرحوم شهيد مطهري الحمد‌الله از اين مسائل دور شديم...

دبير گروه فقه پژوشكده‌ي امام خميني (ره) معتقد است:
بايد ... ارگاني با حضور افراد بسيار باسواد و خبره در دين متصدي سروسامان بخشيدن به اين مساله شوند تا كساني كه قرار است روضه بخوانند يا مداحي كنند از فيلتر آن‌ها عبور كنند... البته اين امر بايد در جامعه‌ي زنان نيز رعايت شود
موسوي بجنوردي در عين حال عنوان كرد: رسانه‌هاي گروهي، راديو و تلويزيون و روزنامه‌ها … بايد افرادي را براي سخنراني و ذكر مصائب و مداحي دعوت كنند كه مورد تأييد علما و بزرگان و سخنگوي جامعه‌ي نخبگان علمي كشور باشند…


http://www.emrouz.info/archives/2005/09/00144.php


..........................


خود آمور فوری

"نو کردن اطلاعات" ویژه رقابت با سنگ پاهای دوقولوی قزوین

........ تمرین شماره یک........


بهنود دیگر درخشان 20 اگوست 2005:
"حسین درخشان به نظرم بسیار کار خوبی کرد که به تهران رفت موقع انتخابات و از فرصتی بهره برد تا اطلاعات خود را نو کند. کاش بقیه ای که درباره مملکتشان قلم می فرسایند این قدر به نو کردن اطلاعات خود اهمیت می دادند".

http://behnoudonline.com/2005/08/050820_009541.shtml

........تمرین شماره دو.........
حسین درخشان دیگر 10سپتامبر2005 :
"گزارشی درآمده که نشان می‌دهد قالیباف (لابد بخاطر قیافه‌اش) بیشترین رای را در میان زنان ایرانی آورده و معین کمترین را. این فاجعه است... جذب بین یک و نیم تا دو میلیون رای از زنان ایرانی کار راحتی بود. مثلا تنها و تنها اگر معین پیش‌نویس کوتاه یک لایحه را ارایه می‌کرد که در آن مثلا شرط اجازه‌ی شوهر یا پدر را برای خروج از کشور خانم‌ها برمی‌داشت و روی آن تمرکز می‌کرد و پیاپی رویش تاکید می‌گذاشت، خیلی فایده داشت.... کافی است که آدم فقط یک بار مبارزات انتخاباتی آمریکا یا انگلیس را نگاه کنند. کلی چیز یاد می‌گیرد که در هیچ دکترای علوم‌سیاسی‌ای که آقایان به آن می‌نازند پیدا نمی‌شود. آدم واقعا حرص می‌خورد از این همه ندانم‌کاری‌های احمقانه ...ما باید خودمان وارد گود شویم. مایی که بیرون از ایران زندگی می‌کنیم. باید برویم و این چیزها را یاد بگیریم و آنها را به بچه‌های پرانرژی داخل ایران یاد بدهیم. باید کتاب و جزوه پیدا کنیم... در حزب‌های سیاسی غرب عضو شویم و کارشان را از نزدیک ببینیم و تجربه پیدا کنیم. چرا باید انتظار دااشته باشیم تاج‌زاده و امین‌زاده و رضا خاتمی همه‌ی این چیزها را بدانند؟ پس ما چکاره‌ایم؟







خود آموز فوق العاده
ابلاغ طرحهاي "نهايي" مقابله با دشمن


خبرگزاري فارس / 19 سپتامبر 2005 :
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح .... به شناسايي نقاط قوت و ضعف دشمن اشاره كرد و گفت: براين اساس طرح ريزيهاي استراتژيك صورت گرفته و طرحهاي نهايي تدوين و به همه نيروهاي مسلح ابلاغ شده است

Sonntag, September 18, 2005

خود آموز فوری
خط شناسی مديريت هفت خط

امروز ان لاین/ 26 شهریور 84:

