Mittwoch, November 30, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 53

به دستور يك مقام عالى رتبه دفتر سيدمحمد خاتمى رئيس جمهور سابق در مجموعه سعدآباد پابرجا خواهد ماند

شرق ان لاین
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۸۴ - - ۳۰ نوامبر ۲۰۰۵

http://www.sharghnewspaper.ir/840909/html/iran.htm

اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ... خاطرنشان كرد:ايران امروز اولين كشور داراي قانون رسمي بر مبناي اسلام ناب است.

فارس نیوز
-29توامیر 2005 سه شنبه 8 آذر 1384
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8409080455




دانشجویان فعال دانشگاه تهران در بیانیه‌ای خواستار استعفای آیت الله عمید زنجانی رئیس انتصابی جدید دانشگاه تهران و پوزش‌خواهی وزیر علوم از جامعه دانشگاهی ایران شدند. در بیانیه فراکسیون دموکراسی خواه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران آمده است که اعتراض به انتصاب فردی بدون تحصیلات دانشگاهی در سمت ریاست دانشگاه همچنان ادامه خواهد یافت. علی نیک نسبتی عضو شورای مرکز طیف علامه، دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه با رادیو فردا می‌گوید مگر آقای عمید زنجانی به عنوان روحانی قبول می کنند که کسی که بالاترین تحصیلات دانشگاهی هم دارند، به عنوان رئیس حوزه علمیه قم انتخاب شوند؟ به گفته وی دانشجویان حق خود می‌دانند معترض باشند. وی افزود: کسی که فاقد مدرک دانشگاهی است باید از دانشگاه برود، حال چه برسد که بخواهد ریاست دانشگاه را هم بر عهده بگیرد.

رادیو فردا
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۸۴ - - ۳۰ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.radiofarda.com/iran_article/2005/11/03bc1cc0-ebb4-43df-9147-fe353bc464b5.html


آيت‌‏الله شيخ محمد يزدي،
از اعضاي ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم،
نماينده مجلس خبرگان رهبري، رييس سابق قوه قضاييه، عضو فقهاي شوراي نگهبان:

اگر واقعا اين آقا دكتر است ولي دكتراي دانشگاه است, اما من مي‏گويم همين مساله ساده را از قرآن جواب بدهد, خودش قرآن را از رو نمي‏تواند بخواند؛ روخواني قرآن را بلد نيست البته دكتر هم هست, تعجب نكنيد، دكتراست ولي روخواني قرآن را بلد نيست، غير از حمد و سوره چيز ديگري نخوانده است، چاره چيست؟ حالا اين آقا مي‏خواهد مجتهدشناس شود؟...اگر كسي در مهندسي ساختمان نخبه است، خوب مي‏تواند خيلي كارهاي مفيد در ساختمان سازي و پل سازي كار كند... ، من واقعا مهندسين ايراني را خيلي دوست دارم ... اينها مهندسين و خدمتگذار كشور هستند، كار آنها ساده نيست. اما در خبرگان مي‏خواهد بيايد بگويد چه؟! اين فرد كه نمي‏داند كه فرق حديث و روايت چيست و چه تفاوتي با هم دارند؟

خبرگزاري كار ايران
پنجم نوامبر 5 200 / 14 آبان 1384

Dienstag, November 29, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 51


بالاخره بعد از هفتاد سال که از تاسیس دانشگاه تهران می گذرد، وزیر علوم دولت احمدی نژاد یک روحانی را به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب کرد.... .
به نظر من اصلا مهم نیست که رئیس جدید دانشگاه تهران روحانی است، چون مطمئنم اگر محسن کدیور یا خاتمی رئیس دانشگاه تهران شده بودند، همین حالا در دانشگاه تهران جشن برگزار شده بود

. سرانجام انتظار به سر رسید و هواپیمای اختصاصی دولت از فرانسه وارد شد ...
هواپیمای مذکور باید برای احمدی نژاد آماده استفاده شود... قرار است موکت های پرزدار فرانسوی کف هواپیما را بردارند و به جای آن موکت نمدی و زیلو پهن کنند...: قرار است پرده های مخمل را جمع کنند و به جای آن پرده های ساده از جنس چیت گلدار سفارش بدهند… صندلی های شیک هواپیما را از جا دربیاورند و اطراف هواپیما مخده ماشینی کاشان بچینند... کلیه حمام ها از بین می رود و به نمازخانه تبدیل می شود، برای توالت فرنگی هم فکر بهتری شده است..... رستوران مخصوص پذیرایی که تشریفاتی است باید برچیده شود و برای غذاخوردن مسوولان محترم همه سر سفره که کف هواپیما پهن می شود پذیرایی می شوند،….. من پیش بینی می کنم که این هواپیما با همین وضع بوسیله احمدی نژاد و دولتش استفاده می شود، فقط بعد از تغییر دولت احتمالا باید یک میلیون دلار هزینه نظافت به فرانسوی ها بدهیم

ا.ن آقا
"روز" ی ان لاین
سه شنبه ۸ آذر ۱۳۸۴ - - ۲۹ نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/03satire/012074.shtml


فقط براي امتحان شامه ملي:
بي آنکه قصد اهانت داشته باشم؛ يک سؤال ساده دارم: دوستان!
سکوت پرزيدنت خاتمي (رئيس جمهوري) در باره وضع اکبر گنجي؛ - يا حرفي اگر در اين مورد زده باشد - بوي پفيوزي نميدهد؟

هادی خرسندی
جمعه 7 مرداد 1384
http://www.asgharagha.com/archives/001032.php

Montag, November 28, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 50

فيلم سخنان رئيس‌جمهور Windows Media Player و Real Player


پيرو انتشار اخبار و شايعات مختلف ... «بازتاب» بخشي از فيلم ... را منتشر مي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد، خاطراتي را از سفر به مقر سازمان ملل بازگو مي‌كند ...

احمدي‌نژاد: ما به نيويورك كه رفته بوديم، قبل از آن‌كه برويم خيلي جوسازي بود، تهديد كرده بودند كه اگر بياي، دستگيرت مي‌كنيم. گفتم: من مي‌آيم. گفتند: پس امنيت را برقرار نمي‌كنيم. گفتم: پس حتما آنجا خبري هست كه مخالفت مي‌كنند. من مي‌آيم. خدمت آقا هم عرض كردم، همين را فرمودند، گفتند: حتما بايد اين سفر انجام شود، خودشان آنقدر عليه ما تبليغ كرده بودند كه همه گوش‌ها و چشم‌ها را به سمت ما متوجه كرده بودند كه اين هيأت كي هست...


روز آخري كه سخنراني كردم، تقريبا همه سران بودند يكي از همان جمع به من گفت: «وقتي تو شروع كردي «بسم‌ا..» و «اللهم» را گفتي، من ديدم يك نوري آمد، تو را احاطه كرد و تو تا آخر در يك حصن و حصاري رفتي»؛ اين را من خودم هم احساس كردم كه فضا يك دفعه عوض شد و همه حدود بيست‌وهفت، هشت دقيقه تمام، اين سران مژه نزدند. اين‌كه مي‌گم مژه نزدند، غلو نمي‌كنم. اغراق نيست، چون نگاه مي‌كردم، همه سران مبهوت مانده بودند. انگار يك دستي همه آنان را گرفته بود، آنجا نشانده بود. چشم‌ها و گوش‌هايشان را باز كرده بود كه ببينيد از جمهوري اسلامي پيام چيست.

بازتاب
۶ آذر ۱۳۸۴ - - ۲۷ نوامبر ۲۰۰۵

Sonntag, November 27, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 49




قرارداد خريد اين هواپيمای دست دوم ... در سال ۲۰۰۳ ميان دولت جمهوری اسلامی و شرکت فرانسوی سوژرما به ارزش ۳۹ ميليون دلار منعقد شد. طرف فرانسوی همچنين پذيرفت در ازای ۲۰ ميليون دلار دکوراسيون تشريفاتی در اين ايرباس تعبيه کند تا فراخور پروازهای بين المللی مقامات جمهوری اسلامی باشد.

در گزارش مجلس آمده بود که قرار است اين هواپيمای مسافربری با "هزينه سنگين" به اتاق خواب، حمام، دستشويی، دکوراسيون مجلل، صندلی های لوکس و کف پوش نفيس مجهز شود.

اين دومين بار است که رهبران جمهوری اسلامی برای خريد هواپيمای تشريفاتی با مشکل مواجه می شوند.


گفته می شود يک فروند هواپيمای تشريفاتی ديگر که قرار بود از بستگان سلطان برونئی برای شخص آيت الله علی خامنه ای خريداری شود، به دليل کلاهبرداری واسطه های معامله دچار سرنوشتی نامعلوم شده است.


بنا به گزارشها، ايران از طريق يک شرکت وابسته به وزارت دفاع برای خريد اين هواپيمای ۱۲۰ ميليون دلاری اقدام کرده ولی ۴۰ ميليون دلاری که به يک واسطه پرداخت شده بود، ناپديد شده است.

