Montag, Juli 31, 2006

گفتم: من خودم اینها را بزرگ کرده ام....این نوع فاشیست ها که چیزی نیستند

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 346

دقت کردید وقتی نمی توانیم در داخل کشورمان کاری بکنیم می رویم و در سطح جهانی مشکلات جهان را حل می کنیم یا در عرصه جهانی موفق می شویم. مثلا آقای خاتمی نمی توانست با مسوولان نظام حرف بزند، به گفتگوی تمدنها فکر می کرد.. یا شیرین عبادی که می دید کاری برای زندانیان اوین نمی تواند بکند، به فکر زندانیان گوانتانامو و ابوغریب افتاد. یا اکبر گنجی که دید جمهوری را در ایران نمی تواند تشکیل دهد، به فکر جمهوری جهانی افتاد

ا.ن آقا
Sunday, Jul 30, 2006یکشنبه، ۸ مرداد ۱۳۸۵
http://r0ozonline.com/03satire/016813.shtml

رفتم برای رای دادن. ساعت یازده. وقتی جلوی سفارت رسیدم حدود سی- چهل نفر از ایرانیان با پرچم ایستاده بودند و داشتند علیه جمهوری اسلامی مبارزه می کردند و فریاد می کشیدند..گروهی از حزب کمونیست کارگری بودند و گروهی تیپ های مجاهدین خلق و چند نفری هم از از سلطنت طلبان، به گفته یکی شان و چندتایی هم از ایرانیان عادی ...
.عده ای شعار می دادند که من مزدور جمهوری اسلامی هستم. رفتم داخل سفارت. برگه رای را گرفتم و انگشتم را زدم روی استامپ سبز...رای را نوشتم،.. رای دادم.وقتی بیرون می آمدم، پلیس گفت که می توانم از در پشتی بروم. گفت که با این افراد نباید درگیر شد. گفتم: من خودم اینها را بزرگ کرده ام. به یکی از ایرانیانی که آنجا بود، گفتم: از اینها گنده تر حسین الله کرم است که در تهران می خواهد رای مردم را تغییر دهد. ما از آن نوع .فاشیست ها نمی ترسیم، این نوع فاشیست ها که چیزی نیستند

ا.ن
جمعه 27 خرداد 1384
http://r0ozonline.com/03satire/013444.shtml

Sonntag, Juli 30, 2006

توپولی هم دلواپس شد: چه به روزگار کشور خواهد آمد؟

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 345

اعلام شرایط جدید نامزدی ریاست جمهوری که از سوی وزارت کشوراعلام شده است، همه ی دست اندرکاران سیاسی را دچار شوک کرده است... کاندیدا ها باید ازنمایندگان 20 استان، نمایندگان خبرگان رهبری از 10 استان ... تاییدیه داشته باشند... در صورتی که با تاییدیه آنها بخواهند کاندیدا شوند چه به روزگار کشور خواهد آمد.

ابطحی جونیور
7 مرداد ۱٣٨۵ - 29 ژوئيه ۲۰۰۶
http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146308004

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / آژانس خبری کوروش : تمرین شماره 344

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / با تشکر از آژانس خبری کوروش

تمرین شماره 344







البرز نیوز:
عنوان خبر :
صیغه و ثواب اینترنتی
:http://www.alborznews.net/shownews.asp?u=6234

» وبلاگی که ازگوهردشت کرج فعالیت خودرا حدوددوسال است آغازکرده بشدت درترویج صیغه اینترنتی بواسطه تلفن و... اقدام مینماید.
این وبلاگ رایک جوان 18ساله که تنهاشرح محصل رشته ریاضی فیزیک بودن راازخودارایه نموده ,هدایت میکند.
درصفحه اول این وبلاگ جذب اهل سنت بعنوان افتخاری برای گرداننده یاگردانندگان احتمالی آن محسوب شده است .
وبلاگ مذکورآماربازدیدکنندگان خودازکشورهای مختلف رابه این شرح اعلام کرده است :

آمار کشور بازدیدکننده ها رتبه
کشور
تعداد ورودی
درصد
جمهوری اسلامی ایران2309775.36%2امریکا14994.89%3کانادا9793.19%4امارات9423.07%5انگلستان7442.42%6آلمان6752.2%7سوئد2700.88%8فرانسه2410.78%9استرالیا1850.6%10هلند1730.56%بقیه کشورها18436.01%مجموع30648100%

مديريت این وبلاگ هدف اصلي تاسيس اين وبلاگ و ترويج ازدواج موقت را "ازدواج موقت، ثواب كردن، بدعت شكني و زنده كردن سنت هاي رسول الله" عنوان كرده است و در بخش مشخصات خود به اين اطلاعات ناچيز بسنده كرده است كه 18 سال دارد و محصل رشته رياضي فيزيك است.