كدام «جريان» در «خط امام» حركت مي‌كند؟
بي‌ترديد در مقام پيروي از انديشه و عمل، بنيان‌گذار انقلاب، امام خميني، بايد اظهارات و الگوي رفتاري ايشان در مديريت كشور مورد كنكاش قرار گيرد . لازم به ذكر است از آنجا كه اين نوشتار سعي بر استناد دارد، با پرهيز از مباحث كلامي و تحليلي بر نقل مستقيم پيام‌هاي ايشان تكيه نموديم تا آفتاب خود دليل آفتاب باشد…:
... "همه دنيا دنبال اين هستند كه ارتششان از امور سياسي كنار باشد، آنها يك چيزي مي‌فهمند كه مي‌گويند اين را. .. اگر جهات سياسي و مناقشات سياسي در سپاه رفت و در ارتش رفت، بايد فاتحه اين سپاه و ارتش را ما بخوانيم ... براي سپاهي‌ها جايز نيست كه وارد شوند به دسته بندي و آن طرفدار آن يكي، آن يكي طرفدار آن يكي. به شما چه ربط دارد كه در مجلس چه مي‌گذرد؟... در امر انتخابات باز هم به من اطلاع دادند كه بين سپاهي‌ها هم باز صحبت است... براي سپاه جايز نيست اين. براي ارتش جايز نيست اين."
(بنيان‌گذار انقلاب، 18مرداد ماه 63 ، در جمع مقامات لشكري و كشوري)

-------------------------

یاد آوری یه امروز ان لاینی های اصلاح طلب،
به نقل از صفخه 490 "تولدی دیگر" شجاع الدٌین شفا:
حق رای دادن برای همه آحاد و افراد جمهوری اسلامی وجود دارد. چرا باید نظامیان از حق دخالت در تغیین سرنوشت خود شان مخروم باشند؟ اینها از دوره ظاغوت است
(دومین سالگرد" انقلاب "، پیام رادیوی بنيان‌گذار انقلاب )

Samstag, September 17, 2005

حودآموز فوری
مخالفت با ليبراليسم و تحجٌر

ايسنا /26 شهریور/ 17 سپتامبر 2005:

محتشمي‌پور: مجمع روحانيون با هردو جريان تحجر و ليبراليسم مخالف است:

حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي‌اكبرمحتشمي‌پور ... در رابطه با فلسفه‌ي وجودي مجمع روحانيون مبارز و ارتباط اين تشكل با حضرت امام خميني (ره):

خود حضرت امام (ره) ... گرايش‌هاي اسلامي را به دو بخش تقسيم‌بندي كردند؛ اسلام ناب محمدي (ص) و اسلام آمريكايي .... حضرت امام (ره) در مقابل كساني كه مي‌گفتند جمهوريت در اسلام معنا ندارد و دنبال حكومت اسلامي براساس خلافت بودند، قاطعانه ايستادند....

محتشمي پور برخي تفكرات و ايده‌ها خشونت‌گراي امروز را رسوبات مهدويت آمريكايي دانست و ... در عين حال انتقادات بسيار شديدي را نسبت به تفكرات آيت‌الله مصباح يزدي مطرح ‌كرد .

اين تحليلگر سياسي به خبرنگار ايسنا گفت: حضرت امام (ره) همواره با ديدگاههاي غرب‌گرايانه مخالف بودند و ... ايشان درجايي كه احساس مي‌كردند كه خطوط قرمز اسلام ناب زير پا گذاشته شده صراحتا و بدون هيچ رودربايستي حكم صادر مي‌كردند مثلا مي‌توان به موضوع سلمان رشدي و صدور حكم اعدام آن اشاره كرد.... و نيز هنگامي كه برخي از احزاب و گروههاي سياسي نسبت به احكام اسلام از جمله قانون قصاص تعرض كردند بلافاصله فتوي و حكم الهي را نسبت به آنها اعلام كردند؛ اين است خط مشي اسلام ناب محمدي (ص).

اين فعال سياسي درباره‌ي احتمال اجماع و در كنار هم قرار گرفتن گروههاي اصلاح‌طلب در آينده، اضافه كرد:
اگر اصلاح‌طلبان بخواهند روند گذشته را داشته باشند ائتلافي در آينده شكل نخواهد گرفت.

http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-583357
خودآمور فوری
اختراع زبان اصلاحات-مندانه دینی جدید



ایسنا /25 شهریور/ 16 سپتامبر 2005:

سعيد حجاريان عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت به تشريح آخرين ديدگاهها و مواضع خود درباره مسايل سياسي روز پرداخت:

مشكل برقراري ارتباط نيست؛ مشكل چيز ديگري است. مساله چگونگي استفاده از زبان دين است و اينكه تا چه حد مي‌توان با زبان دين مردم را جذب كرد؟ آيا زبان جديدي خلق كرده‌ايم كه طبقه متوسط جديد را كه در سياست موثر است به خود جلب كند؟
در حالي كه دين زبان ترقي عده‌اي شده، پيداكردن زبان ديني نو براي ما مشكل است.... دين علاوه بر معاد و آخرت‌گرايي در قانون اساسي هم هست و قوانين ما پشتوانه‌ي ديني دارند...