در شرايطی که ناوگان هواپيمايی کشور زير فشار تحريمهای آمريکا نياز مبرم به هواپيماهای نو دارد، اين "ولخرجی" توجيه ناپذير است، ولی رهبران جمهوری اسلامی پاسخ می دهند برای حفظ شاْن خود به عنوان نمايندگان ايران در سفرهای خارجی به اين تشريفات نياز دارند.

هواپيمای تشريفاتی کنونی دولت از نوع بوئينگ است و گفته می شود اين هواپيمای ۲۹ ساله دو سال ديگر بازنشسته می شود.

۲۳۷۰۰: ليتر ظرفيت سوخت۴۳۲۵: کيلومتر حداکثر برد

ینگاه سخن پراکنی بی بی سی
یکشنبه 6 آذر ۱۳۸۴ - - ۲7 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.bbc.co.uk/persian/business/story/2005/04/050425_ra-puff-airbusa380.shtml



اگه چنونچه قرضا هم شوما از پایگاه همدون پا شده بودین...
شوما بالاخره باهاس زمبن هم بیان!

امام راحل
کیهان شماره 11043، شنبه 21 تیر 1359
"خاطره ها" ی محمد ری شهری/ صفحه163

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 48



سرپرست سازمان هواپیمایی کشور گفت: قطعا رییس جمهوری از هواپیمای ایرباس 321 تشریفاتی خریداری شده استفاده خواهد کرد... در غیر این صورت، هر شرکتی که تمایل دارد از هواپیمای تشریفاتی خریداری شده استفاده کند، باید هزینه خرید آن که حدود 60 میلیون دلار بوده پرداخت کند.... هواپیمای تشریفاتی دولت که از نوع ایرباس 321 است دارای امکاناتی همچون سالن کنفرانس و وجود ارتباطات اینترنتی می باشد. ... و حدود 1500 ساعت پرواز داشته است

مهر نبور
شنبه ۵ آذر ۱۳۸۴ - - ۲۶ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=258598






چرا ما مردم قدرناشناسی هستیم؟
هیچ وقت به این فکر کردید
که چرا ما این همه به بزرگان مان بی احترامی می کنیم؟...
.- براساس دستور احمدی نژاد آقای خاتمی دیگر حق ندارد از دفترش در کاخ سعدآباد برای دیدارهایش استفاده کند.

ا.ن آفا
روزی ۱۵ آبان ۱۳۸۴ / 6 نوامیر 2005
http://roozonline.com/03satire/011446.shtml

Samstag, November 26, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 47


نيروهاى انقلاب اسلامى در مناطق ۳۰گانه تهران عصر روز پنجشنبه گردهم آمدند تا در همايشى تحت عنوان «همبستگى ملى و مشاركت عمومى» تشكيلات پراكنده محافظه كاران در جريان انتخابات را گردهم آورند...

عسگراولادى ... گفت كه پيروزى هاى اصولگرايان در انتخابات «تصادفى» نبوده است.... افتخار ما اين است كه دنبال آهنگ ولايت هستيم و ما بايد با هم باشيم تا بتوانيم اين آهنگ را دريابيم، رهبرى وقتى تشتت ما را دريافت گفت كه انتخابات را به خدا سپردم و ديديد كه در آخر چه شد. ما اگر درست حركت كنيم، خداوند بركت مى دهد.

عسگراولادى گفت : طبيعى است كه اولين انتخابات ما خبرگان است و بعد از آن بايد گام هاى خود را در انتخابات شوراهاى شهر و روستا و مجلس شوراى اسلامى برداريم.

كامران دانشجو استاندار تهران هم كه لباس بسيجى بر تن داشت، ديگر سخنران و ميهمان ويژه همايش بود... و در ادامه گفت:

در سال ۵۶-۵۵ مى گفتند ما نزديك دروازه هاى تمدن هستيم و انتظار بود كه ما هرچه زودتر به اين دروازه ها برسيم، آيا ما انقلاب كرديم كه هرچه زودتر به اين دروازه ها برسيم يا اينكه آرمان هاى ديگرى داشتيم؟... در اين راستا به خداوند توكل كرديم و اكنون نيز منتظر حكومت مهدى(عج) هستيم.»

به گزارش ايسنا وى گفت: عده اى دائم دم از آزادى مى زنند، آزادى يعنى چه؟ آزادى از كجا و از چه چيزى؟ بندگى خدا بزرگترين افتخار است.

شرق
شنبه ۵ آذر ۱۳۸۴ - - ۲۶ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.sharghnewspaper.ir/840905/html/iran.htm



رييس جمهور كشورمان، صبح امروز(شنبه) در تجمع گسترده‌ي بسيجيان خطاب به دشمنان ايران اسلامي، گفت:

شما بايد در دادگاه‌هاي جنايتكاران جنگي محاكمه شويد. شما امروز به نام آزادي در كشورهاي خود به پليس‌تان اجازه مي‌دهيد به هر كسي كه خواستند شليك كنند و آنها را به خاك و خون بكشند. شما از خشن‌ترين و ديكتاتورين دولت‌ها آشكارا حمايت مي‌كنيد. شما چه كاره‌ي حقوق بشر هستيد؟ .


رييس جمهور كه در اين مراسم با لباس بسيجي و چفيه حضور پيدا كرده بود در ادامه‌ي سخنان خود ... با بيان اينكه با تدبير امام (ره) بسيج تشكيل شد ... اظهارداشت:

ما مفتخريم كه امروز تحت لواي بسيج و شناور در اقيانوس بيكران بسيجيان و برخوردار از فرهنگ متعالي بسيج هستيم... عزيزان من ... بحمدالله امروز روحيه‌ي شما الگويي است براي تمام ملت‌ها. به لطف خدا قريب به اتفاق ملت ما بسيجي هستند. ملت ما عاشق و طرفدار فرهنگ بسيجي هستند و امروز به لطف خدا همانطور كه گفتم داراي يك ملت بسيجي هستيم. البته دوستان ما در سازمان مقاومت بسيج حضور دارند و قصد دارند كه تمام ملت ما را در سازمان مقاومت سازماندهي كنند و اين كار مشكلي است. البته اين دوستان كارهاي بزرگي را انجام داده‌اند ولي كارهاي طولاني نيز پيش رو دارند. در عرصه‌هاي بين‌المللي دشمنان و بدخواهان از اينكه مشاهده مي‌كنند فرهنگ بسيجي در تمام عرصه‌هاي اداري كشور حكمفرما شده ناراحت هستند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، در اين مراسم جمعي از مسوولان سپاه، بسيج و ارتش رييس جمهور را همراهي كردند و رييس جمهور با لباس بسيجي و چفيه از گردان‌هاي عاشورا و الزهراي حاضر در مراسم به صورت پياده سان ديد ... وقتي كه رييس جمهور در جمع بسيجيان حاضر شد بسيجيان شعار مي‌دادند «مالك اشتر آمده» .هم‌چنين آنها مي‌گفتند «داشتن انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست.»
در طول سخنان رييس جمهور نيز بسيجيان چندين بار در جهت تاييد سخنان رييس جمهور تكبير گفتند.

ایسنا
شنبه ۵ آذر ۱۳۸۴ - - ۲۶ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-621380


دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 46

رياست نخستين دانشگاه امروزی در ايران ... به يک روحانی سپرده می شود که فاقد مدرک دانشگاهی است.

عباسعلی عميد زنجانی ... 68 سال سن دارد ... با رتبه دانشياری ... و تأليفاتی همچون کتاب مبانی انقلاب اسلامی و ريشه های آن دارد..

وی بلافاصله پس از پيروزی انقلاب 1979 رئيس کميته انقلاب در منطقه ژاله و فرح آباد تهران شده و در دوره سوم مجلس شورای اسلامی نماينده و عضو کميسيون قضائی مجلس بوده است.

آقای عميد زنجانی همچنين عضو شورائی بوده که آيت الله خمينی بنيانگذار جمهوری اسلامی مدت کوتاهی پيش از مرگش مأمور بازنگری در قانون اساسی و اعمال اصلاحاتی در آن کرد.