یک مکالمه تلفنی انجام شده بایک ثبت نام کننده ...
-سلام. آقای حیدری؟
-...
-( زن صدایش را می کشد):آقای علی حیدری؟
-اوممم.... بله.
-من از طریق آگهی ای که تو اینترنت داده بودید، شماره شما رو پیدا کردم. ( زن سکوت می کند و منتظر واکنش مرد می شود)
-(مرد می خندد و با صدای آرام اما این بار مطمئن تر می گوید): بله. بله... در خدمتون هستم.
-اوم... راستش من تا به حال متعه نشدم. می دونید شماره شما رو که پیدا کردم فکر کردم ببینم، شما مایلید به متعه با من؟
-(مرد هنوز با خنده اما آرام انگار در حال تغییرمکان به جایی است که بتواند با خیال راحت تر حرف بزند، نفس نفس می زند و می گوید): خوب... اگر شما راغب هستید، چرا که نه؟ بعد با صدای بلندتری می خندد.
-( زن می خندد و با طنازی ادامه می دهد): یعنی برای شما اصلا فرقی نیم کنه که با کی متعه شوید؟
-فرق که می کنه. برای همین باید پیش از صیغه یک بار همدیگر رو دید.
-شرایطش چیه؟
-خوب... تو همون وبلاگی که رفتین همه جزییات رو نوشته. شما باید زمان صیغه رو تعیین کنین و بعد از اون هم عده نگه دارین.
-عده چند وقته؟
-40 روز.
-جدا؟ چقدر زیاد! تقریبا با عده طلاق صیغه دائم فرق زیادی نداره.
-نمی دونم . شایدم کمتر باشه. اوم.... شما " مکان" دارین؟
-مکان؟
-آره. یه جایی که بالاخره...
-آهان. نه. پدر و مادرم نمی دونن. من دانشجوام.
-خوب اگه باکره نباشین مشکلی نیست. بی اذن پدر هم می شه. من مکان دارم.
-آهان. چه خوب. راستی از مهریه چیزی نگفتین؟ آخه می دونین این کار درعین اینکه می گن تخلیه روانیه و ثواب داره و آدم رو از گناه دور می کنه، اما بالاخره حقوق زن هم در آن دیده شده.
-(مرد کمی دست پاچه می خندد و بلا فاصله می گوید): خوب بله. اینو شما باید تعیین کنین.
-یه سکه برای سه دیدار خوبه؟ می دونین من همینطوری دارم می گم. اصلا چیزی تو ذهنم نیست.
-(مرد کاسبکارانه می خندد و می گوید): خوب... این که زیاده یه کم.
-شما چقدر تو ذهنتونه؟
-(مرد اینبار خنده کشداری می کند): حالا اگه شما هنوز راغبید، بیایید همدیگه رو ببینیم بعد درباره اش حرف می زنیم.
-بله...خوب... بالاخره که باید اینکار و کرد. راستی شما اصراری دارید به اینکه حتما عقد شرعی اتفاق بیفته؟
-(مرد هنوز می خندد): خوب. بازم بستگی به شما داره. برا من خیلی...
-نمی دونم. می خوام بگم که اصلا فرقی هم می کنه؟
-(هنوز می خندد مرد): هر چی نظر شما باشد.
-خوب... من به شما تاشب زنگ می زنم.
-موبایلتونو می دین به من؟
-نه. من بهتون زنگ می زنم.
-باشه ولی من خیلی راغبم. فکر کنم شما 20 سالتونم نباشه.
-(زن عشوه گرانه می خندد): 24
-کمتر به صداتون می آد.
-شما مجردین؟
-(مرد کمی با تاخیر): بله.
-قبلا متعه شدین؟
-بله. 12 بار. راستی چشمهاتون چه رنگیه؟
-آبی... راضی بودین؟
-(مرد می خندد) بله. خوب... باید سنت ها رو حفظ کرد.
-خوب... من شب زنگ می زنم.
-من منتظرم. حتما زنگ می زنین؟ مهریه رو هم با هم کنار می آیم. مسئله ای نیست.
-پس... بهتون زنگ می زنم. تا شب.

درست یاغلط ؟!

