Samstag, Januar 06, 2007

اظهارات راست و حسینی یک امام‌ جمعه بی شیله پبله

دارالترجمه زبان یاجوج و ماجوج
(تمرین418 )


حسنی: خوشبختانه پسرم اعدام شد
نصف ادارات تعطیل شوند،
مردم بايد بروند دنبال كشاورزي و دامداري
به احمدي‌نژاد پيشنهاد دادم كه به هر كشاورز مقداري از كويرها را بدهيد اما نمي‌دانم چرا به پيشنهادم جوابی نداد

خبرگزاري انتخاب :
حسنی مي‌گويد تنها كسي است كه مي‌توانست به صورت مسلح نزد امام خميني (ره) برود. او هميشه مسلح است و حتي هنگام نماز نيز كلت كمري در دست دارد. حسنی خود را مجتهد نمی داند اما به قول خودش مي‌تواند تشخيص بدهد كه چه كسي مجتهد است و چه كسي مجتهد نيست.


خبرگزاري انتخاب :
حجت‌الاسلام غلامرضا حسني، امام‌جمعهء مشهور اروميه است. اظهارنظرهاي او، از وي برداشت‌هاي متفاوتي را در جامعه ايجاد كرده است . اظهارات عجیب و در عین حال ساده و بی تکلف وی ، او را از دیگران متمایز کرده است .

او در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد و نتوانست در لیست جامعتین جایی برای خود وا کند ولی به هر روی ، نظر به علاقه خوانندگان محترم انتخاب آخرین نظرات وی را که خالی از لطف نیز نیست در ادامه می آوریم .

....................................

حجت الاسلام حسنی مي‌گويد تنها كسي است كه مي‌توانست به صورت مسلح نزد امام خميني (ره) برود. او هميشه مسلح است و حتي هنگام نماز نيز كلت كمري در دست دارد. و به قول خودش در حال حاضر فعلاً امام‌جمعه امام جمعه ارومیه بوده و مشكلات مردم را حل مي‌كند، در زمين خودش هم كشاورزي مي‌كند. البته فعلاً به دليل بيماري كم‌تر به كشاورزي مي‌پردازد و بيش‌تر فرزندانش در زمين‌هايش كار مي‌كنند آن‌ها مي‌كارند و وی هم كمك مي‌كند.به گفته خودش وسعت زمين‌هاش حدود هشت هكتار است. چند سال چغندر كاشته و الان دو سالی است كه گندم مي‌كارد و نمی داند كه از سال بعد چه محصولي بكارد. چون نمي‌شود سه سال پشت سر هم در يك زمين گندم كاشت و عاجز مانده است كه امسال براي امرار معاش خانواده چه محصولي در زمين‌هايش بكارد.

او معتقد است که بايد كويرها را آباد كرد.و می گوید: ببينيد در كشور ما بين _80 تا 120 ميليون هكتار كوير وجود دارد. بايد آرام‌آرام اين كويرها را شخم زد و آباد كرد. مثلاً بايد بگوييم اين _50 هكتار كوير مال حسني است و يك تراكتور هم به او بدهيم و بگوييم برو آن‌جا كشاورزي كن و آب لازم را هم از درياي خزر و خليج‌فارس به كويرها پمپاژ كنند. من اين پيشنهاد را به احمدي‌نژاد هم دادم كه به هر كشاورز مقداري از كويرها را بدهيد تا آن‌جا كشاورزي كنند اما نمي‌دانم چرا او به اين پيشنهاد من جواب نداد. بايد كشاورزي را توسعه داد مي‌خواهند همه را در ادارات استخدام كنند. من نمي‌فهمم در ادارات چه خبر است كه همه مي‌خواهند در آن‌ها استخدام شوند. به نظر من يك سوم اداره‌ها اضافي هستند و بايد تعطيل شوند و مردم بايد بروند دنبال كشاورزي و دامداري.