ینگاه سخن پراکنی بی بی سی
4 آدر۱۳۸۴ - - 25 نوامبر ۲۰۰۵

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2005/11/051125_mf_amid.shtml


هرچند خود اين جانب در تدوين قانون اساسی اول نقش بسياری داشتم ولی ... در آن زمان موقعيت خاص و نفوذ‏ ‏معنوی آيت الله خمينی (ره ) به عنوان مرجع عام و رهبر انقلاب و بنيان گذار جمهوری اسلامی مطرح بود .... و شأن ايشان را نيز بالاتر از رياست قوه مجريه می‎پنداشتيم ... و ما هم سابقه و تجربه قانون گذاری نداشتيم ... "ولايت مطلقه " در قانون اساسی اول مطرح نبود ولی در اواخر عمر معظم له از ناحيه ايشان دستور بازنگری قانون اساسی صادر‏ ‏گرديد، و در روزهای مصادف با رحلت ايشان كلمه "مطلقه " بر ولايت فقيه اضافه شد ... ‏
‏‏ ‏‏
‏نامه سرگشاده حسينعلی منتظری
11 تبر ۱۳۸۴
ینگاه سخن پراکنی بی بی سی
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2005/07/050703_la-montazeri-text.shtml

خاتمي ادامه داد:«. هدف رفع سوءتفاهماتي است كه يا در تاريخ به وجود آمده يا در اثر مواضع خاص سياسي و اين مهمترين كار گفت وگوي تمدنها ست.» خاتمي تاكيد كرد:« ما اگر بتوانيم اسلامي را كه در قانون اساسي آمده و حضرت امام (ره) بر آن تأكيد داشتند را ترويج كنيم، موفق خواهيم شد"

ابسنا
30 ابان ۱۳۸۴ - - 21 نوامبر ۲۰۰۵
. http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-618211

Freitag, November 25, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 45

حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمي ... در حاشيه ي مراسم بزرگداشت مصطفي عقاد فيلمساز برجسته ي جهان اسلام درباره ي ريشه هاي خشونت و همچنين بنيادگرايي اظهار داشت:« اين گونه موارد هم ريشه ي تاريخي دارد و هم ناشي از سوءتفاهماتي است كه در دنيا وجود دارد.»…

ایسنا
جمعه 4 آدر۱۳۸۴ - - 25 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-620701


خاتمي رفت و گور خود گم کرد ... مانده برجا بسي فساد از او
...... حاصل جفتگيري رهبر .... زاده شد احمدي نژاد از او

هادی خرسندی



در حاشيه ي مراسم بزرگداشت مصطفي عقاد ...رييس جمهور سابق كشورمان همچنين طي سخناني درجمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه آيا به عنوان معمار اصلاحات قصد ندارد در حال فراغت از مسووليت رياست جمهوري نقش رهبري اصلاحات را بر عهده بگيرد؟، تصريح كردفعلا اجازه دهيد مسائلم را در سطح بين المللي به جايي برسانم به مسائل داخلي هم ميرسيم

ایسنا
جمعه4آدر۱۳۸۴ - - 25 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-620701


خبرگزاري انتخاب : سعید حجاریان عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در آخرین اظهارنظر خود با بیان این که اصلاحات از همان روز اول ایستاد ابراز عقیده کرد: آخرین میخ را شخص سیدمحمد خاتمی به تابوت اصلاحات کوبید.

سه شنبه 1 آذر 1384
گویای ان لاین
http://free.g00ya.com/politics/archives/039749.php


خاتمي در همه جنايت ها --- خود تدارکچي و مباشر بود
ليک در دستگاه ظلم و ستم --- مهره حتي نبود، واشر بود

هادی خرسندی


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از دويچه وله، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي طي سخناني ضمن سپاسگزاري از دعوت کالج علمي برلين... در بخشي از اظهاراتش گفت:
سکولاريسم يکي از پديده هايي است که به نظر ميآيد از نظر تاريخي براي جغرافياي خاصي اتفاق افتاده است. به اين
معنا، سکولاريسم تجربه ي فرهنگ و تمدن غرب است و به آن اختصاص دارد. بنابراين تعميم آن به حوزه ها يي که فاقد تجربيات فرهنگي مشابه هستند نادرست است... در جهان اسلام، به دليل فقدان زمينه هاي اجتماعي لازم، نميتوان از سکولاريسم صحبت کرد. بنابراين قطعي دانستن چنين روندي براي جهان اسلام و مطلق کردن امر تاريخي غلط است

ایسنا
28 آبان ۱۳۸۴ - - 19 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-616827



آنان که به خاتمي کمک ميدادند
البته به کار اقتصاد استادند
دختر به امارات که صادر کردند
با حفظ سمت به جاکشي افتادند ....

هادی خرسندی


بزرگترین کاری که باید بکنیم این است که همه چیز را آماده کنیم، سالهای سخت زندگی در میان کوتوله ها را بگذرانیم و به چهار سال بعد فکر کنیم که خاتمی دوباره بیاید

ا.ن آقا
گوبا ی ان لاین / یکشنبه 16 مرداد 1384
http://news.gooya.com/nabavi/archives/034393.php



... به جاکشي افتادند ....


من ... دادم، شما هم ... بدهید !

ا.ن آفا
http://news.gooya.com/nabavi/archives/031213.php

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 44

چه کسانی سوار ماشین زرهی 400میلیونی می‌شوند؟

------------------------------------------------------------------

پس از آنکه دکتر احمدی‌نژاد در سخنانی از « کسانی كه اتومبیل های زرهی 400-300 میلیون تومانی وارد می‌کنند و سپس به دولت حمله می کنند» یاد کرد، برخی چهره های سیاسی از جمله احمد شیرزاد عضو شورای مرکزی حزب مشارکت به سخنان رییس‌جمهور انتقاد کردند.
شیرزاد در مطلبی که در سایت شخصی‌اش نوشته است، اظهار داشته:« به نظر حقير، اين تو بميری از آن تو بميری‌ها نيست و بايد شخص آقای پرزيدنت تا آخر پای آن بايستند. جناب ايشان بايد روشن فرمايند که آن خودروهای زرهی چه زمانی وارد کشور شده و چه کسانی سوار آن می‌شوند. اين غزل شيوايی که ايشان فقط بيت الغزلش را به عنوان چشمه آوده‌اند بايد تا آخر تکميل کنند تا لااقل همه مردم تکليف‌شان را با نظامی که 27 سال برايش سينه زدند بفهمند. من به عنوان يک شهروند ساده و به عنوان يک اهل قلم اين را خيانت به کشور می‌دانم اگر اين قبيل صحبت ها تا آخر روشن نشود.»

این باره يك منبع آگاه به خبرنگار سایت خدمت گفت: «اگر مردم ما این گونه خودروها را ندیده بودند و فاصله عمیق میان خودشان و مسئولین سابق، که از دوستان صمیمی و هم حزبی آقای شیرزاد هستند را ندیده بودند، که به معین و یا هاشمی رفسنجانی رای می دادند و یا خود شخص حسن روحانی را دعوت می‌کردند و ریاست جمهوری را تقدیم او می کردند. ...»

وی افزود: «قرار رییس جمهور به افشاگری نیست وگرنه او می‌توانست بگوید، کدام مسئول ارشد دولتی به فلان رییس سابق قوه مقننه یک ماشین تک ساخت سفارشی از فرانسه را هدیه داده است و ایشان نیز در پاسخ به اداره تشریفات نهاد ریاست جمهوری مبنی بر بازپسگیری این خودرو 600 میلیون تومانی گفته است، رییس جمهور سابق شخصا این خودرو را به من هدیه داده است و من آن را پس نمی‌دهم. .."

وی در ادامه با بیان این مطلب که یکی از وزرای مشارکتی دولت خاتمی به خاطر تخلف چندین میلیارد تومانی از سوی کمیسیون اصل نود مجلس مقصر دانسته شده است، افزود: یکی دیگر از وزرای سابق دولت خاتمی، چهار اتومبیل 100 تا 150 میلیون تومانی را به نام وزارتخانه متبوعش وارد کرده و سپس آنها را به نام خود سند زده است. وزیر مشارکتی دیگر هنوز پس از گذشت سه ماه از استقرار دولت به درخواست تشریفات این وزارتخانه مبنی بر بازگرداندن چندین دستگاه خودرو که در اختیار وی و خانواده اش بوده پاسخ نداده است.»

سابت در"خدمت" ان لاین
جمعه 3 آدر۱۳۸۴ - - 25 نوامبر ۲۰۰۵


--------------------نذر نظرسنجی مشارکتی ------------------

نظر شما در مورد افشاي نام مفسدان دانه درشت اقتصادي چيست

موافق افشاي نام آنها هستم
مخالف افشاي نام آنها هستم

هيچ نتيجه اي براي اين راي گيري وجود ندارد


سابت در"خدمت" ان لاین
جمعه 3 آدر۱۳۸۴ - - 25 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.khedmatnews.com/content/view/4027/

Donnerstag, November 24, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 43






خاتمی تکذیب کرد
الهی قدش سرچشم هر کی نمی تواند ببیند دربیاید. هر وقت چیزی در روزنامه کیهان از قول خاتمی خواندید که به نظرتان آمد خاتمی چرا این حرف را زده، اول اصل را بر این بگذارید که راوی ابوهریره است. سید محمد خاتمی نقل قول کیهان را تکذیب کرد. خاتمی در مورد تیتر کیهان که گفته بود اظهارات احمدی نژاد در مورد اسرائیل خواست عمومی مردم است، گفت: « مگر من سخنگوی مردم ایرانم که بخواهم خواست عمومی آنها را مطرح کنم؟ خاتمی گفت: من در موقع ریاست جمهوری با همه مشکلاتش دروغ نگفته بودم، چگونه ممکن است چنین حرفی را برخلاف عقیده ام در این شرایط زده باشم؟»

ان آقا
روزی ان لاین
پنجشنبه 3 آذر ۱۳۸۴ - - ۲4 نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/03satire/012008.shtml


توصيه خاتمى به مقامات آلمان
رئيس جمهورى سابق ايران ...اظهار داشت:
به مقامات آلمانى توصيه كردم گفت وگوهاى خود با تهران را ادامه دهند ... د ر عين حال به مقامات آلمانى نيز گفتم كه در سياست هاى كشورمان در ابعاد اقتصادى و خارجى با روى كار آمدن دولت جديد تغييرى حاصل نشده و نخواهد شد زيرا رهبر انقلاب هميشه بر اين سياست ها نظارت دارد

شرق
شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۴ - - ۱۹ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.sharghnewspaper.ir/840828/html/index.htm

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 42








آيت الله مشكيني در ديدار جمعي از خواهران دانشجو، اظهار داشت:
سعي كنيد در حالي كه جسم خود را پرورش ميدهيد روح خود را نيز پرورش دهيد تا روح بزرگي داشته باشيد.