از آنجا كه هر نوع قضاوت در مورد مثبت يا منفي، كاربردي يا غيركاربردي بودن "ازدواج موقت" در جامعه ايراني كه ارگان هاي مردمي آن و به خصوص رسانه ها و NGO ها روز به روز در تلاش بيشتر هستند تا به استاندارهاي حقوق شهروندي جوامع پيشرفته نزديك شوند، حساسيت زا است؛ در نتيجه در اين گزارش تنها به معرفي اين وبلاگ كه گاهي افراد آنلاين آن تا 15 نفر مي رسد و همیشه کسانی هستند که در چت روم آن به توصیف خود برای دیگری بپردازند و قرار دیدار بگذارند و بر سر مبلغ مهریه، چانه بزنند، مي پردازيم.
تبلیغ
در صدر اين وبلاگ بخش هاي ويژه اي تبليغ شده است كه هر كاربر با يك كليك مي تواند به اطلاعات آن دسترسي پيدا كند: ازدواج موقت در اسلام؛ جست و جوي فرد مطلوب ازدواج موقت، دختر و پسر، مرد و زن بيوه؛ استاد مطهري و ازدواج موقت، حاصل عمر امام(ره)؛ ساماندهي جنسي جامعه، معاونت تبليغ حوزه علميه قم.
فهرست مطالب خواندني درباره ازدواج موقت هم با تيترهايي كه هر خواننده جوان و نوجوانی را به خود كنجكاو مي كند، از اين قرار است: دانش نوين جنسي، پاسخ به همه سوالات جنسي؛ چت در مورد ازدواج موقت؛‌ ازدواج موقت 28 درصد افزايش يافت؛‌ كمك شما به تبليغات وبلاگ؛ فرهنگ لغات ازدواج موقت؛‌ ساماندهي جنسي جامعه؛ روش ترك عادات زشت جنسي؛ خاطرات شما از ازدواج موقت؛ ‌ثواب ازدواج موقت؛ معضل زنان خياباني؛ نظر شهيد مطهري در مورد ازدواج موقت؛ پاسخ به سوالات شما عزيزان؛ دلايل بيهوده پرهيز از اين عمل مستحب؛ ازدواج موقت در قرآن و روايات؛ فلسفه ازدواج موقت؛ احكام يا روش ازدواج موقت.

ذکرحدیث برای هدف
در بالای این سایت، جمله ای از حضرت محمد (ص) آمده است که به نظر می رسد برای سندیت بخشیدن به موضوع شرعی بودن "صیغه موقت" ذکر شده است: "هر که از حلال شرم کند خدا وی را به حرام مبتلا کند". و بلافاصله به نقلی از امام صادق که گویا بیشترین توصیه ها و احادیث درباره مشروعیت "ازدواج موقت" از ایشان است، آورده است:" امام صادق (ع) فرمودند : روزی رسول اکرم (ص) بالای منبر رفت و پس از حمد و ثنای الهی فرمود : جبرئیل از پیشگاه الهی نزد من آمد و گفت دختران باکره مانند میوه روی درخت اند ، موقعی که می رسد اگر چیده نشود ، آفتاب فاسدش می کند و وزش باد آن را پراکنده می سازد ، همچنین دختران وقتی به حد بلوغ رسیدند و مانند زنان در خویشتن تمایل جنسی احساس کردند ، دارویی جز شوهر ندارند و اگر همسر نگیرند از فساد ایمن نیستند، چرا که بشرند و بشر از خطا و لغزش مصون نیست.
اما از آنجا که مدیر این وبلاگ خود نوجوانی بیش نیست و شاید هم اکنون سنی حداکثر حدود 20 سال داشته باشد و طبعا حیطه روابط و دوستانش نیز در همین رده سنی است _یعنی اغلب یا دبیرستانی هستند یا دانشجو_ ، بخش ویژه ای را به موضوع "احکام ازدواج موقت بادختر باکره" اختصاص داده است.

