Sonntag, Februar 17, 2008

همراه شو عزیز، پرروترین طرفدار قانون (!) اساسی حکومت آخوندی را انتخاب کنیم

پرروترین  طرفدار قانون (!)  اساسی حکومت آخوندی

همراه شو عزیز،
پرروترین طرفدار قانون (!) اساسی حکومت آخوندی
را
انتخاب کنیم

دارالترجمه زبان یاجوج وماجوج
.............................


"چه کسی حق مرا اعاده می‌کند. من: «نوه یک مرد روستائی بیسواد خراسانی»؟!/

چگونه است که وقتی «حیثیت نوادگان آیت‌الله» وسیله‌ی تصفیه‌حساب‌های جناحی قرار می‌گیرد، برخی ناگهان به یاد «حق‌الناس» می‌افتند اما وقتی «حیثیت من» (شهروندی ساده و بی‌پناه) در معرض زشت‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین اتهامات و افتراها قرار گرفت (در هنگام انتخابات مجلس پنجم/ و به نحوی که حتی به آبروی همسر نوزده ساله‌ی من نیز رحم نشد) صدای یک کدام از آقایان در دفاع از «حق‌الناس» به هوا برنخواست؟! (نه تنها برنخواست، که در برابر «غصب صندلی نمایندگی نخست مردم مشهد توسط یکی از نامزدان همفکر» سکوت اختیار کردند؟...
چر؟
چون من «نوه‌ی مردی روستائی و بیسواد و خراسانی»ام؛ اما آنان «نوادگان آیت‌الله فقید»اند؟...
دوست دیرینه‌ای؛ در وبلاگش مطلب بسیار کوتاهی نوشت و از خود پرسید: «آیا بنده‌ی بدی چون من، می‌تواند از خدا تقاضایی داشته باشد و توقع استجابت هم داشته باشد؟!».
که لازم دیدم به او یادآور شوم:
احتمال می‌دهم که این سخن ات مصداق شرک باشد. چون چه کسی به درستی و به واقع می‌داند که «بنده‌ی خوبِ خدا» ست یا «بنده‌ی بدِ» او!...
«بازی 24 اسفند» هم می‌آید و می‌گذرد. اما حاکمان را دعوت می‌کنم تا آنچه را که گفتم؛ در میان متفکران دینی خود به بحث بگذارند و ببیند که آیا ممکن و متصور است که «نظارت استصوابی» با مبانی نظری و آموزه‌های دین‌شان منافات داشته باشد یا نه...
اما این‌که نوشتم «بازی 24 اسفند هم می‌آید و می‌گذرد»؛ هرگز به این معنا نیست که (حتی برای یک لحظه) ممکن است بپذیرم میان من که، نوه‌ی پیرمرد روستایی بیسوادی خراسانی» هستم با «نوادگان آیت‌الله خمینی» کمترین «نابرابری حقوقی» وجود دارد...
اما آنانی که در بررسی خود درباره‌ی «نوه‌ی دختری آیت‌الله فقید» تجدیدنظر کرده و حکم به صلاحیت او داده اند؛ باید بنشیند و در خصوص صلاحیت من نیز (چنانچه «فاقد هرگونه سابقه در محاکم صالحه»ی کشورم هستم/ که هستم و با اطمینان هم می‌گویم که «حتی برای یک روز و حتی در یک مورد» دارای سابقه‌ی کیفری و سابقه‌ی حقوقی نیستم) تجدیدنظر کنند.
...هیچ کم از «نوادگان آیت‌الله» ندارم. دستِ‌کم «قانون اساسی کشور»م که اینطور می‌گويد" !
آنانی که در بررسی خود درباره‌ی «نوه‌ی دختری آیت‌الله فقید» تجدیدنظر کرده و حکم به صلاحیت او داده اند"

فرهاد جعفري
http://www.goftamgoft.com/note.php?item_id=109&c=2
پنجشنبه 25 بهمن 1386 - 14 فوريه 2008