ایسنا ۳۰ آبان ۱۳۸۴ - - ۲۱ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-618221


رييس جمهور سابق كشورمان گفت:
وقتي كه اسلام بيانگر گفت وگوي تمدنهاست طبيعتا بايد چنين اسلامي را كه بيانگر اين گفت وگو است، تقويت كنيم

ایسنا ۳۰ آبان ۱۳۸۴ - - ۲۱ نوامبر ۲۰۰۵

Mittwoch, November 23, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 41


رفتم برای رای دادن. ساعت یازده. وقتی جلوی سفارت رسیدم حدود سی- چهل نفر از ایرانیان با پرچم ایستاده بودند و داشتند علیه جهموری اسلامی مبارزه می کردند و فریاد می کشیدند. ماشین را پارک کردم... یکی شان گفت: ایشان نبوی طنز نویس است. یکی شان گفت: آقای نبوی! ما همه طنزهای شما رو می خونیم. بقیه جمع شدند. گروهی از حزب کمونیست کارگری بودند و گروهی تیپ های مجاهدین خلق و چند نفری هم از از سلطنت طلبان، به گفته یکی شان و چندتایی هم از ایرانیان عادی .
یکی پرسید: می خواهید رای بدهید؟ گفتم: بله. یکی دیگر گفت: می خواهید به دموکراسی رای بدهید یا به استبداد؟گفتم: می خواهم به دموکراسی رای بدهم. یکی شان گفت: دلیل تان برای رای دادن چیست؟ گفتم: در سایت اینترنتی ام نوشته ام. چند نفری از دارو دسته حزب کمونیست کارگری شعار دادند و فریاد کشیدند. یکی شان به دیگران گفت که بی احترامی نکنید. یکی گفت: آقای نبوی! نویسندگان ما زندانی هستند، شما می خواهید رای بدهید؟ گفتم: من همان نویسنده ای هستم که زندانی بودم، شما از طرف من حرف نزنید، من خودم بلدم حرف بزنم.

ا.ن آقا
گویا ی ان لاین جمعه 27 خرداد 1384

اول آن که زنداني که من ديدم در مقابل آن چه که هزاران ديده اند هيچ بود، نه شکنجه اي شدم و نه احساس مرگ به من نزديک شد، سالها بود که بيرون از زندان خوف مرگ بيش تر بود. دوم اين که خود مي دانم آن زندان را به خاطر مبارزه با حکومتي و يا قدرتي نکشيدم، تجربه اي بود که به دليل کم تحملي اهل قدرت حاصل آمد، پس جاي تفاخر ندارد.

حاج آقا بهنود مبارز نستوه دیگر روزی ان لاین
چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۸۴ - - ۲۳ نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/panjereh/011949.shtml



بحث برسر جای دوست و دشمن همچنان به عنوان یکی از مباحث اصلی کشور به قوت خودش باقی است، به نظر شما واقعا جای دوست و دشمن کجاست؟ خواهش می کنم ادب را رعایت کنید.

ا.ن آقا
۵ مهر ۱۳۸۴ ر وزی ا.ن.لاین
http://roozonline.com/03satire/010424.shtml

Dienstag, November 22, 2005

عضو سابق شوراي عالي نظام پزشكي گفت: وقتي 70 درصد هزينه‌هاي درماني در بيمارستانهاي دولتي توسط مردم تامين مي‌شود سلامت مردم تحت تاثير قرار مي‌گيرد،

وي با اشاره به وضعيت بيمه درماني در كشور اظهار كرد: در كشور ما سرانه سلامت 2 تا 3 دلار است كه در مقايسه با كشورهاي پيشرفته كه به 600 تا 700 دلار مي‌رسد رقم ناچيزي است.

ایسنا
سه شنبه ۱ آذر ۱۳۸۴ - - ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 39






در دنيای امروز جز با همدلی جمعی زندگی راحت نمی توان کرد

حاج آقا بهنود مبارز نستوه دیگر روزی ان لاین
سه شنبه ۱ آذر ۱۳۸۴ - - ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵

Montag, November 21, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / طنز چیز مهمی است /تمرین شماره 37

ا صولا طنز چیز مهمی است

ا.ن آقا
روزی ان لاین
دوشنبه30 آبان ۱۳۸۴ - 21 نوامبر۲۰۰۵
http://roozonline.com/03satire/011881.shtml


یک بار احمدی نژاد یک جوان بسیجی را برده بود به خانه تا با او در مورد اهداف انقلاب و نظام بحث کند و او را جذب کند... احمدی نژاد آلبوم خانوادگی مربوط به انقلاب را ورق می زد و توضیح می داد، گفت: این عکس رو می بینی، این هاشمی مفسد اقتصادی است که شانزده سال همه چیز رو دزدید. پسر جوان گفت: راست می گی؟ گفت: آره، این هم عکس...

ا.ن آقا
روزی ان لاین
یكشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - ۲۰ نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/03satire/011855.shtml


برای اینکه فردا نگوئیم ای کاش امروز رای داده بودم، برویم و به هاشمی رای بدهیم

ا.ن آفا
http://news.gooya.com/nabavi/archives/031790.php



من ... دادم، شما هم رای بدهید !

ا.ن آفا
http://news.gooya.com/nabavi/archives/031213.php


شاید کسانی باشند که آدم های مودبی باشند و خدای ناکرده فکر کنند این حرف ها بد است.


ا.ن آقا
روزی ان لاین
دوشنبه30 آبان ۱۳۸۴ - 21 نوامبر۲۰۰۵
http://roozonline.com/03satire/011881.shtml

Sonntag, November 20, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / درسي درباره "خبر" موثق / تمرین شماره 36



آيت الله مكارم شيرازي خطاب به وزير خارجه: يك دلار كار فرهنگي در خارج از كشور به اندازه ده دلار كار نظامي است

رسا نیوز
http://www.rasanews.com/More_News.asp?id=6644


به اين خبر روزنامه کيهان روز پنجشنبه نگاه کنيد. که نشان مي دهد "آيت الله مکارم شيرازي خرابي ها و اعتراضات گسترده مردم فرانسه را قابل توجه ارزيابي و دانسته و تاكيد كرد: تاكنون هزاران خودرو در كشور فرانسه به آتش كشيده شده، ولي اگر حتي يك دهم اين مقدار در تهران روي مي داد، چه غوغايي در دنيا به راه مي انداختند."
در دنبال خبر آمده است که "اين استاد حوزه علميه قم گفت در جريان حوادث كشور فرانسه همه ساكت شده اند. چون اين كشور غربي است و انگار هيچ اتفاقي نيفتاده است. در مورد ديگران كمترين اتفاق را بزرگ مي دانند ولي در مورد خودشان نه. جهان امروز، متكي به زور و انحصارطلبي شده است."

درسي درباره خبر موثق / حاج آقا بهنود مبارز نستوه دیگر روزی ان لاین
يكشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - - ۲۰ نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/panjereh/011836.shtml


آيت الله مكارم شيرازي ... استاد دروس خارج حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه وزارت امور خارجه نبايد در حالت انفعالي و دفاعي باشد، به حوادث اخير كشور فرانسه اشاره كردند و خاطر نشان ساختند: نبايد همواره حالت دفاعي به خود بگيريم. امروز كه نقاط ضعف فراوان غرب مشخص شده است، بايد حالت تهاجمي به خود بگيريم ... حوادث فرانسه بهترين فرصت براي حمله تبليغي ما بر ضد غرب است.

رسا نیوز
http://www.rasanews.com/More_News.asp?id=6644


نصيحتي که در تلو سخن آيت الله درج است بايد به گونه اي ديگر مي بود تا نظرها را متوجه گوينده کند... چنان که سخن جنجالي رييس جمهور در مورد اسرائيل – که آقاي محمد خاتمي توضيح حکيمانه اي در آلمان درباره آن داد

درسي درباره خبر موثق / حاج آقا بهنود مبارز نستوه دیگر روزی ان لاین
يكشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - - ۲۰ نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/panjereh/011836.shtml

به مقامات آلمانى نيز گفتم كه در سياست هاى كشورمان در ابعاد اقتصادى و خارجى با روى كار آمدن دولت جديد تغييرى حاصل نشده و نخواهد شد زيرا رهبر انقلاب هميشه بر اين سياست ها نظارت دارد.