در انتخابات‌هاي قبل هر جا كه دانشجويي در يك روستا حضور داشت براي خاتمي راي جمع كرد. در اين انتخابات هم هر جا كه پايگاه بسيج وجود داشت رقيب ما راي آورد. در واقع بايد بگويم دانشجويان واسطه نخبگان و مردم هستند،اما در اين دوره دانشجويان مايوس بودند و تحريم كردند...

من يك بار گفتم كه «اصلاحات مرد، زنده باد اصلاحات» هنوز هم معتقدم كه اصلاحات به معناي سابقش مرده و رويكرد جديدي لازم داريم و بايد اصلاحات نوي خلق كرد...

ممكن است با شعارهاي پوپوليستي بتوان راي آورد اما بعد از اينكه راي آورديد مطالبات زيادي بر شما سرريز مي‌شود. همين مطالبات گوناگون و متناقض بود كه خاتمي را زمين زد.

http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-583861

Freitag, September 16, 2005


خود آموز فوری
امر به معروف 200 میلیارد دلاری ویژه "پاسداران" انقلاب
و نهی از منکر مفت و مجانی و فیزیکی و محض رضای خدا


سيدمحمود هاشمي‌‏شاهرودي رئيس قوه‌‏قضائي در هفدمين مجمع سراسري فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي... با اشاره به نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري گفت: اين انتخابات مردم‌‏سالارانه دشمنان انقلاب را مبهوت كرد...
وي تصريح كرد: در گذشته اگر صحبتي از دموكراسي مي‌‏شد، دموكراسي مدنظر غرب به اذهان تداعي مي‌‏شد اما امروز....
هاشمي شاهرودي تصريح كرد: در گزارشي خواندم كه ميزان سرمايه ايراني‌‏هاي خارج از كشور 200 ميليارد دلار است، اين پول، سرمايه هنگفتي است كه بايد با ايجاد جاذبه‌‏ها اين سرمايه را به داخل كشور بكشانيم.



روزنامه آفتاب یزد / پنجشنبه 23 شهریور/15 سپتامبر2005
http://www.aftabyazd.com/HtmlFile/Archive/Archivefilefordays/1384/06/24/1.pdf

Donnerstag, September 15, 2005

خود آموز فوری
نو نوار کردن دست به نقد و مهرورزانه
اطلاعات "دیده بان" های خارجی "حقوق" بشر،
در یک جائی عین هتل

شرق انلاين/ دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۸۴:
ساعت ۲ بعدازظهر امروز مراسم معارفه احمد خادم المله مديرعامل جديد سازمان خبرگزارى جمهورى اسلامى ايران (ايرنا) در سالن اجتماعات ساختمان مركزى خبرگزارى برگزار شد.
در اين مراسم محمدحسين صفارهرندى وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى، محمود دعايى مدير مسئول روزنامه اطلاعات، سعيد ابوطالب عضو كميسيون فرهنگى مجلس شوراى اسلامى و ... حضور داشتند...
صفارهرندى با اعلام اينكه عملكرد بخشى از دوره هايى كه بر خبرگزارى گذشته مهرورزانه نبوده است... به حضور ليگابو ديده بان حقوق بشر در ايران در سال هاى گذشته اشاره كرد و گفت:
آقاى ليگابو وقتى آمد به ايران و سراغ زندانى هاى سياسى را گرفت، منتظر بود كه نشانى يك توده چند هزار نفره را به او بدهند. اما همان ها كه دعوتش كرده بودند تا سياهچال هاى جمهورى اسلامى را ببيند، اسم ۲۶ نفر را به او گزارش كردند. وقتى سراغ اين ۲۶ اسم را گرفتند، ديدند در يك جايى عين هتل به اسم زندان دارند روزگار سپرى مى كنند.

http://www.sharghnewspaper.com/840623/html/online.htm#s299286


.................................