وی در این بخش به نقل قول از پیامبران و امامان و بزرگان دین اسلام پرداخته است. ناگفته پیداست که او همه آن نوع نقل قول هایی را گردآوری کرده که در جهت تایید عدم ضرورت اجازه یا اذن "ولی" یا "پدر" برای ازدواج موقت است:
امام باقر (ع) فرمودند : زنی که مالک نفس خود ( آزاد) باشد و سفیه، مجنون و کودک نباشد، در چنین حالی شوهر کردن او بدون اجازه ولی جایز است. امام صادق (ع) فرمودند : هر زنی که بخواهد اگر مالک نفس خود باشد (یعنی کنیز یا دیوانه نباشد ) به ازدواج خود در آورد و اگر آن زن بخواهد می تواند وکیل بگیرد. امام صادق (ع) فرمودند : بکر و غیر بکر مساوی است که باید نکاح به اذن آنها باشد و هیچ زنی را نکاح نمی توان کرد مگر به امر و رخصت او. ابو عبد الله (ع) فرمودند : باکره می تواند بدون اجازه پدرش ازدواج کند. امام صادق (ع) فرمودند : اگر دختر راضی شود بدون رضایت پدرش ازدواج موقت نماید اشکالی ندارد. امام صادق (ع) فرمودند :ازدواج موقت با دختر اشکالی ندارد . تا زمانی که دختر از باکره بودن خارج نشود . به خاطر آنکه ممکن است ( باکره نبودن دختر ) برای خانواده دختر یک عیب حساب شود.

ترویج توسط SMS

بخش دوم به توصیه های مدیر وبلاگ به ترویج این وبلاگ و این عمل شرعی با ابزارها و روش های جوانانه و عامه پسند، اختصاص دارد. در این بخش مدیر این وبلاگ چگونگی راه های ترویج و تبلیغ این وبلاگ را به وسیله، SMS، مسنجر ... به کاربران توصیه کرده است و بخصوص برای هر چه بیشتر کاربردی بودن این توصیه ها، هر کدام از این توصیه ها را با چندین و چند نوع مثال همراه کرده است که تعدادی از آنها را در اینجا می خوانید:
شما می توانید اين آدرس را به دوست خود اس. ام. اس كنيد / شما می توانید آدرس وبلاگ ها را برای دوستان مسنجری تان بفرستید. مثال ها : سلام ریحانه جان/ امیدوارم اهل ثواب کردن باشی / اگر خواستی با من ثواب کنی، جواب ایمیلم را بده / به امید دیدار؛ سلام خدمت استاد بزرگ، جناب آقای ایزدی / امیدوارم از وبلاگ زیر نهایت استفاده را ببرید/ به امید پیروزی بدعت شکنان و ظهور دولت حق؛ سلام به دوست عزیزم، مریم / مریم جان مدت ها بود که به دنبال یک آقای مورد اطمینان و آشنا به ازدواج موقت می گشتی / من جستجوگر زیر را امتحان کردم و نتیجه گرفتم. امیدوارم تو نیز مطلوب خود را بیابی؛ سلام به آقا پیمان گل / یادت هست که قبلا میگفتی ، دولت در مقابل معضلات جنسی جامعه هیچ راه حلی ندارد. / مطمئن هستم که دیدن وبلاگ فوق، نظرت را تغییر می دهد؛ یا علی/ سلام به دختر عمه/ وبلاگ زیر را ببین / راستش من می خواهم من و تو با هم دیگه این سنت رسول الله (ص) را زنده کنیم / امیدوارم، موافقت کنی . اگر جوابت بله بود، وبلاگ های زیر را دقیقتر مطالعه کن.


متاسفانه در اين وبلاگ چنان كلماتي استفاده مي كنند كه شخص من كه زياد پايبند نيستم شرم مي كنم و تاسف مي خورم به حال اين جامعه كه بصورت علني فحشا را در قالب دين رايج مي كنند.زهي تاسف !

به نظر من باید بی خیال شد . اصلا زندگی رو بی خیال شد . ما شدیم نسل سوخته . زنده هستیم ولی هیچی از زندگی نفهمیدیم .

باعث شرم وخجالت است كه از مسائل ديني اين جور استفاده ميشود.

به نظرم با این گزارش‌ها دارید تبلیغ مفت و مجانی این بابا رو می‌کنید. من اینقدر می‌فهمم که این بابا یقینا 18 ساله نیست و از خودشان است.

آمار بازديد شرم آور بود

با تمام احترام به نظرات ديگران اين مطلب را به عرض مي رسانم كه گوهر و حقيقت دين اسلام غير از آن چيزي است كه اين برادران يا خواهران فهميده اند.

به عنوان یه دختر جوون بعد از خواندن این مطالب دچار تغیر شدم!این که برای استفاده از جنسیت زن
...صیغه و ثواب اینترنتی ...از تشیع و ائمه اینطور سوءاستفاده می شه غیرقابل تحمله!