محمد خاتمى
شرق ۲۸ آبان ۱۳۸۴ - - ۱۹ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.sharghnewspaper.ir/840828/html/index.htm


آيت الله مكارم شيرازي خطاب به وزير خارجه: يك دلار كار فرهنگي در خارج از كشور به اندازه ده دلار كار نظامي است

رسا نیوز
http://www.rasanews.com/More_News.asp?id=6644


اين مقال را با نقل گفته هاي آقاي مکارم آغاز کردم ... چرا که ايشان از قضا کسي است که بنا به سابقه بايد از حرفه اطلاع رساني بي خبر نباشد. آقاي ناصر مکارم کار خود را از خبرنگاري مجله مکتب اسلام آغاز کرده است.

درسي درباره خبر موثق / حاج آقا بهنود مبارز نستوه دیگر روزی ان لاین
يكشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - - ۲۰ نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/panjereh/011836.shtml


آيت الله مكارم شيرازي خطاب به وزير خارجه: يك دلار كار فرهنگي در خارج از كشور به اندازه ده دلار كار نظامي است

رسا نیوز
http://www.rasanews.com/More_News.asp?id=6644


درخشان به نظرم بسیار کار خوبی کرد که به تهران رفت موقع انتخابات و از فرصتی بهره برد تا اطلاعات خود را نو کند. کاش بقیه ای که درباره مملکتشان قلم می فرسایند این قدر به نو کردن اطلاعات خود اهمیت می دادند

حاج اقا بهنود مبارز نستوه دیگر بهنود ان لاین
August 20, 2005
http://behnoudonline.com/2005/08/050820_009541.shtml


آيت الله مكارم شيرازي خطاب به وزير خارجه: يك دلار كار فرهنگي در خارج از كشور به اندازه ده دلار ...

رسا نیوز
http://www.rasanews.com/More_News.asp?id=6644

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 35






عکاس مضروب ورزشی
در گفتگوی اختصاصی با " مهر" :
عکاسان اعتصاب نکنند // از سردارطلایی تشکر می کنم

حشمت الله بهادری عکاس روزنامه پیروزی که بعد ازبازی پرسپولیس و ملوان بندر انزلی توسط یکی ازماموران نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم قرارگرفته بود، درگفتگو با خبرنگار" مهر" ضمن بیان این مطلب افزود:

جا دارد ازشخص سردار طلایی تشکر ویژه داشته باشم که با حضور دربیمارستان جویای احوال من شد.... ایشان با محبتی که داشتند، نشان دادند نسبت به خبرنگاران وعکاسان حسن نیت دارند

مهر تیوز / شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - - 19 نوامبر ۲۰۰۵

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=255499

Samstag, November 19, 2005




آيت الله فاضل لنكراني ... در ديدار وزير فرهنگ و
ارشاد اسلامي و هيات همراه،... قرار گرفتن صفار هرندي را در رأس وزارت ارشاد مثبت ارزيابي كردند و خطاب به وي گفتند:
اميدواريم شما بتوانيد مشكلات فرهنگي را حل كنيد.

رسا نیوز

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 33

به مقامات آلمانى توصيه كردم گفت وگوهاى خود با تهران را ادامه دهند ... به مقامات آلمانى نيز گفتم كه در سياست هاى كشورمان در ابعاد اقتصادى و خارجى با روى كار آمدن دولت جديد تغييرى حاصل نشده و نخواهد شد زيرا رهبر انقلاب هميشه بر اين سياست ها نظارت دارد.

محمد خاتمى/ ایرنا / شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۴ - - ۱۹ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.irna.ir/fa/news/view/line-7/8408271227152112.htm

درخشان به نظرم بسیار کار خوبی کرد که به تهران رفت موقع انتخابات و از فرصتی بهره برد تا اطلاعات خود را نو کند. کاش بقیه ای که درباره مملکتشان قلم می فرسایند این قدر به نو کردن اطلاعات خود اهمیت می دادند

حاج اقا بهنود نستوه دیگر

Freitag, November 18, 2005

owewek











فرمانده نيروي انتظامي تهران... سردار مرتضي طلايي
در جريان عيادت از عكاس ورزشي كه سه‌شنبه گذشته در ورزشگاه آزادي توسط يك مأمور نيروي انتظامي
مصدوم شده بود





ایسنا جمعه 27آبان ۱۳۸۴ - - 18 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-616450

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 31

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه دموكراسي كه دنيا به عنوان آزادي دنبال آن است، همان تاراج دختر و پسرها و غارت كردن جوانهاي دنيا به عنوان لذات جنسي و مادي است، افزود: آنها دنبال اين مسائل هستند. اينها دنبال عدالت، انسانيت و تربيت انسانها براساس ارزشها نيستند و به همين دليل است كه انقلاب اسلامي پيش خواهد رفت و انشاءالله
زمينه ظهور امام زمان(عج) فراهم خواهد شد

خبرگزاری فارس جمعه 27آبان ۱۳۸۴ - - 18 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8408270138

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 29




پرسش:
جناب آقاي سيد حسن خميني، خيلي خوشحالم كه براي اولين بار در مصاحبه‌ي با شبكه‌ي العربيه شركت مي‌كنيد... مي‌خواهم از شما در مورد مسائل فعلي ايران بپرسم. بعد از اين‌كه آقاي احمدي‌نژاد به رياست‌ جمهوري برگزيده شد، صحبت‌هاي فراواني پيرامون چگونگياداره كشور و سياست خارجي جمهوري اسلامي طرح شد، نظر شما در اين ؟زمينه چيست


پاسخ:
بحث آمدن دولت جديد در ايران، يك بحث داخلي است. در اين انتخابات، در يك رقابت سنگين و نفس‌گير به نتيجه‌اي كه شاهد هستيد، رسيديم. فكر نمي‌كنم كه سياست خارجي جمهوري اسلامي چندان دست‌خوش تغيير شود. همان سياست‌هايي كه شوراي عالي امنيت ملي و رهبري معظم نظام بيان مي‌كنند، دولت دنبال مي‌كند؛ البته نگاه و ادبيات خاص خودش را دارد

ایسنا /جمعه 27آبان ۱۳۸۴ - - 18 نوامبر
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-616117

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 28






اكبر هاشمي رفسنجاني... رييس مجمع تشخيص مصحلت نظام، گفت: آنچه امروز در فرانسه مي‌‏گذرد نيروي نهفته در درون مظلومان تاريخ است


ایلنا / پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۴ - - ۱۷ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.ilna.ir/shownews.asp?code=252116&code1=1

Donnerstag, November 17, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 27


آقای هاشمی رفسنجانی در شدید ترین اظهارنظر انتقادی اش از احمدی نژاد، خواهر و مادر و
باجناق و خواهر زاده و غیره رئیس جمهور و باجناقان را فرستاد مرخصی استحقاقی

ا.ن. آقا
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۴ - - ۱۷ نوامبر ۲۰۰۵
روزی ان لاین
http://roozonline.com/03satire/011799.shtml


شرمسارم که بگویم در پس گفته های کسانی که امروز، در انتخاب میان احمدی نژاد و هاشمی تحریم را انتخاب می کنند ... نوعی امید به شورش و انقلاب ... نهفته است"

ا.ن آفا
گویای ان لاین


من رای دادم، شما هم رای بدهید !

ا.ن آفا
گویای ان لاین جمعه 27 خرداد 1384
http://news.gooya.com/nabavi/archives/031213.php

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 26

روز گذشته در دومين روز از گردهمايى سراسرى ائمه جمعه تهران... هاشمى رفسنجانى و حسن روحانى ... روحانيون تهرانى حاضر در جلسه را مبهوت سخنان خود كردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد مى كند: « نبايد گذشته را زير سئوال ببريم. ...» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنانش اظهار داشت: «... توجه به آمار دلخراش خروج فرهيختگان از كشور مايه تاسف است ....»
حسن روحانى عضو مجمع تشخيص مصلحت و يكى از مسئولان ارشد مركز استراتژيك مجمع تشخيص ... با اشاره به كينه توزى دشمنان ملت ايران گفت: آنها براى يأس مردم طراحى و برنامه ريزى كرده اند... زمانى كه هاشمى رفسنجانى مسئوليت اجرايى كشور را بر عهده گرفت آنچه در تبليغات جهانى مى شنيديم اين بود كه دولت هاشمى ميانه رو و عملگرا است... در هشت سال زمان خاتمى نيز آنچه در دنيا مطرح شد، اين بود كه دولتى سر كار آمده كه به دنبال توسعه سياسى و آزادى بيشتر در داخل است... در شرايط دولت جديد... سعى دارند چهره دولت را نظامى و امنيتى نشان دهند و از داخل هم عده اى مردم را مى هراسانند.

البته رئيس جمهورى نيز روز گذشته ازجمله سخنرانان اين مراسم بود اما او ترجيح داد سخنان خود را در جلسه غير علنى و به دور از حضور خبرنگاران بيان كند.