خود آموز فوری
نو نوار شدن مهرورزانه اطلاعات و "حقوق" بشر
به طریق انی میشن دست به نقد پست مدرن


روزنامه ایران / چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۴ :
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى صفارهرندى در جمع معاونان و مسؤولان سازمان هاى تابعه وزارت ارشاد... تأكيد كرد به دليل قابليت ها و جذابيت هاى سينما و تأثير فراگير وگسترده آن بر مخاطبان بايد به ساخت فيلم هايى در قالب انيميشن با مضامين قرآنى توجه شود و...
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى از موافقت رئيس جمهورى با طرح جديد وزارت ارشاد براى پرداخت هديه يك ميليون دلارى دولت به روزنامه نگاران خبر داد. وى گفت ... اين تدبيرى تازه است و با راه حل هاى قبلى كه براى توزيع هديه يك ميليون دلارى دولت به روزنامه نگاران در نظر گرفته شده بود، فرق دارد. هرندى درباره اين طرح جديد توضيح بيشترى نداد، اما اخبار تأييد نشده حاكى است كه قرار شده اين مبلغ به صورت نقدى به روزنامه نگاران پرداخت شود.

http://www.iran-newspaper.com/1384/840623/html/back.htm#s516795

Dienstag, September 13, 2005



خود آموز فوری
خاطرات ونظرات گرانبهای
یکی دیگر از اصلاحاتچیان مشروطه خواه خط امامی
سید بهزاد نبوی :
خود من چهارسال در مجلس ششم بودم، نه تنها هيچ طرح و لايحه اصلاح طلبانه، بلکه قوانيني که مي توانست مردم را به اصلاح طلبان و مجلس ششم خوش بين کند، هم تصويب نشديعني با گذشت زمان ما به دوره اي مي رسيم که از آزادي هيچ خبري نخواهد بود، که البته اميدواريم اين اتفاق نيفتد …يکي از برچسب هايي که به ما زده مي شود، اصلاح طلب حکومتي است که اصلا لفظ غلطي است… رييس جمهور زماني مي تواند جلوي کاري را بگيرد که مي گيرد. اگر نتواند و هر روز بيايد در صدا و سيما اعلام کند اين نهاد، اين دستگاه اين کار را انجام داده که چيزي از نظام باقي نمي ماند… هر کسي به حرف ها، حتي حرف هاي آقاي خاتمي توجه مي کرد متوجه مي شد مشکل چيست. مثلا صحبت هاي رييس مجلس و رييس جمهور در مورد انتخابات مجلس هفتم و تحصن نمايندگان، که همه امروز مي فهمند نگراني آن ها براي خودشان نبود، بلکه نگران جمهوريت نظام بودند… مثلا من در استعفا نامه ام هر چيزي را که به عقلم مي رسيد به طور روشن بيان کردم، اما طوري که بعد از پايين آمدن از پشت تریبون مرا به عنوان مفتري دستگير نکنند. به هرحال بايد منافع کلي نظام را حفظ کرد.
… به هر حال چون ما مي دانيم اصل اين انقلاب چه مي خواست، نمي توانيم با جواني که اصلا انقلاب را درک نکرده، امام را نمي شناسد و ... و حالا خواهان برخورد با ارکان نظام است، هماهنگ شويم... ما حتي نظام مشروطه را هم نظام بدي نمي دانستيم...البته مرزبندي داريم. ما فقط دنبال آزادي و مردم سالاري نيستيم. ما خط امامي هستيم،انقلاب را قبول داريم …اگر کساني هستند که در اين مرزبندي مي گنجند که مخلصشان هم هستيم والا که هيچي.
چون امکان ندارد همه حول يک جبهه جمع شوند. بايد چند جبهه تشکيل شود. .همه را تشويق مي کنيم و دعا مي کنيم.... اما برای ما غير از آزادي و مردم سالاري، چيزهاي ديگري هم مهم است. …ما مسلما با سکولاريسم موافق نيستيم.

روزی ان لاین

Montag, September 12, 2005

خود آموز فوری
دیدگاههای انتقادی و امیدوار کننده دکتر چه گوارای مشروطه چی!


روزنا مه چدید الانتشار "ایران ما" :

دکتر ابراهیم یزدی... درباره تفاوت های مشروطه خواهی و جمهوری خواهی گفت: مشروطه به دو معناست. اینها وازگانی است که در عصر انقلاب مشروطه معادل قانون اساسی گرفتند. یعنی سلطنتی که مشروط به قانون اساسی است که در این باره جمهوری مشروطه هم وجود دارد.

درباره آنچه سعید حجاریان پیرامون مشروطه خواهی می گوید ، افزود: آنها می گویند ما رهبر داریم اما مشروطه می خواهیم.

وی افزود: در همین نظام مشکل اساسی این است که رهبر تقدس دارد ، برگزیده ملت نیست، او در برابر خداوند پاسخگوست ، هیچ قدرتی او را محدود نمی کند. ما هم مساله مان مشروطیت است.

وی تقسیم بندی جمهوریخواه و مشروطه خواه را نوعی خلط مبحث خواند...