البرز نیوز
صیغه و ثواب اینترنتی ...
http://www.alborznews.net/shownews.asp?u=6234

Samstag, Juli 29, 2006

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / آژانس خبری کوروش : تمرین شماره 334

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج /با تشکر از آژانس خبری کوروش

تمرین شماره 334


...........................................................

مسعود ده نمکی
7 مرداد 1385
سابت عدالتخانه

http://www.adlroom.com/modules.php?name=News&file=article&sid=3213

چرا نمی گذارید مردم شهید شوند!

طبق اخرین اخبار مخالفتهایی با اعزام کاروان شهادت طلب سپاهیان محمد ص شده است.من اگر جای دولتمردان بودم سریعا راه را برای استشهاد این دسته ادمهای ارمانگرا باز می کردم.اصلا نه اینکه راه را باز می کردم حتی با ساز و دقل بدرقه شان می کردم تا شهید شوند.چرا که نفع شهادت این دسته ادمها نسل جنگ و بخش جدیدی که به اسم های مختلف استشهادی و حزب اللهی و عدالتخواه و.... بیماری ارمانگرایی به انها نیز سرایت کرده منافع زیادی دارد که .........


۱- از شهات این عزیزان می شود فیلمهای مستند خوبی ساخت و به جای مسابقه های گل یا پوچ و مار پله و ... که تمام شبکه های تلویزیونی را پر کرده استفاده کرد.

۲- کشور که به حمد الله در دستان توانمند عزیزان اصول گراست و جناح بی!!!!... دیگر وجود خارجی ندارد و لزومی به وجود انها نیست البته این حرف به معنی ان نیست که این عزیزان تاریخ مصر ف دارند و یا خدای نکرده به درد پست های مدیریتی در دولت اصول گرا نمی خورند بلکه اگر شهید شوند برای خودشان خوب است .چون در بهشت هم حوری میدن هم می توانند کلی راهپیمائی را بیندازند و ....

۳-اصولا مفقود شدن این عزیزان بهتر از شهید شدنشان است چون باز شهید هزینه کفن ودفن و...دارد ولی البته از نظر بهر وری شهید شدنشان بهتر از جانباز شدن شان است. چون جانبازها هزینه نگهداری دارند و به بیت المال ضرر می زنند!!!!.تازه جانباز هم شهید اش خوب است چون باز می شود ار او مستند ساخت.اگر نشد جانباز ۷۰ درصد اش خوب است چون نه می تواند اعتراض کند نه راه برود وراهپیمائی کند و هفته جنگ هم میشود از او باز مستند ساخت...

۴-اگر این جور بچه ها بروند وشهید شوند دیگر نه موی دماغ اصلاح طلب ها می شوند نه موی دماغ عزیزان اصولگرا...که مدام از ارمان و عدالت وساده زیستی و افشاگری و از این جور بازی ها فشار و ضد فشار و ...در بیاورند..

۵- خداوکیلی من هم از دست انها خسته شده ام و حالا که مستند می سازم دنبال سوژه میگشتم وگرنه ما را چه با عملیات استشهادی من اگر مرد عمل بودم در همان جنگ <ببخشید> دفاع مقدس استشهاد کرده بودم تا حالا دچار این جنگولک بازی های نشریه و سینما و مستند و وبلاگ و....نشوم.

۶-پیشنهاد می کنم بر ای حفظ منافع ملی و ایدئو لوژی زدائی از سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد و فرهنگ و عدالت به فتوای شیخ حسن روحانی باب شهادت را بر روی این دوستان باز کنید تا حاج اقا حسن روحانی با خیال راحت بتواند انقلاب را برنزه <ببخشید با ارایشگاه و رنگ مو و...اشتباه گرفتم>لیبرالیزه کند.

۷-اگر امثال این دوستان نباشند راحت تر می توان غنی سازی کرد البته نه اورانیم را بلکه جیب بی انتهای خواص منحرف و ساقیان جامهای زهر را.....

۸-برای همه شما عزیزان شهادت طلب ارزوی شهادت کرده و قول می دهم نسبت به شما وفادار بود ومستند خوبی از شما بسازم و به تلویزیون بفروشم

مسعود ده نمکی
7 مرداد 1385
سابت عدالتخانه

Freitag, Juli 28, 2006

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / علی اوحدی : تمرین شماره 333

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / علی اوحدی : تمرین شماره 333
وبلاگ نامه های ایرونی
ببخشین، یه سوال داشتم!

