Mittwoch, Dezember 14, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 72

آقاي موسوي خوئيني ها اخيراً در جمع دانشجويان حرف هايي زده است كه راز ريزش هاي رنج آور برخي از نيروهاي انقلاب اسلامي را طي دو دهه اخير به نيكويي هويدا مي كند:

«... يك نفر راجع به ولايت فقيه چيز ديگري مي گفته ولي الان مطلب ديگري مي گويد و اين ضررش خيلي زياد است. اگر شبهه در ولايت فقيه مي كنيم نبايد به اين خاطر باشد كه چون سهم ما را نداده اند...» (سخنان حجت الاسلام موسوي خوئيني ها در جمع اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه تهران- 13 آذر84).

اظهارات موسوي خوئيني ها روحاني راديكال دهه 60 از حيث آسيب شناسي ريزش شماري از نيروهاي انقلاب و ريشه يابي علت العلل گسستن ها و پيوستن ها در خانواده بزرگ نهضت اسلامي بسيار حائز اهميت و قابل تأمل است و گزافه نيست اين ادعا كه اغلب- و شايد قريب به اتفاق- انقطاع ها و انفصال ها و نيز اتحادها و ائتلاف ها خصوصاً در ساحت سياست، محصول پيوست و گسست اراده هاي معطوف به نفسانيت آدمياني است كه از يك مجموعه اي رنجيده اند و يا در جايي و جايگاهي تمنيات خود را برآورده تر يافته اند.

¤¤¤

حرف هاي اخير موسوي خوئيني ها را بايد نوعي «دعوت خويش به خويشتن خويش» نام نهاد و به فال نيك گرفت... از اول هم معلوم بود جماعت عبور كرده از جمهوري اسلامي- كه سوداي سكولاريزه كردن جامعه شيعي ايراني را در سر مي پرورند- هم مسير با اصلاح طلبان اصولگرا- كه احيانا علائمي از نارسايي در عضوي از پيكره اعتقادي شان در گذشته بروز كرده است- نيستند. اين ناراحتي و نارسايي و بيماري، مزمن نيست، درمان پذير است. همان دارويي كه موسوي خوئيني ها تجويز كرده است، درمان اين درد است؛ رجوع به خويشتن خويش و پاسخ به اين پرسش كه: ما از كدام قبيله ايم؟
برد با «جبهه بزرگ اسلام خواهي» است و «جامعه اصولگرايان» فربه تر از اين خواهد شد كه هست. ان شاءالله.

قدرت الله رحماني
کیهان ام القرا
چهارشنبه 23 آذر 1384- - 14 دسامبر 2005- سال شصت و چهارم-شماره 18405
http://www.kayhannews.ir/840923/2.htm

-----------------------------------------------------

سارق مسلحي كه خيلي از پليس عصباني بود، يكي از بنزهاي پليس را پنچر كرد و بعد به 110 زنگ زد و گفت: از حالا به بعد 109 هستي!

کیهان ام القرا
چهارشنبه 23 آذر 1384- - 14 دسامبر 2005- سال شصت و چهارم-شماره 18405
http://www.kayhannews.ir/840923/2.htm