وی معتقد است كه براي توسعهء كشاورزي بايد روي تمام رودخانه‌هاي استان آذربايجان غربي سد احداث شود، و به این حرف كارشناسان كه معتقدند با احداث سد، درياچهء اروميه خشك خواهد شد اهمیتی نمی دهد و می گوید:اگر درياچهء اروميه كلاً خشك شود مگر چه اتفاقي مي‌افتد؟! اين حرف خانم ابتكار است و من هم از اين حرف كه با احداث سد درياچهء اروميه خشك مي‌شود خيلي ناراحت هستم. اين خانم كه رييس محيط زيست بود يك روز به من گفت كه شما در اين استان نفوذ داريد و حرف شما را گوش مي‌كنند، اجازه ندهيد كه بر روي رودخانه‌ها سد بزنند تا درياچهء اروميه خشك نشود و پرندگان آن از بين نروند و محيط زيست منطقه نابود نشود. من هم به اين خانم گفتم كه شما مي‌خواهيد چند ميليون انسان، دام و كشاورزي اين استان نابود شود اما چند تا اردك و فلامينگو سالم بمانند. من حرف اين خانم را گوش نكردم و به او پيشنهاد دادم كه ما سد بزنيم و شما هم پرنده‌هايتان را به آب پشت سدها منتقل كنيد تا اين پرنده‌هاي درياچهء اروميه كه به عمر خود آب شيرين نديده‌اند از آبي كه پشت سدها جمع مي‌شود لذت ببرند.در ضمن هر سال دو ميليارد و 400 ميليون مترمكعب از آب‌هاي استان از طريق رودخانه‌ها به جيب صدام ديروز و جورج بوش امروزي مي‌رود. من مي‌گويم اگر خيلي نگران خشك شدن درياچهء اروميه هستند مسير اين رودخانه‌ها كه از استان ما به عراق مي‌رود را منحرف كنند كه آب آن‌ها را به درياچهء اروميه بريزد تا هم درياچه خشك نشود و هم آب‌هاي ما مفت به جيب آمريكايي‌ها در عراق نرود. من اين پيشنهاد را هم آن موقع دادم اما گوش شنوايي نيست تا بشنود و اجرا كند. اگر كويرها را هم آباد كنيم ولي نتوانيم محصول توليد كنيم كويرهاي آباد هم روي دستمان باد مي‌كند وقتي توليد نباشد معلوم است كه در كشور گراني به وجود مي‌آيد. با خودكفايي در توليد گندم هم به تنهايي نمي‌توان كاري كرد. بايد در توليد تخم‌مرغ، برنج، حبوبات و خيلي چيزهاي ديگر هم خودكفا شويم تا گراني‌ها كم شود و كشور آباد شود.

غلامرضا حسنی در مورد اعدام پسرش در اوايل انقلاب می گوید: رشيد حسني كه پسر من بود خيلي چپي و منحرف بود و بايد دستگير و محاكمه مي‌شد. من خودم آن موقع در خطبه‌هاي نمازجمعه گفته بودم كه اگر حكم او 10 سال حبس باشد بايد به او حبس ابد بدهيد و اگر هم حبس ابدي باشد بايد او را اعدام كنيد كه خوشبختانه اعدام هم شد.الان قلباً از اين موضوع ناراضي و پشيمان نيستم.اعدام پسرم علل و عوامل مختلفي داشت كه نمي‌توانم اين‌جا بگويم.البته بعضي‌ها زمينهء اعدام پسرم را فراهم كرده بودند تا با اعدام او خود من را از نمايندهء ولي‌فقيه و امام‌جمعه بودن عوض كنند و اين مسايل هنوز هم ادامه دارد.كساني كه تا ديروز به دست‌بوسي و استقبال شاه مي‌رفتند،امروز هم اين‌ها هم دست از سر ما برنمي‌دارند،بالاخره اين‌ها هم يك جور آدم‌هايي هستند و من نمي‌خواهم الان اين موضوع را باز كنم.تا زماني كه نسل اين نوع آدم‌ها منقرض نشود فعاليت‌هاي آن‌ها عليه من ادامه خواهد داشت اين‌ها هم يك نوع ضدانقلاب هستند.يا بايد نسل‌ها عوض شود و اين‌ها از بين بروند و يا من.زماني كه مردم اين مباحث تمام خواهد شد.اینها آدم‌هايي كه در ظاهر با اسلام هستند و در باطن عليه اسلام هستند و بيت‌المال مسلمين را حيف و ميل كرده و مي‌بلعند.

وی در خطبه های نمازجمعه اغلب اصلاح‌طلبان را ضدانقلاب می نامید و هنوز هم روي حرف خویش ایستاده است و می گوید:من تغيير عقيده نداده‌‌ام.اين‌ها افسادطلب بوده‌اند و نه اصلاح‌طلب. اين‌ها كساني بودند كه فساد را در جامعه ترويج مي‌كردند.اين‌ها مي‌گفتند كه مي‌شود حتي عليه خدا تظاهرات كرد و امام زمان (عج)را استيضاح كرد،اين‌ها خدا،پيغمبر و حضرت علي (ع) را خشونت‌طلب مي‌ناميدند.اين افسادطلب‌ها حرف‌هايشان را مي‌گفتند و روزنامه‌هاي چپي و دوم خردادي هم چاپ مي‌كردند. اين‌ها از ضدانقلاب بدتر هستند و در صف كفار قرار دارند.

