Donnerstag, Oktober 30, 2008

هدف "تحقیر(!)" است و نه حتماً اعدام‌!... جمعیت سنگریزه می‌زنند... و آن‌قدر می‌زنند... که اگر از زیر سنگ ریزه‌ها در آمد و رفت‌ اعدام ندارد

- دارالترجمه زبان یاجوج و ماجوج

هدف "تحقیر(!)" است و نه حتماً اعدام!‌
جمعیت سنگریزه می‌زنند... نه سنگ درشت


و آن‌قدر می‌زنند که... اگر از زیر سنگ ریزه‌ها در آمد و رفت‌ اعدام ندارد
.............

- "آیا در عهد پیامبر اسلام رجم وجود داشته است؟
- بله... زن آمد و گفت یا رسول‌الله مرا پاکم کن ... من می‌خواهم پاک بشوم و در آن مورد رجم انجام شد... در فقه اسلامی و طبق روایات‌، در لواط اعدام هست‌، اما در زنا اعدام قطعی نیست، رجم می‌شود و رجم یعنی سنگریزه می‌زنند. به نظر می‌رسد، بیشتر، هدف تحقیر است و نه حتماً اعدام‌. اولاً گود می‌کنند و فرد تا سینه در گودی قرار می‌گیرد‌، از سینه به بالا است که بیرون می‌ماند و بعد جمعیت سنگریزه می‌زنند و آن‌قدر می‌زنند که زیر سنگریزه مدفون بشود، نه خاک و نه سنگ درشت، پس خواه نا‌خواه امکان نفس کشیدن هست. اگر این‌ها تصادفاً سنگ زدند و دیدند پیداش نیست و رفتند، اگر از زیر سنگ ریزه‌ها در آمد و رفت‌، اعدام ندارد. این مسلم فقه است.
- برخی بر این باورند که این رجم اگر موجب وهن اسلام بشود می‌توان آن را تعطیل کرد، نظر شما چیست؟
- بنده در رساله توضیح‌المسایل خودم در مساله حدود آورده‌ام... ادله‌ای را هم در آنجا آورده‌ام. حضرت امیر در مواقع جنگ، حد جاری نمی‌کرد... همچنین در سال قحطی، حد دزدی به هیچ‌کس نمی‌زد ...
- حقوق بهایی‌ها و سایر اقلیت‌های دینی‌، در جامعه اسلامی به چه شکل است؟
- بهایی‌ها مرتد‌ هستند.
- بهایی‌هایی که از پدر و مادر بهایی به دنیا می‌آیند هم مرتد هستند؟
- نه آن‌ها از اول کافر هستند‌...
- بچه‌ای که از والدین بهایی به دنیا آمده که مقصر نیست...
- باید به آن‌ها فشار بیاید تا وادار به تحقیق شوند... بیایند فکر کنند. این‌ها حاضر به فکر نیستند، من با خود این‌ها بحث کرده‌ام...
- تا زمانی که به اسلام نگروند، نمی‌توانند از حقوق شهروندی‌شان برخوردار شوند؟

- نه، به نظر ما نمی‌توانند...

- یکی از مواردی که در فقه اسلامی همواره مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر است، بحث به رسمیت نشناخته شدن حریم خصوصی در زندگی افراد است ...
- کسی که به گناه اقرار می‌کند، چه کسی حریم او را شکسته است؟
- اگر اقرار تحت شرایط اجبار و زور باشد‌؟
- یک قاضی به من گفت،
شنیدم در فلان شهر، کسی مرتکب فحشاء شده است و اقرار نمی‌کند. من هم صدایش زدم و فریبش دادم و به او گفتم کاری با تو ندارم، فقط می‌خواهم اگر گناهی بوده است بگویی و همینجا توبه‌ات بدهم تا در جهنم گرفتار نشوی. آن بیچاره هم خبر نداشت، گفت فلان کار را کرده است و غسل توبه می‌خواهد. قاضی مذکور می‌گفت صدایش را ضبط کردم، او هم تکرار کرد و بعد او را اعدام کردم .
به او گفتم، پیامبر جلوی اقرار افراد را می‌گرفت تو چطور به این صورت اقرار گرفتی‌؟
که سرش را پایین انداخت"!
مصاحبه رادیو زم زمانه با
آیت‌الله گرامی، یکی از مراجع تقلید "برنامه سازان" رادیو زم زمانه
http://www.zamaaneh.com/seraj/2008/10/post_5.html
سه شنبه 7 آبان 1387 - 28اکتبر