Dienstag, September 13, 2005



خود آموز فوری
خاطرات ونظرات گرانبهای
یکی دیگر از اصلاحاتچیان مشروطه خواه خط امامی
سید بهزاد نبوی :
خود من چهارسال در مجلس ششم بودم، نه تنها هيچ طرح و لايحه اصلاح طلبانه، بلکه قوانيني که مي توانست مردم را به اصلاح طلبان و مجلس ششم خوش بين کند، هم تصويب نشديعني با گذشت زمان ما به دوره اي مي رسيم که از آزادي هيچ خبري نخواهد بود، که البته اميدواريم اين اتفاق نيفتد …يکي از برچسب هايي که به ما زده مي شود، اصلاح طلب حکومتي است که اصلا لفظ غلطي است… رييس جمهور زماني مي تواند جلوي کاري را بگيرد که مي گيرد. اگر نتواند و هر روز بيايد در صدا و سيما اعلام کند اين نهاد، اين دستگاه اين کار را انجام داده که چيزي از نظام باقي نمي ماند… هر کسي به حرف ها، حتي حرف هاي آقاي خاتمي توجه مي کرد متوجه مي شد مشکل چيست. مثلا صحبت هاي رييس مجلس و رييس جمهور در مورد انتخابات مجلس هفتم و تحصن نمايندگان، که همه امروز مي فهمند نگراني آن ها براي خودشان نبود، بلکه نگران جمهوريت نظام بودند… مثلا من در استعفا نامه ام هر چيزي را که به عقلم مي رسيد به طور روشن بيان کردم، اما طوري که بعد از پايين آمدن از پشت تریبون مرا به عنوان مفتري دستگير نکنند. به هرحال بايد منافع کلي نظام را حفظ کرد.
… به هر حال چون ما مي دانيم اصل اين انقلاب چه مي خواست، نمي توانيم با جواني که اصلا انقلاب را درک نکرده، امام را نمي شناسد و ... و حالا خواهان برخورد با ارکان نظام است، هماهنگ شويم... ما حتي نظام مشروطه را هم نظام بدي نمي دانستيم...البته مرزبندي داريم. ما فقط دنبال آزادي و مردم سالاري نيستيم. ما خط امامي هستيم،انقلاب را قبول داريم …اگر کساني هستند که در اين مرزبندي مي گنجند که مخلصشان هم هستيم والا که هيچي.
چون امکان ندارد همه حول يک جبهه جمع شوند. بايد چند جبهه تشکيل شود. .همه را تشويق مي کنيم و دعا مي کنيم.... اما برای ما غير از آزادي و مردم سالاري، چيزهاي ديگري هم مهم است. …ما مسلما با سکولاريسم موافق نيستيم.

روزی ان لاین