وی با تقسیم بندی لیبرالیزم در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و اخلاقی ، گفت: مهندس بازرگان یک لیبرال سیاسی بود اما آیا لیبرال اخلاقی هم بود ؟ نه نبود. آیا در ایدئولوژی لیبرال بود؟ نه نبود!

وی درباره راه خارج کردن مردم از انفعال ، نیز گفت : هیچ فرد یا گروه سیاسی نیست که بر طبل بی توجهی و خستگی مردم بکوبد... مردم تا فهمیدند من و مهندس سحابی با هم کار می کنیم ، خوشحال شدند.
خود آموز فوری
اصلاحات، مطابق کشفیات جدید "برادر" ابطحی

رهبری در قانون اساسی صلاحیت های فراوانی دارد و علاوه بر وظایف مصرح درقانون اساسی به خاطر مطلقه بودن ولایت فقیه در قانون اساسی، می تواند در همه مسائل کشور نظر داشته باشد، طبعاً مجموعه انتخاب کنندگان رهبر نیز باید دارای صلاحیت های مختلف متناسب با شرح وظایف رهبری باشند...
... اعضای مجلس خبرگان رهبری باید مجموعه ای باشند که بتوانند همه شرایط را در رهبری احراز کنند و طبعاً به این دلیل باید از تخصص های گوناگون در آن حضور داشته باشند.
سال آینده انتخابات خبرگان است، ایکاش می شد صاحبان تخصص های گوناگون متناسب با اختیارات رهبری در انتخابات شرکت کنند، اگرچه بعید به نظر می رسد.

خود آموز فوری
شکایت از این که زورشان به ماشين ضدگلوله ما نمي رسد
خبرنگاركيهان چاپ ام القرا:
مشاور رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام …حجت الاسلام والمسلمين مهدي كروبي ... اضافه كرد: ... نبايد ايثار و فداكاري عزيزانمان را كه سرمايه ملي و ديني ماست در بازي هاي سياسي مخدوش و نفله كنيم. از يك طرف عده اي بگويند خيلي روشنفكريم و حرف هاي ديگري بزنيم و از طرفي عده اي بخواهيم از كيسه شهيد بخوريم و نانمان را بپزيم.
مشاور رهبر معظم انقلاب با بيان اين مطلب كه بزرگترين عامل موفقيت روحانيت در طول تاريخ پيوند محكم با توده هاي مردمي بوده است، اظهار داشت: من نگرانم كه اين پيوند آسيب ديده باشد.
وي اضافه كرد: متأسفانه عده اي بلديم از كيسه ديگران بخوريم...
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ...گرچه ماشين ضدگلوله را ما سوار مي شويم، اما فحش را اينها مي خورند. مردم كه دستشان به ما نمي رسد، فحشش را به اينها مي دهند كه در كوچه و بازار هستند.

Donnerstag, September 08, 2005





خود آمور فوری قواعد
مونوپولیک "اصلاحات بازی" روح القدسی و ...



حضرت آفای ا.ن:
... در جمهوری اسلامی آیت الله خمینی شیوه ای را بنیاد گذاشت که به آن تئوری رهبران دوگانه می گویند،

… در این بازی دوگانه همیشه یکی اوضاع را نگه می دارد، دیگری آنرا اصلاح می کند....

شما هم بهتر است به جای زدن حرف هایی که اندازه شما نیست، قبل از اظهارنظر در مورد اصلاح طلبان … و این جور چیزهای خطرناک …

و نکته آخر این که بدان ایدک الله فی الدارین که اصلاح طلبی یک خواست اجتماعی است … و آن ده میلیون نفری که به هاشمی رفسنجانی رای دادند، اینها پشتوانه بزرگ رفتار عقلانی جامعه ایران در سی سال گذشته اند و تا اینها هستند، زنده ماندن جریان اصلاحات کار دشواری نیست…
.لطف روح القدس ار باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد.

گوبا ا ن.لاین
اهلا و سهلا مرحبا
به کسب و کار و دخل و خرج امثال
گویا-ان-لاین، روز-ی-ان-لاین، بهنود ان-لاین دیگر وسیٌد ا.ن ان-لاین و شیختا ع.ن. زاده ان-لاین
و همه "اصلاح –طلب-ان" دیگر

