Dienstag, Januar 03, 2006

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 112

منبع آگاه به فردا گفت … نمايندگان همه دستگاههاي فرهنگي كشور حضور داشته اند و در مورد وظايف اين دستگاهها و نقش آنها در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف تصميم گيري شده است.
وي گفت: مثلا در اين طرح 32 وظيفه براي صدا و سيما تعريف شده كه اين سازمان را موظف مي كند براي توسعه فرهنگ عفاف آنها را اجرا كند.

فردا نیوز
سه شنبه ١٣ دی ١٣٨۴- ٣ ژانويه ٢٠٠۵


مصوبه" شوراى عالى انقلاب فرهنگى زنان" كه در آخرين روزهاى رياست جمهورى خاتمى به ثبت رسيد:

تشكيل «كميته عفاف و حجاب» بندى از مصوبه «راهبردهاى گسترش فرهنگ عفاف» است كه در چارچوب اصول و مبانى روش هاى اجرايى گسترش فرهنگ عفاف در ۴۷ بند به تصويب شوراى عالى انقلاب فرهنگى زنان رسيده است...

عشرت شايق عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى زنان و نماينده مجلس در پاسخ به «شرق» ... در مورد احداث كميته اى با نام «عفاف و حجاب» در هر سازمان دولتى نيز توضيح داد: «در اين كميته كه در وزارت ارشاد تشكيل مى شود، از هر سازمان يك نماينده در كميته عضو خواهد بود و در سازمان متبوعه خود فعاليت هاى لازم را انجام مى دهد.»

طبق مصوبه «راهبرد هاى گسترش فرهنگ عفاف» در ۴۷ بند به
تفصيل بيان شده كه شايق با اشاره به اين مبانى توضيح مى دهد:

در بند نخست مصوبه آمده است:... تقويت بنيه اعتقادى، اخلاقى و اصول و مبانى تربيت براى والدين، خصوصاً مادران نسبت به امر عفاف و حجاب و ايجاد حساسيت در آنها نسبت به آسيب هاى ناشى از عدم رعايت آن براى خود، خانواده و فرزندان.»

در بند چهارم اين مصوبه نيز آمده است: ... رعايت حجاب و عفاف در تمام مراكز ادارى و آموزشى

بند پنجم نيز تصريح كرده است: ضرورت رعايت اصول حيا و عفت...

در ساير بند ها نيز ذكر شده است: احيا و ترويج سنت حسنه امر به معروف و نهى از منكر... و حفظ حدود عفاف و حجاب در جامعه و خانواده.

در بند ديگر نيز عنوان شده: تبيين نقش عفاف و حجاب در تقويت هويت ملى و فرهنگى جوانان...


بند ديگرى تصريح كرده است: زمينه سازى اجتماعى مناسب براى دختران و پسران... به منظور جلوگيرى از بروز جلوه گرى هاى نامناسب در حيطه فرهنگ عفاف و حجاب.

و در ادامه آمده است: اهتمام جدى مراكز فرهنگى و تمام رسانه هاى كشور نسبت به ارائه الگوى مطلوب از عفاف و حجاب در محصولات فرهنگى خود (فيلم، سريال، تئاتر و...) و... جذب، تربيت و به كارگيرى نيروى انسانى آگاه و عامل به مبانى دينى عفاف و حجاب در برنامه هاى فرهنگى و تبليغى، جهت دهى و تقويت امر عفاف و حجاب...

اين مصوبه كه پس از برگزارى انتخابات سوم تير ۸۴ و>در آخرين روزهاى رياست جمهورى سيدمحمد خاتمى به ثبت رسيده است در بند ديگرى از طرح خود آورده است:

نظارت دقيق و همه جانبه در امر توليد و نشر كتاب، مطبوعات و مجلات سينمايى درخصوص رعايت حريم عفاف و حجاب از نظر محتوايى و شكلى.

شر ق
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۴ - - ۷ نوامبر ۲۰۰۵
http://www.sharghnewspaper.com/840816/html/societ.htm#s325845



شيرين عبادي فرق خاتمي و احمدي نژاد را اعلام داشت.

اصولا اگر آدمي فرق احمدي نژاد و خاتمي را به موقع اعلام نکند ممکن است همين فرق ناچيز توي چشم آدم برود و انسان دچار چشم درد يا ناراحتي هاي ديگر بشود.
شيرين عبادي در مصاحبه ديروز گفت:
"با قاطعيت مي توانم بگويم که آقاي خاتمي بهترين رئيس جمهور دوران جمهوري اسلامي بود "
البته شيرين عبادي توضيح داد که به دليل وجود مشکلات قانوني متاسفانه در دوران خاتمي اصلاحات بزرگي صورت نگرفت.
به نظر شما چرا خيلي از آدمها بعد از يک سال که شيرين عبادي جايزه صلح نوبل گرفت، از ايشان بخاطر عدم استفاده از موقعيت بين المللي اش انتقاد کردند؟ من که فکر مي کنم به اين دليل بود که شيرين عبادي هم مثل خاتمي نتوانست از موقعيتي که به دست آورده بود بخوبي استفاده کند.

ا.ن آقا
2005 دوشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۸۴ , Nov 7