Samstag, Juli 08, 2006

ارزش اجتماعی فراگیرو بسیار مهم نو کردن اطلاعات مسایل ریش و سیبیل در ایران امروز

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 334


"ریش دکتر معین
داشتم در شرق (می) چرخیدم که عکسی از آقای معین دیدم. به نظرم قیافه‌اش یک جور عجیبی شده بود. با قیافه‌ای که زمان انتخابات از او به یاد داشتم کاملا فرق داشت. بعد رفتم به وب‌لاگش و دیدم که بعله. دکتر معین ما فقط در زمان انتخابات ریشش را مرتب و تر و تمیز می‌کرد و برای همین الان کلا قیافه‌اش با ریش نامرتب فرق دارد. پیرتر و خسته‌تر و بی‌تعارف «حزبل»تر است.
این از نظر روانی در ذهن مردم موثر است. بخصوص که الان آقای معین درگیر از زمین بلند کردن جبهه‌ی دموکراسی‌خواهی هم هست و می‌خواهد نشان دهد که آن فکر یک تاکتیک و ترفند انتخاباتی نبود و واقعا به آن عقیده داشت و دارد.
الان در ایران جلوه‌ی ظاهری یا Appearence یک ارزش اجتماعی فراگیر است. برای همین مردم اهمیت زیادی به تفاوت ظاهر آقای معین در زمان و بعد از انتخابات می‌دهند. با خود می‌گویند بابا، این که قیافه‌اش زمان انتخابات ساختگی و برای رای جمع کردن بود، لابد بقیه‌ی کاراش هم همینجوری‌اند دیگه.
این مسایل ریز در ایران امروز بسیار مهم ‌اند "
درخش- ان
۱6 تير ۱٣٨۵ - 7 ژوئيه ۲۰۰۶


در خشان به نظرم بسیار کار خوبی کرد که به تهران رفت موقع انتخابات و از فرصتی بهره برد تا اطلاعات خود را نو کند. کاش بقیه ای که درباره مملکتشان قلم می فرسایند این قدر به نو کردن اطلاعات خود اهمیت می دادند"

حاج آقا بهنود برنده جایزه مدفوعاتی پنج تن آل عبای دیگر