روز تامه شرق
چهارشنبه 25 آبان 1384 - ۱6 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.sharghnewspaper.ir/840826/html/index.htm


رييس‌جمهور از نماز جمعه به عنوان يكي از اصلي‌ترين كانو‌ن‌هاي مهرورزي در جامعه ياد كرد و گفت: ائمه جمعه مهمترين پيشتيبانان اجراي عدالت اجتماعي هستند.
احمدي‌نژاد صبح روز چهارشنبه در ديدار با ائمه جمعه كشور... گفت: نماز جمعه يك مراسم صرف عبادي نيست و در متن نظام ما نقشي بي‌بديل ايفا مي‌كند

ایسنا
چهارشنبه 25 آبان 1384 - ۱6 نوامبر ۲۰۰۵
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-615753 align="right">


Mittwoch, November 16, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 25






هرگاه که سخن از نظاميان و حکومت مي رود، بعضي بر اين تصور که نظامي کسي است که لباس يونيفرم بر تن دارد و اسلحه اي در بغل، موضوع را جمع و محدود مي کنند.

اما واقعيت اين است که نظامي گري معنايي وسيع تر دارد و شايد بتوان گفت هر کس که جز راي و نظر مردم، و اطاعت از قانون، راهي ميانبر براي اداره کشور و حل معضلات جامعه مي شناسد، نظامي است حتي اگر امروز روز لباس قرم بر تن نداشته باشد

حاج اقا بهنود مبارز نستوه دیگر
روزی ان لاین چهارشنبه ۲۵ آبان 1384 / 16 توامبر 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 24

خاتمی در وین با استقبال چشمگیر روبرو شد

ا.ن آقا
روزی ان لاین چهارشنبه ۲۵ آبان 1384 / 16 توامبر 2005
http://roozonline.com/03satire/011765.shtml



وقتی خاتمی رفت، در ایران نبودم، دوستی برایم نوشت از دو روز قبل که خاتمی رفت انگار تمام شهر یکباره مفلوک و حقیر و کوچک شد...
،بزرگترین کاری که باید بکنیم این است که همه چیز را آماده کنیم، سالهای سخت زندگی در میان کوتوله ها را بگذرانیم و به چهار سال بعد فکر کنیم که خاتمی دوباره بیاید


ا.ن آقا
گوبا نیور ان لاین / یکشنبه 16 مرداد 1384
http://news.gooya.com/nabavi/archives/034393.php

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 23

ظاهرش آرام بود و متانت رفتار و صميميتش اين آرامش را به خوبي نشان ميداد. با همين آرامش نيز وارد بحث شد اما هرچه پيش
ميرفت، نگرانيها و دغدغههاي ذهني اش آهسته آهسته آشكار ميشد. نگراني از اينكه نكند ما امانت دار خوبي نباشيم و انقلاب كه امانت امام است به بيراهه برود و نكند كاري كنيم كه جوانان، امام(ره) را به درستي درك نكنند، نكند كه زياده خواهي هاي برخي ديدگاههاي امام(ره) را تضعيف كند...
لحظاتي كه در كنار «مرضيه حديدچي دباغ» بوديم با همين اوصاف گذشت. با او از خيلي چيزها صحبت كرديم و او بحثها را مدبرانه مطرح و با ديدگاه امام(ره) مقايسه ميكرد. صحبتهاي خود را با خلاصه كردن زندگي ...اش در چند جمله آغاز كرد:
... درس را از مكتب آغاز كردم و بعد از خواندن قرآن و بوستان و گلستان و ازدواج در سن 14 سالگي، تحصيلات خود را در حوزه به پايان بردم.

ايسنا: چه شد كه فضاي كاري شما به سياستمداري تغيير كرد؟

دباغ: بعضي از برادران درخواست كردند كه ... وارد مجلس شوم. در انتخابات ميان دوره اي مجلس اول راي آوردم و در مجالس دوم، سوم و پنجم نيز نماينده بودم.

ايسنا: نظرتان در مورد رد صلاحيتهاي مجلس چهارم چيست؟ اين اتفاق چه تاثيري در فضاي سياسي جامعه داشت؟

دباغ: (بعد از يك نفس عميق پاسخ ميدهد) ... متاسفانه يكسري از افراد در دنياي خودشان غوطه ور هستند و نميتوانند اين وضعيت را تحمل كنند. در دوران خاتمي، اين سيدمظلوم انقلاب، نيز اين اتفاقات پيش آمد. يك عده زير عباي ايشان رفتند و با نام (كمي مكث ميكند) كه الحمدالله اسمشان را هم فراموش كردم، شروع به تامين منافع خويش كردند.... البته در اين قضايا مسائلي نهفته است كه حالا براي باز شدن آنها خيلي زود است.

ايسنا: شنيده ايم كه شما قبل از انقلاب از حجاب چادر استفاده نميكرديد.

دباغ: (ميخندد) من پيش از انقلاب پوشيه ميزدم... با خروج از ايران با توجه به گستردگي كارهايي كه داشتم و عملياتهاي مختلف، از چادر استفاده نميكردم... . خدمت امام رفتم ( اشك در چشمهايش حلقه ميزند). دلم برايشان تنگ شده بود.دو ماه بود كه ايشان را نديده بودم. به من گفتند: «شما چادر نداري؟ بگويم احمد برايتان چادر بخرد؟» گفتم: «نه حاج آقا! چادر دارم.» و از همان روز دوباره چادر را سر كردم.

ايسنا: شما در زمان مجلس ششم نيز با چند نفر از خانمها كه چادر نداشتند برخوردي داشتيد؟ مساله چه بود؟

دباغ: اعتقاد من اين بود كه مجلس جاي مقدسي است و بايد با وسايل تقدس وارد آن شويم كه براي خانمها چادر است...خانم ابتكار كه وقتي سمت معاونت رييس جمهور را پذيرفتند آقاي خاتمي به ايشان گفتند كه از چادر استفاده كنند.... (دست خود را مشت ميكند) من امروز تمام حرفم با مسوولان اين است كه اگر دختر ما آستين كوتاه ميپوشد، شلوارش را تا ميزند و روسري اش را كج ميكند، شما مقصر هستيد....

ايسنا: ... نظرتان در مورد حضور زنان در جامعه امروز چيست؟ فكر نميكنيد اين حضور ميتواند بهتر از اين باشد؟ مانند شركت در مجلس خبرگان.

دباغ: حضور زنان در مجلس خبرگان مانعي ندارد، ولي رسيدن به مدارج علمي كه براي حضور در بين خبرگان احتياج است، سخت است. ... هدف، انتخاب رهبر است ...رهبري نيز در فرمايشات خود گفتند كه جامعه ما به يك تحول نياز دارد. مردان بايد متحول شوند و به بازشناسي زنها بپردازند تا مشكل حل شود. ...

ايسنا: اگر كسي بخواهد از زندگي شما فيلم بسازد، موافقت ميكنيد؟

دباغ: برخي به دنبال اين كار هستند، ولي عقيده من اين است كسي اين كار را انجام دهد كه دغدغه دين و انقلاب را داشته باشد. اگر اينگونه نباشد نميتواند با من همراهي كند.

ايسنا: به عنوان آخرين سوال اگر مايل هستيد علت علاقه بي حد خودتان را به امام (ره) خيلي كوتاه بگوييد.

دباغ: (با صداي لزران آغاز ميكند... با بعض ادامه ميدهد) من بارها در زمان حضرت امام نيز گفته ام كه اگر لازم باشد براي بقاء نظام اسلامي و پياده شدن ديدگاه هاي حضرت امام ايشان به من امر كنند كه سر تك تك فرزندانت را براي من بياور، اين كار را ميكنم.

امروز ان لاین
24 آبان 1384 15 نوامبر 2005 / سه شنبه
http://www.emrouz.info/archives/2005/11/00104_18.php

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 22 دو قولو

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:
تعرض مطبوعات به مقدسات قابل تحمل نيست و با آنها برخورد مي‌‏شود البته فرض بر اين است كه بگير و ببندهاي گذشته را نداشته باشيم.
به گزارش خبرنگار" ايلنا" حسين صفارهرندي كه در نوزدهمين همايش سراسري ائمه جمعه سراسر كشور سخن مي‌‏گفت، افزود:
در برخورد با مطبوعات بگير و ببندهاي دوره گذشته را نخواهيم داشت، ما ابتدا تذكر مي‌‏دهيم، سپس دعوت مي‌‏كنيم كه توجيه‌‏شان كنيم، خواهش مي‌‏كنيم و سعي مي‌‏كنيم كمتر برخورد آنچناني داشته باشيم...
صفار هرندي در حالي كه حضار شعار" مرگ بر منافق" سر داده بودند، ادامه داد:... من به واسطه سابقه مطبوعاتي‌‏ام از باقي اعضاي دولت پوست كلفت‌‏تر هستم.