حسنی وقتي آقاي خاتمي به عنوان رييس‌جمهور به آذربايجان غربي سفر كرده بودند به استقبالشان ایشان نرفته و بی اعتنایی نمود وی در اینباره اظهار می دارد:اگر خاتمي الان هم بيايد به استقبالش نمي‌روم. اين آدم يك سلسله مباحث و كارهايي كرده و مي‌كند كه اين كارها و حرف‌ها با گفته‌هاي امام خميني (ره) مطابقت ندارد. اين آقا فقط مي‌گفت آزادي، آزادي و آزادي. ما در هيچ كجاي قرآن آزادي را نداريم آزادي هميشه مورد نكوهش است. ما در اسلام آزادي نداريم بلكه عبديت داريم، در تمام اسلام و قرآن به بنده بودن ما اشاره شده است و حضرت محمد (ص) هم با آن عظمت و بزرگيش خود را بنده و عبد خدا مي‌دانسته ولي اين آقا فقط دم از آزادي مي‌زد.اگر مي‌بينيد كه امام خميني (ره) هم از آزادي حرف مي‌زد منظور ايشان آزادي از قيد و بند طاغوت و رژيم پهلوي بود.كساني كه امروز حرف از آزادي مي‌زنند_ به نوعي ضدانقلاب هستند.اما دليل اصلي اين‌كه من به استقبال خاتمي نرفتم اين بود كه از وضعيت فرهنگي كشور ناراضي بودم و به خاتمي اعلام كردم كه اگر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه مهاجراني بود را عوض كنيد به استقبالتان مي‌آيم اما خاتمي وزيرش را عوض نكرد و من هم به استقبالش نرفتم و الان من همان حسني هستم با همان عقايد و خاتمي هم چون به حرف من و رهبر گوش نكرد اگر باز هم به اروميه بيايد به استقبالش نمي‌روم.

غلامرضا حسنی در مورد دولت جديد می گوید:من خيلي به اين دولت اعتقاد دارم. البته من خودم به آقاي هاشمي راي دادم و همه را تشويق مي‌كردم كه به او راي بدهند الان هم فقط هاشمي را اصلح مي‌دانم. احمدي‌نژاد هم كم‌تر از هاشمي نيست و به اعتقاد من مسايلي را كه هاشمي نتوانست ريشه‌كن كند احمدي‌نژاد ريشه‌كن كرد. البته بعضي‌ها به اسم اصول‌گرايي و كساني كه خود را حاميان احمدي‌نژاد مي‌دانند مي‌خواهند چهرهء هاشمي را تخريب كنند كه اين كارها اشتباه است. هاشمي نزديك‌ترين فرد به امام خميني(ره)و آیت الله خامنه‌اي است. مقام معظم رهبري هم گفته‌اند كه هيچ‌كس براي من هاشمي نمي‌شود.كساني كه شخصيت‌ هاشمي را تخريب مي‌كنند انسان‌هايي جاهل، نادان و افراد ضدانقلاب هستند.

وی دليل رد صلاحيت اخير خویش در انتخابات خبرگان راعدم شرکت خویش در آزمون كتبي می داند و می گوید: به خاطر اين‌كه من جراحي چشم كرده بودم و در سفر احمدي‌نژاد به استان در هلي‌كوپتر چشمم آسيب ديد پزشك معالجم مرا به مدت سه ماه ممنوع‌المطالعه كرده است. من نمي‌توانستم در اين آزمون شركت كنم. چون بايد قبل از آن مطالعه مي‌كردم كه دكتر مرا از اين كار ممنوع كرده است من مدارك پزشكي را به شوراي نگهبان فرستادم و البته مدارك و نامه‌هاي ديگري هم از حضرت امام خميني (ره)، حضرت آیت الله خامنه‌اي، آيت‌الله سيد صدرالدين صدر و برخي مراجع كه به جامع‌الشرايط بودن و تصدي امور فقيه توسط من اشاره كرده‌اند را هم به شوراي نگهبان فرستادم. اين‌ها شرايطي است كه كانديداها بايد داشته باشند و من طبق مدارك و نامه‌ها اين شرايط را دارم. ولي نمي‌دانم چرا از من مي‌خواستند كه در آزمون كتبي شركت كنم در حالي كه در انتخابات گذشته اين سخت‌گيري‌ها نبود و خيلي‌ها در آزمون كتبي شركت نكرده بودند. من مداركم را براي دبير شوراي نگهبان فرستاده بودم. اما نمي‌دانم به مدارك من نگاه كردند يا نه.

حجت السلام غلامرضا حسنی خود را مجتهد نمی داند اما به قول خودش مي‌تواند تشخيص بدهد كه چه كسي مجتهد است و چه كسي مجتهد نیست.

خبرگزاري انتخاب
شنبه ۱۶ دی ماه ۱۳۸۵