تکه هایی از دو مصاحبه، برگرفته از "اخبار روز" ("تکه" های داخل پرانتزها از نامه های ایرونی است)






1- آیت‌الله جنتی پس از ۲۶ سال در شورای ‌نگهبان:

آیت‌الله جنتی: شیرین‌ترین لحظات شورای‌نگهبان در بررسی مصوبه‌ای برای کمک به قشر محروم، مستضعف و ایثارگر جامعه بود. مانند لایحه تأمین زنان و کودکان بی ‌سرپرست (همان ها که در دوبی معامله می شوند، یا معتادند یا ...؟)، لایحه پرداخت حقوق ایام بلاتکلیفی کارگران (همان ها که در اعتصاب ها دستگیر می شوند و به زندان می روند؟)، طرح تأمین اعتبارات برای جبران خسارت وارده به مناطق حادثه ‌دیده (مثلن تبدیل بم به گلستان!)، طرح ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها (تا بعدن در انتخابات هر کدام سه تا شش تا رای بدهند) و... ما خیلی خوشحال می‌شدیم و سعی می‌کردیم خیلی سریع اینگونه مصوبات را بررسی کنیم (خداوند از جماران کارخانجات و انحصارات بیشتری به شما و خانواده عنایت فرمایند).
آیت‌الله جنتی تلخ‌ترین خاطرات را بررسی مصوباتی از قبیل مصوبه مشهور به "رفع تبعیض علیه زنان" می‌داند. "مصوباتی که واقعاً می‌خواست ریشه‌ها را بزند(می بینید "ریشه"ها در کجاست؟) و تحت تأثیر فرهنگ غربی بود".
مصوبه غربی "محو کلیه تبعیضات علیه زنان"(نه یکی، نه دوتا، بلکه "کلیه") که من خیلی تعجب کردم که مجلس آن را در دستور گذاشت و به آن رأی داد. ما باید فرهنگ اسلام و حق و حقوق مردم (یک اشتباه لپی شده، منظور "مردها"ست) خودمان را تشخیص دهیم و در نظر بگیریم. ما نگران بودیم و غصه می‌خوردیم که بالاترین دفاع را از زن، اسلام کرده (هنوز هم می کنه) حالا غربی‌‏ها بیایند اسلام را متهم کنند که احکام اسلامی حقوق زنان را پایمال کرده (زکی!). بهترین احکام و عادلانه‌ترین احکام را اسلام راجع به زنان آورده. در زمان حضرت رسول(ص) زنان در جایگاهی بودند که خودشان خیلی خوشحال بودند و شکایتی هم نداشتند (زنان زمان حضرت رسول هنوز هم خوشحال اند و شکایتی ندارند. دست کم در این مورد شکایتی به شورای نگهبان نرسیده).

بعضی دوره‌ها (انتخابات) واقعاً دوره‌های تلخی بود و تلخی آن برای ما همین بود که ما می‌خواهیم مردم با فکر آزاد وارد انتخابات شوند (و از در مقابل خارج شوند) و واقعاً تصمیم‌گیر خودشان باشند و نه دیگران (مثل شورای نگهبان، مثلن) به آنها القاء کنند.
آیت‌الله جنتی به عملکرد ۲۶ ساله شورای ‌نگهبان نمره ۲۰ نمی‌دهد ولی می‌گوید نمره پائین هم نمی دهیم. من خودم از شورای‌نگهبان راضی هستم (شما راضی باشین، گور بابای بقیه) عملکرد شورای‌نگهبان را واقعاً عملکرد خوبی می‌دانیم و افراد منصف و معتدل هم غیر از این نظر دیگری ندارند. (اگر هم دارند بگویند تا ما به آقای سعید مرتضوی بنویسیم، به نظرشان رسیدگی بشود)

.................................

2- مصاحبه ی عباس عبدی با "روز آنلاین" از "اخبار روز"

عباس عبدی نه به راه گنجی معتقد است و نه به راه اصلاح طلبان. او معتقد به در پیش گرفتن راه عباس عبدی است!

آقای عبدی شما حرکات اخیر آقای گنجی را چطور ارزیابی می کنید؟

مگر اقای گنجی حرکت خاصی انجام داده؟ خب ایشان و برخی افراد دیگر خواسته اند غذا نخورند و گرسنگی بکشند به من چه ربطی دارد؟ وضع که تغییری نمی کند. وضع همین طور که هست می ماند.