ایلنا
24 آبان 1384 15 نوامبر 2005 / سه شنبه
http://www.ilna.ir/shownews.asp?code=251288


وزير ارشاد در نوزدهمين همايش سراسري ائمه جمعه سراسر كشور ...گفت:
در دو مرحله تصويب فيلم نامه و اكران آن، بر ساخت يك فيلم سينمايي كنترل داريم.... اين مملكت امام زمان(عج) است و قانون اساسي دارد كه اجازه نمي‌دهد قانوني خلاف شرع به اجرا درآيد. ...
وي در پاسخ به سوالي در خصوص شفاف‌تر شدن نگاه وزارت ارشاد به مقوله موسيقي نيز گفت: نگاه وزارت ارشاد مبتني بر نگاه رهبري است كه البته نگاه بسيار باز و گسترده‌اي است.

ایسنا
24 آبان 1384 15 نوامبر 2005 / سه شنبه
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-614292

Dienstag, November 15, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 21

سیدمصطفی تاج زاده: به نظر من اصلاح طلبان... بايد بيش از ديگران به "حاشيه نشينان سياست و اجتماع" توجه كنند ... كه در "متن" جامعه حضور ندارند، و "غيرخودي" محسوب ميشوند

21/8/84امروزانلاین
http://www.emrouz.info/archives/2005/11/00104_21.php

Montag, November 14, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 20


اولين جلسه اعضاى شوراى مركزى حزب اعتماد ملى در آخرين ساعات شب گذشته با حضور خبرنگاران برگزار شد. آنان گرد هم آمده بودند تا يكديگر را بيشتر بشناسند تا بتوانند به حزب خود حيات بخشند.



«ابراهيم امينى» ... عضو شوراى مركزى حزب جديدالتاسيس اعتماد ملى ... در مورد «نام حزب» گفت: شخص آيت الله كروبى ...«آرمان اسلامى» را پيشنهاد كرده بودند اما به نظر ديگران احترام گذاشته و با نام اعتمادملى موافقت كردند... ما هيچ گاه مردم را فراموش نخواهيم كرد. البته معيار ديگر ما اعتقاد و التزام در عمل به نظام جمهورى اسلامى و آرمان هاى حضرت امام(ره) بود.

امينى در پايان از خريد ساختمانى واقع در خيابان سهروردى شمالى با دارا بودن پنج طبقه براى دفتر مركزى اين حزب خبر داد.

اسقطى عضو ديگر شوراى مركزى اين حزب به عنوان مدير ارگان اينترنتى اعتمادملى به سخن آمد و سه بخش سايت را توضيح داد: «يك بخش مربوط به حزب، بخشى ديگر مربوط به روزنامه و بخش سوم مربوط به خبرگزارى حزب است.»

پس از سخن گفتن اين عضو، اعضا به بيرون جلسه رفتند و عكس دسته جمعى را به رسانه ها هديه كردند تا مخاطبان آنان دريابند «اعضاى شوراى مركزى حزب اعتمادملى» چه كسانى و با چه شكل و شمايلى هستند.




مدير شبكه ماهواره اى حزب اعتمادملى پس از بازگشت اعضاى شوراى مركزى به جلسه: « اين شبكه را ...در «شهر اينترنتى دبى» با نام «مديا سيتى» راه اندازى كرده ايم تا تمامى افراد به ويژه ايرانيان مقيم خارج از كشور در جريان نگاه اين حزب قرار گيرند.



مجرى مراسم يعنى محمد زمانى قمى از مهدى كروبى با عنوان «اصلاح طلب بزرگ ايران زمين و هدايتگر نيروهاى اصلاح طلب» دعوت كرد تا در جايگاه سخنران اصلى اين مراسم قرار گيرد كه حاضران با صلوات و تشويق او را بدرقه كردند.

كروبى «توجه به آراى مردم، حزب گرايى و رقابت» را «ميراث امام خمينى(ره) ...» دانست...و ... پس از اين سخنان با راى
قاطع اعضاى شوراى مركزى به دبيركلى اين حزب انتخاب شد تا با رهبريت وى اين حزب پس از انتخابات مانور قدرت خود را به نمايش بگذارد

شرق ان لاین
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۴ - - ۱۴ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.sharghnewspaper.com/840823/html/index.htm

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 19

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرینات شماره 16 و17 و 18

حالا کسانی بر سرکارند که با شعارهای تند و بدگوئی از سياست های اصلاح طلبان کار خود را آغاز کردند ولی خيلی زود دريافتند که همه آن اننقادها که داشتند بی ربط است

حاج آقا بهنود دیگر روزی ان لاین
Nov 14, 2005دوشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۸۴
ابراهیم یزدی با تاكید بر ضرورت بازنگری اصلاح طلبان در عملكرد گذشته ی خود … یادآور شد: مفهوم استغفار و توبه این است كه مسلمان میبایست دائما عملكرد خود را مورد ارزیابی قرار دهد .

شریف نیوز
شنبه 12 نوامبر 2005 /21 آبان
http://sharifnews.ir/?11070

حجت‌الاسلام‌والمسلمين مهدي كروبي گفت: شكست اصلاح‌طلبان به اين دليل بود كه اصلاح‌طلبان اصلاح‌شده نبودند.
مهدي كروبي تصريح كرد: بايد چارچوبي براي اصلاحات ايجاد شود... اما متاسفانه در همه مسائل آن‌قدر دير عمل مي‌كنيم و رفع مشكل نمي‌كنيم تا گلويمان را مي‌گيرد و ما را خفه مي‌كند.

ايسنا
شنبه 12 نوامبر 2005 / 21 آبان

Freitag, November 11, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 15






آن گریه ای که آقای خاتمی در دور دوم نامزدی شان کردند،
گریه ای بود از ته دل

بهزاد نبوی
17 آبان 1384 امروز ان لاین

Donnerstag, November 10, 2005

توضیح المسائل مصٌورسكولاريسم، ليبراليسم... يا فمنيسم:
وصف الیاجوج نصف الما جوج سریال "هنر" ی اهل بیت رييس مجلس
شوراي اسلامي و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ... شبهای برره


اداره كل روابط عمومي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي:
نمايش فيلم‌هايي كه به تبليغ مكاتبي همچون سكولاريسم، ليبراليسم... يا فمنيسم مي‌پردازند و ... نظام‌هاي غيرديني را برتر از نظام‌هاي ديني معرفي مي‌كنند ممنوع اعلام شد... اين سياست‌ها شامل تمام فعاليت‌هاي مربوط به توزيع و نمايش فيلم‌هاي سينمايي و آثار سمعي و بصري خارجي خواهد بود كه از طريق سينماها، فرهنگسراها، تالارها... توزيع نوارهاي ويديويي و لوح‌هاي فشرده صوتي و تصويري «ويدئو سي دي» و «دي وي دي» يا شبكه‌هاي تلويزيوني ... به نمايش در مي‌آيند.

پنجشنبه 19 آبان 1384 /10 Nov 2005خبرگزاري فارس

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8407270239





ساده تر اين كه "برره" ... به جاي پند و نصيحت
مستقيم، به جاي ديالوگهاي طولاني و صحنه هاي كشدار مملو از عشق و سوز و گداز و تعليقهاي آبكي، فرصتي فراهم مي كند تا گاه از ته دل بخندي




خبرگزاري انتخاب چهارشنبه 18 آبان 1384 9 Nov 2005





غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ... گفت: اگر در منزل خودم يك اثر هنري همچون "شبهاي برره" در تلويزيون پخش شود و يكي ديگر از شبكه هاي تلويزيوني سخنان خودم را پخش كند، من نميتوانم خانواده ام را راضي كنم كه سخنان من را بشنوند و اين نشان ميدهد كه هنر تا چه اندازه ميتواندتاثيرگذار باشد.


ایرنا سه شتبه 26 مهر 1384

http://www.irna.ir/fa/news/view/line-1/8407266213200928.htm

Mittwoch, November 09, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 14



هرکسی که با مشکل بیکاری و فقر و بی عدالتی و تبعیض و شکاف طبقاتی مواجه باشد، حتی اگر در انتخابات هم رای نداده باشد، وقتی بخواهد حرف بزند خواهد گفت: ما به احمدی نژاد رای دادیم که مشکل ما را حل کند.
فکر می کنم تا دو ماه دیگر کابینه احمدی نژاد هم جمع شوند در خيابان پاستور و شعار بدهند:
ای رهبر آزاده! وا داده ایم، وا داده!

ا.ن آقا
روزی ان لاین
چهارشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۸۴, Nov 9, 2005
http://roozonline.com/03satire/011552.shtml



شرمسارم که بگویم در پس گفته های کسانی که امروز، در انتخاب میان احمدی نژاد و هاشمی تحریم را انتخاب می کنند ... نوعی امید به شورش و انقلاب ... نهفته است"

ا.ن آفا
گویای ان لاین
!http://news.gooya.com/nabavi/archives/031790.php



برای اینکه فردا نگوئیم ای کاش امروز رای داده بودم، برویم و به هاشمی رای بدهیم

ا.ن آفا
گویای ان لاین
http://news.gooya.com/nabavi/archives/031790.php



من ... دادم، شما هم رای بدهید !

