Mittwoch, Februar 27, 2008

منصور امان: وزن کشی "شاخص ها" با تک دست سرکوب

منصور امان
http://www.iran-nabard.com
ایران نبرد
وزن کشی "شاخص ها"
با تک دست سرکوب

علی خامنه ای، ولی فقیه جمهوری اسلامی، لازم دیده است که پیرامون "تفاوُت شاخص های نظام اسلامی با شاخصهای جهانی" یک بار دیگر به منبر برود و چوب تعلیمی خود را به سمتی که دوایر و اُرگانهای "نظام" باید در برخورد به جامعه و مردُم بپیمایند، نشانه بگیرد.

از آنجا که شنوندگان آقای خامنه ای یعنی، رییس و اعضای مجلس خبرگان به چنین نصایحی نیاز زیادی ندارند و نفس وُجود آنها به خوبی تفاوُت بین مُناسبات شبان – رمه ای با "شاخص های جهانی" جامعه مدنی را بازگو می کُند، از این رو می توان نتیجه گرفت که مُخاطبان اصلی وی را طرفهای خارجی "نظام" تشکیل می دهند.

کمی پیشتر از آن که ولی فقیه تک دست جمهوری اسلامی به سبُک سنگین کردن "شاخصها" بپردازد، اتحادیه اروپایی در یک بیانیه رسمی به شدت از قانون مُجازاتهای اسلامی که در آستانه تصویب قرار دارد، انتقاد کرده بود. روز دوشنبه نیز همین اتحادیه حمله لفظی گُماشته آقای خامنه ای علیه اسراییل را محکوم کرده و خواستار خودداری از تکرار آن شُده بود.

در همان حال که آیت الله خامنه ای با اشاره ضمنی به مساله پروژه بُمب اتُمی توضیح داد که: "تدابیر نظام اسلامی را می توان براساس مصلحت، آشکار یا مخفی کرد"، پیرامون پروژه سرکوب اجتماعی تاکید کرد: "هُویت نظام اسلامی باید همواره آشکار باشد زیرا تابلوی نظام است". با این سُخن، وی بر نقش مرکزی سرکوب داخلی در استراتژی امنیت "نظام" تاکید کرده و به طرفهای خارجی می رساند که چشمک "آقا" را به برداشتن روبنده ی او تعبیر نکُنند.

مفهوم گُفته های رهبر جمهوری اسلامی برای مردُم ایران،
تدارُک چینی برای افزایش فشار بر زنان و جوانان،
رژه بیشتر گله های پاسدار و بسیجی و ماموران امنیتی در دانشگاه، خیابان و خانه ها
و تشدید پیگرد کوشندگان سیاسی و صنفی است.