Montag, Januar 08, 2007

کشف " قرائت جديدي از دكترين جدايي دين از سياست" !

دارالترجمه زبان یاجوج و ماجوج
(تمرین419 )


"صورت مسئله را پاك نكنيد (خبر ويژه): معاون سابق سازمان ميراث فرهنگي در اعتراض به خبري با عنوان «انتظار اين نبود» كه در ستون اخبار ويژه كيهان 13/10/85 درج شده بود جوابيه اي فرستاده و خبر ياد شده را تكذيب كرده است. ايشان در جوابيه خود مي نويسد: << اينجانب درباره مراسم رسمي و سياسي و ديپلماتيك به وضوح گفته بودم كه حتماً و بايد با هر رفتار و برنامه خارج از ضوابط اسلامي و ملي برخورد شود و در صورت اصرار ميزبان، بايد جلسه را ترك كرد. اما در برنامه هاي عمومي و همگاني، مثل نمايشگاه هاي گردشگري- يا هر چيز ديگري- كه گاه در فضاهاي بسيار وسيع و چند هكتاري- نظير آنچه در تركيه رخ داد- برگزار مي شود، معمولا جمهوري اسلامي ايران فضا و غرفه هاي مناسبي را در اختيار مي گيرد و برنامه هاي متعدد فرهنگي، تبليغاتي، رسانه اي و ميراثي خود را عرضه مي كند. حال اگر در گوشه اي يا گوشه هايي از اين نمايشگاه هاي يك يا چند هكتاري، برنامه اي خلاف اخلاق و عرف رخ دهد، در هيچ نگرشي به غرفه ايران مربوط نمي شود و نبايد به اين خاطر، فعاليت هاي تبليغاتي ايران در نقطه ديگري از نمايشگاه عمومي و همگاني متوقف شود. آيا اين سخن به معناي تاييد سرو مشروب در مراسم رسمي يا استقبال از رقص نيمه عريان و مختلط است كه شما آن را به اينجانب منسوب كرديد؟ >>

"كيهان: عجيب است كه ايشان به جاي عذرخواهي به خاطر تاييد آن اقدام زشت، سعي در پاك كردن صورت مسئله دارد و مي نويسد: «اگر در يك گوشه از فضاي چند هكتاري...»...!
"برادر عزيز! مراسم رقص مختلط و نيمه عريان زنان و مردان در يك گوشه از فضاي چند هكتاري صورت نپذيرفته بود، بلكه در يك سالن اتفاق افتاد و جناب مشايي نيز در رديف جلو و نزديك «سن» تا پايان اين رقاصي و چند رقص ديگر حضور داشته و خم به ابرو نياورده است ...وانگهي مگر جنابعالي رعايت اخلاق را فقط در مراسم ديپلماتيك لازم مي دانيد كه فرموده ايد ديپلمات ها در صورت ملاحظه مواردغيراخلاقي بايد صحنه را ترك كنند ولي مسئولان فرهنگي كشور از اين قاعده مستثني هستند؟! آيا اين نظر جنابعالي عذر بدتر از گناه و قرائت جديدي از دكترين ضد اسلامي جدايي دين از سياست نيست؟ " !

کیهان بازجوی عزیز ام القرا
يكشنبه 17دي 1385 - 7 ژانويه 2007
http://www.kayhannews.ir/851017/2.HTM#other208