سایت «بازتاب»:
مهاجرت تعداد قابل توجهي از مقامات سابق جمهوري اسلامي و خانواده هاي مقامات و مديران فعلي كشور به امارات، اروپا و آمريكا…
تعداد قابل توجهي از مقامات سابق كشور در اروپا و آمريكا اقامت گزيده اند كه ميتوان براي نمونه به عطاءالله مهاجراني، محمدحسن ملك مدني، محسن سازگارا، محمدتقي بانكي، سيروس ناصري، حسن حاجعلي فرد، اشاره كرد كه در كنار خانواده ها و فرزندان بسياري از مسئولان و مديران فعلي در خارج از كشور به ويژه لندن، مقيم شده اند.
در اين ميان، سهم دو وزارتخانه «نفت» و «خارجه» در اقامت دايم مديران و خانواده هاي آنان در خارج از كشور، بيش از ديگر
دستگاهها بوده است.
خود آموز اصلاحات طلبانه
ویژه "همکاران" صاحاب "گویا"- ا.ن لاین
برای
به راه انداختن یک عدد "نظر سنجی" درست و حسابی و تر و تمیز

مطلوبست تعیین "گوبا ترین"...!

...............................................................

خود آموز اصلاحات طلبانه
کشفیات ناگهانی و باور نکردنی حاج محمد محسن سازگارا
خطاب به مشتریان محترم و محترمه گویا- ان- لاین

"در واقع ایران سیستم قانون اساسی و یا قوانین موضوعه ای دارد که اگر خوب دقت شود، قانون نیست. چون به هر شکل قابل تفسیر و توجیه و استفاده به نفع حکومت گران هستند. حکومت گران می توانند هر حرکت خلافی علیه حقوق شهروندی و اعلامیه جهانی حقوق بشر را تنها با یک "آرایش قانونی" و یا شرعی به اجرا درآورند. این نکته بسیار مهمی است که در برخورد با موارد نقض "حقوق بشر" و "حقوق شهروندی"در ایران باید بدان نکته توجه کرد"


گویا-ان-لاین چهارشنبه 16 شهریور1384
http://news.gooya.com/politics/archives/035492.php

..............................................................

خود آموز اصلاحات طلبانه
دکترین بیست و اندی ساله بزک نمیر بهار آزادی میاد حاح آقا ابراهيم يزد ي
خطاب به ايسنا و خطاب به مشتریان محترم و محترمه گویا- ان- لاین

« نيروهاي اصلاح ‌طلب لاجرم تا انتخابات بعدي كه در پيش رو داشته باشيم به هم نزديك خواهند شد


گویا-ان-لاین سه شنبه 15 شهریور 1384
http://news.gooya.com/politics/archives/035482.php
ولی فقیه
"شاهکاری" است
عمٌامه به سر
و چه و چه و چه،
که
وجود هم دارد!


شرق آن لاين سه شنبه ۱۵ شهريور:

اجلاس چهاردهم مجلس خبرگان رهبرى صبح امروز ... آغاز به كار كرد...
على مشكينى: «عنوان ولى امر و عنوان فرد مصلح بر جامعه مورد ابتلا بشر است. هر چند به اسم نخست وزير و شاه و امثال اين تحقق پيدا مى كند.»

محمد يزدى … در ميانه سخنان مشكينى دست خود را بالا برد تا تذكرى بدهد. اما على مشكينى سخنان خود را ادامه داد:

" شما اين معنا را با رهبران دنيا مقايسه كنيد. منشاء سلطنت آنها تنها نشات گرفته از اراده مردم است. اما در قانون اساسى ما ... مسئله ولايت امر نشات گرفته از اراده خدا و مردم است...اين برخلاف قوانين كشورهاى ديگر جهان كه تنها برگرفته از افكار مردم است، مى باشد... خداوند از خلقت آسمان ها و زمين دو هدف دارد كه تعيين برنامه زندگى بشر و مجريان برنامه است. اما در دنياى امروز خودشان ولى را تعيين مى كنند و برنامه مى نويسند و گويى به خدا مى گويند وظيفه تو اين است كه روزى دهى و ما را اداره كنى و به اينكه چه مى كنيم كارى نداشته باش...". ".

سخنان آيت الله مشكينى فرازهاى ديگرى هم داشت.... و در جمله اى تاكيد كرد كه انتخاب حق مردم است و هر كسى را كه
انتخاب كردند مى پذيريم و از آنان تشكر مى كنيم".

محمد يزدى دوباره دست خود را بلند كرد تا يادآور شده باشد كه تذكرى دارد. ميكروفن او باز شد. ...

