Montag, August 11, 2008

تراژدی – کمدی شرکت زنان در مسابقات المپیک 2008 موضوعی نیست که تحت حکومت ولایت فقیه بدون پیشینه باشد


لیلا جدیدی

مسابقات المپیک،
هم سود جویی و هم وحشت از زن


تراژدی – کمدی شرکت زنان در مسابقات المپیک 2008 موضوعی نیست که تحت حکومت ولایت فقیه بدون پیشینه باشد. در حالیکه زنان ایرانی از بسیاری از فعالیتهای ورزشی محروم هستند و حتی به استادیومهای ورزشی نیز برای تماشا راه داده نمی شوند، 3 زن به بازیهای المپیک فرستاده می شوند تا در صحنه بین المللی حیثیت رژیم حفظ شود.

با این همه این سخنان حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي، امام جمعه مشهد است که با اعتراض به پرچمداری یک زن در صحنه بین المللی، یکسره ماهیت و هویت رژیم را به رخ دست اندرکاران کشیده است. او یادآوری می کند که این ژستهای توخالی برازنده رژیم جمکرانی نیست.

آخوند علم الهدی با ساده لوحی می پرسد: "آیا می فهمید چه می کنید؟" و خود پاسخ می دهد: "این جنگ با ارزشها است." دست اندرکاران البته به ارزشهای پوسیده و متحجر خود به خوبی واقفند اما شرایط طوریست که ناچارند خمیده شتر سواری کنند. از همین رو حتی در پخش تلویزیونی افتتاحیه المپیک هم سرگیجه گرفتند و با تلاش پی در پی برای سانسور تصویر ورزشکاران و میزبانان زن، مردم مشتاقی را که آرزوی تماشای این رویداد مهم بین المللی را داشتند به خشم آورند.

طی 30 سال حکومت ولایت فقیه، زنان ایرانی تحت سخت ترین شرایط با اثبات و تحمیل تواناییهای خود سیلی دردناکی بر چهره کریه و زن ستیز ملاها زده اند. این نمایشها و تلاشهای فلاکت بار رژیم نه آنان را از درک ماهیت ایدیولوژیک و ضد زن رژیم دور می کند و نه دردی را از جمهوری اسلامی در صحنه جهانی حل کرده است.


ایران نبرد
http://www.iran-nabard.com