Sonntag, August 10, 2008

سنگسار مُزین به برگ انجیر و کُلاه شرعی



منصور امان



سنگسار
مُزین به برگ انجیر و کُلاه شرعی



دور جدید بازی ریاکارانه رژیم مُلاها گرد مُجازات غیرانسانی سنگسار که با اعلام "موقوف الاجرا" شُدن آن از سوی سُخنگوی قُوه قضاییه آغاز شُده بود، با پاس کاری سُخنگوی یک نهاد حُکومتی دیگر (شورای نگهبان) ادامه یافت.

آقای کدخُدایی تاکید کرد: "در قوانین چیزی در این خُصوص (مُعلق شُدن حُکم سنگسار) اعلام نشُده است" و بدینوسیله مشروعیت احکام سنگسار و از این راه عدم منع قانونی صُدور و اجرای این مُجازات را به رُخ مُخاطبان خود کشید.

رژیم مُلاها همین نمایش چندش آور را تابستان سال گُذشته پس از سنگسار آقای جعفر کیانی در بیابانهای قزوین به روی صحنه بُرده بود. در آن هنگام بازیگران خیمه شب بازی را آیت الله شاهرودی و قاضی تحت امر او به نام اصحابی تشکیل می دانند. آقای شاهرودی وانمود می کرد گُماشته اش برخلاف دستور او و بنا به "تشخیص" خود، مغز "مُتهم" را با سنگ مُتلاشی کرده است. برای آقای جعفر کیانی ژست مُخالف آیت الله شاهرودی همان قدر کار ساز بود که تعارُفهای کُنونی برای نامزدهای به صف نشانده شُده ی سنگسار!

در حالی که مُجازاتهای وحشیانه ای همچون سنگسار، شلاق، مُثله کردن و اعدامهای دسته جمعی علنی روشهای چشم پوشی ناپذیر استبداد مذهبی برای تولید اقتدار به شُمار می روند، "بخشنامه" ی آقای شاهرودی پیرامون "توقُف مُوقتی سنگسار"، حداکثر کارکرد برگ انجیر برای پوشاندن توحُش قُدرت مدار و عُریان آن را دارد.

اکنون آقای کدخُدایی با یادآوری خلاء قانونی برای حذف مُجازات سنگسار، روی این برگ انجیر یک کُلاه شرعی هم گُذاشته است تا زحمت آیت الله شاهرودی برای جمع کردن قُلوه سنگها از میدان دید را کم تر کرده باشد.

ایران نبرد
http://www.iran-nabard.com/