يزدى مى گويد: «در مصداق ولى امر وقتى كسانى انتخاب مى شوند، اگر واجد شرايط شرعى باشند «ولى» خواهند بود، اما اگر فرد انتخاب نشود مردم بى ولى نيستند. شارع مقدس ولى را معين كرده است ... معناى مردم سالارى نيز تبلوريافتن خواسته مردم است و اين بدين معنا نيست كه «ولى» شرعى وجود ندارد. «ولى» شرعى وجود دارد، اگر مردم او را انتخاب كردند به فعليت مى رسد اما چنانچه ولى وجود داشت و مردم اطاعت نكردند همه معصيت كار خواهند بود".

جلسه رسمى پس از اظهارات محمد يزدى پايان يافت

Dienstag, September 06, 2005


خود آموز فوری "دیالوگ تمدن ها"

حجاريان به خبرنگار ایسنا:

...مساله اجتهاد وزير اطلاعات بعدا به طرح اضافه شد. ... من در اين فاصله از ... پرسيدم كه به عنوان نماينده دولت چه موضعي داشته باشيم؟ بحث كرديم و ايشان نهايتا گفت كه شما سكوت كنيد و دولت در اين باره موضع نداشته باشد. بعد پيش آقاي... رفتيم. ايشان ... گفتند اين طرح خيلي عوامانه است... كدام مجتهد است كه توان و اراده و انگيزه كار اطلاعاتي داشته باشد و در عين حال از استعداد اين كار هم برخوردار باشد؟ ... در حين بحث‌ها هم ما سكوت كرديم .... من هيچ موضعي در مورد اين طرح نگرفتم و اعلام كردم موضوع دولت سكوت است

Montag, September 05, 2005

خود آموزهای فوری
رفع احتیاجات مدنی جامعه جهانى توسط شیخنای خندان
تحرک تاگهانی منار جنبون های ع.ن.زاده بلغمی یمزاج ...
و رفع مشگلات زیر آب رفتن بخش ديگرى از "خانه پدری" شیخنای خندان


شرق آنلاين يكشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۴:

كوفى عنان دبیر كل سازمان ملل طى حكمى محمد خاتمى را در كنار چندين شخصيت برجسته ديگر به عنوان اعضاى گروه اتحاد تمدنها برگزيد. دفتر مطبوعاتى سازمان ملل با اعلام اين خبر تصريح كرده است گروه اتحاد تمدن ها قصد دارد با تلاشى متعهدانه به نيازجامعه جهانى در سطوح جامعه مدنى و نهادى پاسخ دهد.…

...........................

یک هفته با "خبر" ع. ن زاده مزاج بلغمی :

گمان می کنم وقت آن است که ما ملت نجیب شش هزار ساله با خرواری اعتبار و عظمت و غرور ملی و سر ستونهای تخت جمشید و عالی قاپو و منار جنبان و...

باری ما ملت ششهزار ساله گرفتاری بزرگی داریم ... پس از پایان ریاست جمهوری خاتمی... حالا چراغ را برداشته ایم تا سیٌد را بجوئیم ... بابت حرفهای کلفتی که بارش کرده ایم ازو پورش بخواهیم ...

...من این روزها علی رغم همه گرفتاری ها به غور و تامل در گذشته تاریخمان پرداخته ام

ما آقایان خانمها گرقتاری داریم... اگر مزاج بلغمی نداشتیم با یک غوره سردی نمیکردیم و با یک مویز عقلمان تاول نمی زد ... یادمان رقته... که در هفته آینده در باره آن سخن می گویم.

.............................


ایضا شرق آن لاين يكشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۴:

در حالى كه گفته مى شود مسئولان وزارت نيرو بهمن ماه سال جارى را زمان آبگيرى سد سيوند اعلام كرده اند معاون سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى استان فارس به خبرنگار شرق گفته است: به نظر مى رسد آبگيرى سد
سيوند تا دو سال آينده نيز انجام نشود...
مسئولان ميراث فرهنگى هنوز در خصوص در معرض خطر قرار گرفتن ...پاسارگاد و مقبره كوروش اظهار نظرى نكرده اند. البته آنچه مسلم است اين است كه آبگيرى اين سد بسيارى از آثار باستانى را از بين خواهد برد... اما اميرى معاون ميراث فرهنگى فارس با اشاره به بازديد خود از سد گفت: هر چه زمان آبگيرى سد ديرتر باشد ما فرصت بيشترى براى نجات آثار تاريخى خواهيم داشت

يك عضو انجمن سرپاد فارس هم با اشاره به اينكه دشت پاسارگاد … آثار باستانى هخامنشيان و رگه هايى از تمدن عيلام و ساسانى و... را در خود جاى داده است به خبرنگار ما گفت: اين آثار، آثارى منحصربه فرد هستند...