ا.ن آفا
گویای ان لاین جمعه 27 خرداد 1384
http://news.gooya.com/nabavi/archives/031213.php
خود آموز عدالت گسترانه
تزریق مهر پرورانه عید سعید اصلاحات اشتراکی
به مسلمانان در سراسر جهان از هر مذهب و ملت


حال که سرنوشت " چرخش نخبگان " در جامعه ما به چنین وضعیت فلاکت باری رسیده ، باید منتظر ماند و دید دولت عدالت گستر مهر پرور کی پول نفت را به سفره های مردم تزریق خواهد کرد.

جمیله کدیور
مکتوب 17 آبان 1384
http://kadivar.maktoub.ir/archives/2005/11/08/479.php


هر مرجعی در هر گوشه‌ای حرف متفاوتی می‌زند. فرض کنیم اهل یک خانواده از مراجع مختلفی تقلید می‌کنند که یکی پنجشنبه را عید اعلام کرده و دیگری جمعه را، در آن خانه عید و نماز عید چه وضعیتی خواهد داشت؟... آیا میشود مسلمانان در سراسر جهان از هر مذهب و ملت عید مشترکی داشته باشند؟

سیدعطاءالله مهاجرانی
مکتوب 13 آبان 1384
http://mohajerani.maktoub.ir/archives/2005/11/04/477.php
.

Dienstag, November 08, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرینات شماره 12 و 13

اگر می‌بینید مطلبتان در صبحانه پاک می‌شود به احتمال ۹۰ درصد یکی از اشکال‌های پایین را دارد:
- یا در روزی غیر از جمعه به یک وبلاگ لینک داده‌اید
... یا بطور پیاپی به یک سایت نه‌چندان مشهور خبری یا غیر خبری لینک داده‌اید
- یا به انجمن‌های اینترنتی لینک داده‌اید

نگاه ان تقادی حسين درخشان به مسايل ايران، فرهنگ عامه و تکنولوژی

برای ما که خارج از ایران زندگی می‌کنیم این بهترین راه برای این است که به دوستان خارجی‌مان نشان دهیم که... ایران امروز خود ماییم

نگاه ا ن تقادی حسين درخشان به مسايل ايران، فرهنگ عامه و تکنولوژی


" درخشان به نظرم بسیار کار خوبی کرد که به تهران رفت موقع انتخابات و از فرصتی بهره برد تا اطلاعات خود را نو کند. کاش بقیه ای که درباره مملکتشان قلم می فرسایند این قدر به نو کردن اطلاعات خود اهمیت می دادند

حاج اقا بهنود مبارز نستوه دیگر

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرینات شماره 7 تا 11

مصداق آن مثل که پهلواني از مدعي تازه وارد نامش پرسيد، گفت هيبت الله، گفت هيبت اللهي يا مي خواهي ما را اول کار بترساني. حالا حکايت ماست... اين در حالي است که هم رييس جمهور و هوادارانش، ما را که از آن ها مي ترسيديم موقع مبارزات انتخاباتي، متهم مي کردند به سياه نمايي و جوسازي

حاج اقا بهنود مبارز نستوه دیگر ( به خیال خودش: "ما" )
سه شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۸۴ Tuesday, Nov8 روزی ان لاین
http://roozonline.com/panjereh/011505.shtml



من پیشنهاد می کنم نیروهای اصلاح طلب و منتقدین حکومت اصلا در این شرایط در مسائلی مانند کابینه و درگیری برای تعیین مسوولان دولتی وارد نشوند. بگذارند احمدی نژاد و رقبای سیاسی اش حسابی خشتک همدیگر را بکشند سر هم. بالاخره گذر پوست به دباغخانه می افتد.

ا.ن آقا
سه شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۸۴ Tuesday, Nov 8, روزی ان لاین
http://roozonline.com/panjereh/011505.shtml



.علت دفاع ما از بسياري از اعتقاداتمان بخاطر زماني است که صرف به دست آوردن آن اعتقادات کرده ايم

سنت اگزپری و شاملو ملا خور شده توسط "اعتقادات" ا.ن آقا
دوشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۸۴ Nov 7 روزی ان لاین

http://roozonline.com/03satire/011484.shtml


من ... دادم، شما هم ... بدهید !

ا.ن آفا
گویای ان لاین جمعه 27 خرداد 1384
http://news.gooya.com/nabavi/archives/031213.php

Montag, November 07, 2005

ناراحتي ها ی " گیرنده" جایزه صلح نوبل

و
مصوبه شوراى "عالى" انقلاب "فرهنگى" زنان كه در آخرين روزهاى رياست جمهورى بهترين "رئيس جمهور" دوران "جمهوري" اسلامي در "گفنگوی تمدن ها" به ثبت رسيد





بالاخره شيرين عبادي فرق خاتمي و احمدي نژاد را اعلام داشت، اصولا اگر آدمي فرق احمدي نژاد و خاتمي را به موقع اعلام نکند ممکن است همين فرق ناچيز توي چشم آدم برود و انسان دچار چشم درد يا ناراحتي هاي ديگر بشود.
شيرين عبادي در مصاحبه ديروز گفت:
"با قاطعيت مي توانم بگويم که آقاي خاتمي بهترين رئيس جمهور دوران جمهوري اسلامي بود "
البته شيرين عبادي توضيح داد که به دليل وجود مشکلات قانوني متاسفانه در دوران خاتمي اصلاحات بزرگي صورت نگرفت.
به نظر شما چرا خيلي از آدمها بعد از يک سال که شيرين عبادي جايزه صلح نوبل گرفت، از ايشان بخاطر عدم استفاده از موقعيت بين المللي اش انتقاد کردند؟ من که فکر مي کنم به اين دليل بود که شيرين عبادي هم مثل خاتمي نتوانست از موقعيتي که به دست آورده بود بخوبي استفاده کند.

ا.ن آقا
2005 دوشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۸۴ Monday, Nov 7 روزی ان لاین

http://roozonline.com/03satire/011484.shtml



ابنم مصوبه

" شوراى عالى انقلاب فرهنگى زنان"

رياست جمهورى خاتمى جونی:


تشكيل «كميته عفاف و حجاب» بندى از مصوبه «راهبردهاى گسترش فرهنگ عفاف» است كه در چارچوب اصول و مبانى روش هاى اجرايى گسترش فرهنگ عفاف در ۴۷ بند به تصويب شوراى عالى انقلاب فرهنگى زنان رسيده است...

عشرت شايق عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى زنان و نماينده مجلس در پاسخ به «شرق» ... در مورد احداث كميته اى با نام «عفاف و حجاب» در هر سازمان دولتى نيز توضيح داد: «در اين كميته كه در وزارت ارشاد تشكيل مى شود، از هر سازمان يك نماينده در كميته عضو خواهد بود و در سازمان متبوعه خود فعاليت هاى لازم را انجام مى دهد.»

طبق مصوبه «راهبرد هاى گسترش فرهنگ عفاف» در ۴۷ بند به
تفصيل بيان شده كه شايق با اشاره به اين مبانى توضيح مى دهد:

در بند نخست مصوبه آمده است:... تقويت بنيه اعتقادى، اخلاقى و اصول و مبانى تربيت براى والدين، خصوصاً مادران نسبت به امر عفاف و حجاب و ايجاد حساسيت در آنها نسبت به آسيب هاى ناشى از عدم رعايت آن براى خود، خانواده و فرزندان.»

در بند چهارم اين مصوبه نيز آمده است: ... رعايت حجاب و عفاف در تمام مراكز ادارى و آموزشى

بند پنجم نيز تصريح كرده است: ضرورت رعايت اصول حيا و عفت...

در ساير بند ها نيز ذكر شده است: احيا و ترويج سنت حسنه امر به معروف و نهى از منكر... و حفظ حدود عفاف و حجاب در جامعه و خانواده.

در بند ديگر نيز عنوان شده: تبيين نقش عفاف و حجاب در تقويت هويت ملى و فرهنگى جوانان...


بند ديگرى تصريح كرده است: زمينه سازى اجتماعى مناسب براى دختران و پسران... به منظور جلوگيرى از بروز جلوه گرى هاى نامناسب در حيطه فرهنگ عفاف و حجاب.

و در ادامه آمده است: اهتمام جدى مراكز فرهنگى و تمام رسانه هاى كشور نسبت به ارائه الگوى مطلوب از عفاف و حجاب در محصولات فرهنگى خود (فيلم، سريال، تئاتر و...) و... جذب، تربيت و به كارگيرى نيروى انسانى آگاه و عامل به مبانى دينى عفاف و حجاب در برنامه هاى فرهنگى و تبليغى، جهت دهى و تقويت امر عفاف و حجاب...

اين مصوبه كه پس از برگزارى انتخابات سوم تير ۸۴ و در آخرين روزهاى رياست جمهورى سيدمحمد خاتمى به ثبت رسيده است در بند ديگرى از طرح خود آورده است:

نظارت دقيق و همه جانبه در امر توليد و نشر كتاب، مطبوعات و مجلات سينمايى درخصوص رعايت حريم عفاف و حجاب از نظر محتوايى و شكلى.

شر ق
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۴ - - ۷ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.sharghnewspaper.com/840816/html/societ.htm#s325845