یعنی استراتژی هایی که اعلام کرده اند مثل نافرمانی مدنی و عدم مشروعیت رژیم سلطانی و... را غیرممکن ارزیابی می کنید؟

اولا که این ها استراژستی هستند و نه استراتژی! (تا آخرش بخونین، ببینین "استراتژی" اقای عبدی چیه!) ضمن اینکه اگر حکومتی اجازه چنین کارهایی را می داد که دیگر کسی با آن حکومت مشکلی نداشت.

شما فکر می کنید بعد از برگشتن، آقای گنجی می توانند در ایران آزادی عمل داشته باشند و حرکات خویش را ادامه دهند؟

ببینید اصلا حرکتی انجام نگرفته. با جمع۱۵۰ تا ۲۰۰ نفری، حداکثر می شود یک کوچه بن بست در تهران را تصرف کرد.

آقای عبدی، در مورد اصلاح طلبان چه فکر می کنید؟

مگر اصلاح طلبان هم می خواهند کاری کنند؟

بله، همان ادامه استراتژی سیاست ورزی.

این خفت ورزی است. به اینکه سیاست ورزی نمی گویند.

پس چه باید بکنند؟

بنشینند اول گذشته را نقد کنند. اگر این کار را با صداقت انجام دادند؛ می توان گفت مشغول کاری هستند. با حلوا حلوا گفتن که دهان شیرین نمی شود. نمیشود که منتظر ماند چیزی از اسمان برای آدم برسد. مثل علی دایی که در زمین راه می رفت و منتظر توپ بود.

یعنی اصلاح طلبان چه کار کنند آقای عبدی؟

هیچی. بروند در خانه بنشینند. یا اینکه در خیابان راه بروند. (استراتژی را داری، سر علی؟)

همین؟

بله همین. الان کار درست را آقای احمدی نژاد می کند. او دارد مملکت را به جایی می رساند که دیگر کاری نمی شود برایش کرد.

(پاشین برین به دنبال "استراتژی" آقای عبدی!)


***

یه سوال هم دارم: میدونی اگه یه بچه پر روی زبون نفهم عقده ای بی شعور بی شرم و آبرو را که وسط خیابون هر مزخرفی از دهنش در میاد بهت بگه، بزنی لت و پار و خونین و مالین کنی، مثل چی میمونه؟ اگر جواب درست و حسابی برایش نداری، من یه جواب اینجا نوشته ام

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / وبلاگ ایران آزاد : تمرین شماره 343

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / وبلاگ ایران آزاد : تمرین شماره 343


قضیۀ حمار و احمدی نژاد!

بازتاب اعلام کرده است که اگر چه تيم سياست خارجي كشور نتوانسته است مشاركت فعالي در تمامي مجاري ديپلماتيك جهاني داشته باشد، اما سفرهاي ديپلماتيك دكتر احمدي‌نژاد، او را به ركورد شكن سفرهاي ديپلماتيك تبديل كرده است.


از قدیم گفته اند که کار کردنِ خر و خوردنِ یابو!

البته صد رحمت به خر! در هندسه یک قضیه داریم بنام قضیه حمار! و میگه اگه یک خر را با یک مقدار علف دردو نقطۀ مشخص بگذاریم، خر برای خوردن علفها، کوتاهترین فاصله بینِ آن دو نقطه را که همان خط راست باشد، طی می کند! احمدی نژاد به اندازۀ آن خرِ قضیۀ حمار هم نمی فهمد! یک کلمه حرف می زند که هزارتا سفرِ سیاسی و به قولِ بازتاب، دیپلوماتیک جهانی، هم که برود اثرِ آن یک حرف را پاک نمی کند! تازه توی سفرهایش هم دوباره حرف میزند!

البته بیچاره همه اش تقصیر خودش نیست. افساری دارد که بدست خامنه ایست و اجازه نمی دهد که وی مسیرِ مستقیم را طی کند. حماریست رام!