قديمى ترين غارى كه انسان در آن زندگى مى كرد در نزديكى تخت جمشيد واقع بود اما متاسفانه سال گذشته براى تامين منبع سنگ كارخانه پتروشيمى آن را از بين بردند…

سال گذشته نيز بر اثر آبگيرى سد كارون سه ايذه در استان خوزستان بخش زيادى از آثار باستانى منطقه براى هميشه از بين رفت... حال بايد منتظر ماند، آيا آبگيرى سد سيوند هم بخش ديگرى از تاريخ ما را براى هميشه به زير آب خواهد برد؟


http://www.sharghnewspaper.com/840614/html/online.htm#s291945

Sonntag, September 04, 2005

ادامه نونوار شدن و "درحشان" شدن افکار و اطلاعا تمان

خود آموز فوری
اسرار راه افتادن آكادميك پژوهشكده امام خميني (ره )
و اوضاع مصٌور رژه تيم كاراته و تكواندو خواهران یه کمال رسیده بسیجی

:ايسنا
دكتر فاطمه طباطبايي، با بيان علت تاسيس پژوهشكده امام خميني(ره) گفت :
به اين دليل كه اعتقاد داشتيم بايد كار آكادميك بر روي آثار امام انجام شود اين مركز را راه‌اندازي كرديم...
اين مدرس دانشگاه در ادامه با بيان اين‌ كه امام (ره) مظلوم بودند و هستند گفت: شايد به نظر تعجب ‌آور باشد ولي ما به خصوص بعد از امام خيلي از ايشان هزينه و خرج كرديم؛ به‌ويژه در كار‌هاي سياسي. هر جا كم آورديم از امام خرج كرديم... خيلي وقتها آنچه را خودمان مي‌خواستيم به امام نسبت داديم...
همسر مرحوم حاج سيداحمد خميني (ره) ويژگي مهم حضرت امام را منطق و استدلال در بيان دانست ...و خاطرنشان كرد.: امام براي هر حرف خود استدلال و منطق داشت؛ حتي براي دوست‌داشتن كودكان كه امري عاطفي است و نياز به استدلال ندارد...
دكتر فاطمه طباطبايي درباره ارادت مردم نسبت به امام (ره) اظهار داشت: هرگاه مردم حرفي از امام مي‌شنيدند بدون دليل مي‌پذيرفتند زيرا يقين داشتند امام بيشتر از آنها مي‌داند...
وي يكي از علل مهم تشكيل حكومت از سوي حضرت امام را رساندن مردم به كمال دانست و افزود: امام عارفي بود كه مقصد را شناخته بود ... هدف امام از ايجاد حكومت اسلامي، رساندن انسان به كمال خويش بود.
همسر مرحوم حاج سيداحمد خميني با بيان گوشه‌اي از زندگي امام گفت: تمام تلاش امام اين بود كه انسان به مقام خليفه‌اللهي برسد.
.............................
ایرنا :
نمايي از رژه تيم كاراته و تكواندو خواهران بسيجي استان مركزي، عكس از ايرنا - حميدرضا حاتمي

Samstag, September 03, 2005

این ... "رییس جمهور" و رفسنجانی و خاتمی جانی من نیست

خود آموز فوری
درحشان شدن افکار و اطلاعا ت

درخشان ان لاین
آقا من هر چه فکر می‌کنم می‌بینم که نمی‌توانم این مرتیکه را به عنوان رییس‌جمهور کشورم قبول کنم. حالا هر کس هر چیزی می‌خواهد بگوید

Donnerstag, September 01, 2005

خود آموز فوری
ادامه اصلاحات یز مبنای اندیشه مترقی امام

برادر ابطحی جان حضرت آقای ا.ن:

پذیرش ریاست شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز از سوی آقای خاتمی و نیز پذیرش دبیر کلی این مجمع از آقای موسوی خوئینی دارای پیام مهم فرهنگی و سیاسی است
من معتقدم دلیل این پذیرش چیزی فراتر از نگرانی در مورد آینده سیاسی کشور است...
در حقیقت درد دینداری و... آنها را وادار به پذیرش ریاست و دبیر کلی کرد.
وقتی دیشب در جلسه مجمع بحث های اجرایی مثل اساسنامه و جایگاه دبیر کل و کمیته های مختلف بود، آقای خاتمی اصرار داشت از این بحثها سریعتر بگذریم
و به برنامه ریزی جهت استفاده بیشتر از چهره های فرهنگی و علمی که این روش و قرائت از اسلام را پذیرفته اند و مبنای اندیشه مترقی امام را قبول دارند بپردازیم .