Dienstag, Juni 13, 2006

"اقدام قانونی" با روش خاص!








دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 316
.....................................
یا تشکر از مترجمین زیتونستان
............................................





برخورد زنانه با مدافعان حقوق زنان!
تجمع عده‌ای که با شعارهای حمایت از حقوق زنان در میدان هفتم تیر برگزار شد، با حضور و برخورد چندین گروه از پلیس‌های زن، پایان یافت.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» این عده از زنان که تعداد آنان به حدود 100 نفر می‌رسید، از حوالی ساعت 17 امروز در میدان 7 تیر گردهم آمده بودند. چند تن از تجمع كنندگان پلاكاردهايي با مضامين «قرآن با حق طلاق زنان مخالف نيست» در دست داشتند.
با حضور ده‌ها تن از پلیس‌های زن و تذکر آنان درباره ترک محل، اکثر این خانم‌ها محل تجمع را ترک کردند و چند نفر باقیمانده نیز پس از برخوردهای زنانه خانم‌های پلیس، ناگزیر به منازل خود مراجعت کردند. خبرنگار بازتاب چند خانم مسن و چند مرد ميانسال را هنگام دستگيري و انتقال به خودروي پليس مشاهده كرده است.

به نظر می‌رسد این اولین بار است که پلیس زن با حضور در یک تجمع اختصاصی زنان، با روش خاص خود به اقدام قانونی پرداختند.
گفتني است، ابتدا ۴۱۵ تن از فعالين حقوق زنان طی فراخوانی از شهروندان خواسته‌بودند در گردهم آيی امروز شركت كنند. اما پس از اندكي عده‌اي نظير شيرين عبادي حمايت خود را از اين تجمع قطع كردند و سپس بيوه شاه سابق ايران به حمايت قاطع از اين همايش پرداخت كه در نتيجه تنها يکصد و يازده تن از فعالان سياسی به حمايت از تجمع امروز دفاع از حقوق زنان پشتيباني كردند.


بازتاب
دوشنبه 22 خرداد 1385- 12 ژوئن 2006