Mittwoch, Februar 27, 2008

بابك داد: نكات شنيدني انتخاباتی

روزنوشته هاي بابك داد
http://www.babakdad.blogfa.com


نكات شنيدني انتخاباتی


من طنز نويس نيستم و اتفاقا خيلي هم گوشت تلخم! در واقع خيلي بيشتر از اندازه اي كه براي حيات معمولي بشر لازم باشد،دنيا و آدمهايش را جدي مي گيرم!در حاليكه هيچ چيز اينقدرها جدي نيست كه نشود حداقل يكبار به آن نخنديد! شاهد اين ادعا،مثلا دلسوزيهاي اخيرم در مورد اعتبار و جايگاه اصلاح طلبان بود كه ظاهرا زيادتر از خود آنان،اعتبار و آينده سياسي شان را جدي گرفتم و ديديم چه نتيجه تلخي در انتظار آنان بود!

اين جوش و خروش و جدي گرفتن البته هميشه باعث گرفتاريم بوده كه فعلا از آن در مي گذرم.اما برغم آن جدي گرفتن هاي هميشگي و گاه بي ثمر،غالبا با مطالعه برخي اخبار مطبوعات و ديدن برخي اخبار صداوسيما،به طنزپردازان حسادت مي كنم. زيرا با اينهمه خبرهاي خوشمزه و بامزه،طنزنويسان ما گنجينه اي از سوژه هاي ناب در اختيار دارند و گاهي هم اصلا نيازي به پردازش طنازانه اين اخبار و دخل و تصرف چنداني در آنها ندارند! فقط نقل دوباره برخي از اين خبرها مي تواند اثر نشاط آور و خاصيت فرح انگيزي بالايي داشته باشد!

حال اگر حوصله خنديدن داريد، اين چند خبر را بنقل از نشريات اين روزها بخوانيد!و اگر توانستيد جدي نگيريد، بخنديد

----------

اول اينكه «نيكنام» نماينده فعلي زرتشتيان در مجلس، بدليل «عدم التزام به دين اسلام» رد صلاحيت شد! در سوي اصلاحات،«رسول منتجب نيا» كه بدليل عدم التزام به اسلام ردصلاحيت شده بود،اظهار عقيده مهمي كرد و گفت:«بايد شوراي نگهبان كيفيت ردصلاحيتها را بالا ببرد! » همچنين «محتشمي پور» هم گفت:«اول بايد صلاحيت ١٢ عضو شوراي نگهبان رد شود!». «سلامتي» هم گفت:«با اينكه ما فقط در ٧٠ حوزه از ٢٨٠ حوزه، امكان رقابت داريم اما براي نشان دادن مظلوميت اصلاح طلبان، ليستمان را منتشر مي كنيم!» و دست آخر «هدايت آقايي» خبر داد:« احتمال دارد شعار انتخاباتي اصلاح طلبان، يعني "همراه شو عزيز!" را تغيير دهيم!»

اگر مي توانيم پيشنهاد خودمان را بگوييم و دين خود را به اصلاحات ادا كنيم،معتقدم شعار تازه اصلاح طلبان را بگذاريم:«كشتي شكستگانيم!...» يا بگذاريم:«باور نمي كنم اين تو خود تويي !»

در ديگر سو، در جبهه متحد اصولگرايان،براي آنكه صف درازي براي حضور در ليست اصولگرايان تهران تشكيل شده و فقط بايد ٣٠ نفر در ليست باشند،يك نماينده اصولگرا پيشنهاد داده ليست را ٣٨ نفره كنند تا براي ٨ نماينده اصولگراي مجلس كه در اين ليست انتخاباتي جا نشده اند،خداي نكرده دلخوري پيش نيايد! البته مردم تهران كماكان مي توانند فقط ٣٠ نماينده انتخاب كنند!

همچنين بعد از اعلام برنامه وزير جديد آموزش و پرورش مبني بر جداسازي كتابهاي درسي دختران و پسران،حالا پروژه جداسازي خواهران و برادران جدي تر شده و قرار است حتي بنرها و پوسترهاي تبليغات انتخاباتي هم براي زنان و مردان جداگانه طراحي و جداگانه چاپ و جداگانه منتشر و جداگانه نصب شود!

حالا گناه ديدن كنار هم اينها، بر عهده خودتان!