Donnerstag, Juli 27, 2006

ناقوسهای کیهان بازجوی عزیز ام القرا این دفعه براي كه به صدا در مي آيد؟

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 342

" آفتاب يزد تقريباً تمامي ستون پيام هاي تلفني خود در شماره روز سه شنبه را به انعكاس تبليغات صهيونيستي عليه حمايت از ملت هاي مظلوم لبنان و فلسطين و اعتراض به تجليل از قهرماني مبارزان حزب الله لبنان اختصاص داد.
يكي از اين پيام ها به انتقاد از همدستي با «سيدنصرالله» اختصاص دارد،
ديگري
مي پرسد ما با اين سيدحسن چه نسبتي داريم كه عكس او را اين طرف و آن طرف زده اند،
پيام بعدي
تحليل هاي كارشناسان نظامي را به سخره مي گيرد كه مي گفتند اسرائيل توان جنگ فرسايشي ندارد در حالي كه اسرائيل گفته تازه مي خواهد حمله زميني را آغاز كند.
در پيام ديگري
از پول هايي كه از اين به بعد براي بازسازي لبنان از كيسه ملت ايران خرج خواهد شد ابراز نگراني شده است
و پيام بعد
از رهبران گروه هاي جهادي مي خواهد پول هاي دولت ايران را نپذيرند چون ملت ايران راضي نيستند و اين پول ها حق الناس است،
پيام ديگر
از اين انتقاد مي كند كه چرا خبرنگار صدا و سيما در بيروت از رزمندگان حزب الله لبنان با عنوان «بچه هاي ما» نام مي برد،
پيام بعدي مي گويد
سيدحسن نصرالله پنهان شده ولي مردم لبنان دارند كشته مي شوند. و...
بنا به اطلاع كيهان اين اقدام روزنامه آفتاب يزد با اعتراض جمع زيادي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران مواجه شده است"!

کیهان بازجوی عزیز ام القرا
پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱٣٨۵ - ۲۷ ژوئيه ۲۰۰۶
http://www.kayhannews.ir/850505/2.htm#other208

Mittwoch, Juli 26, 2006

Dienstag, Juli 25, 2006

سایت گزارشگران:


آنكه گفت آری و آنكه گفت نه!
........................................................

بازتاب انتشار ويژه نامه تابستان سایت گزارشگران،
در رسانه هاي سياسي خبر ي
تا كنون

http://www.gozareshgar.com

فاجعه كشتار زندانيان سياسي از موارديست كه نه به گرايشات سياسي كه بي واسطه با موازين حقوق بشر در ارتباط بوده و افشاي مسببين و دادخواهي از قربانيان آن وظيفه اي است بر دوش تمامي وجدانهاي بيدار و همه آنان كه سخن از آزادي بيان، دمكراسي و حق زيستن و دگرانديشي ميگويند. ما در اين نگاه آماري از شما دعوت ميكنيم كه ضمن آشنائي با واكنش نهادهاي سياسي موجود با ارائه نظرات خود ما را در تكميل كردن اين پروژه ياري دهيد!


نزديك به 2 هفته از انتشار ويژه نامه تابستان سايت گزارشگران ميگذرد و تا كنون اين ويژه نامه بيش از 7 هزار مرتبه بازديد شده است.

در طي اينمدت با سوالات و پيشنهادات بسياري مواجه شده ايم كه ضرورت گزارش دهي به خوانندگان سايت و همچنين نويسندگان اين ويژه نامه را به عنوان يك وظيفه بر دوش خود حس ميكنيم.

پس از انتشار اين ويژه نامه پيشنهاداتي مشابه و پر تعداد دريافت نموديم در مسير جمع و جور نمودن اين نوشتارهاي ارزشمند در لينك واحد و قرار دادن آن در صفحه نخست سايت كه بدرستي مطرح شدند. متاسفانه اين امر براي ما ميسر نشد به دلائلي چند از جمله:

درگير بودن با تغيير سيماي سايت كه هنوز نيز از مشكلات آن فارق نشده ايم و به زودي شاهد اين تغييرات خواهيد بود.
ناتمام بودن ويژه نامه وافزايش مطالب آن
ترجمه مطالب منتشر شده
و....

اميد داريم تا در سايت جديد اين مشكل نيز حل شود.

تعدادي از خوانندگان و بخصوص نويسندگان بر اين عقيده اند كه ميتوانست تبليغات بيشتري از جانب سايت براي انتشار اين ويژه نامه در سطحي وسيعتر انجام پذيرد.

اين نگاه آماري به تلاش ما در اين راستا شايد بتواند پاسخي به نقد و پيشنهاد اين دوستان باشد.

لحظاتي پس از انتشار اين ويژه نامه در سايت براي انتشار گسترده آن اقدام نموديم و لينك اين صفحه را براي سايتهاي نامبرده ارسال كرديم.

سايتهاي متعلق به سازمانها و تشكلهاي سياسي چپ و راديكال بدون استثنا
از انتشار اين ويژه نامه كه بدون جهتگيري سياسي تدارك ديده شده بود،
خودداري نمودند.

( اقدام تكميلي: ارسال مجدد)

راديو رنگارنگ – مصاحبه با بهروز سورن و اشاره به انتشار اين ويژه نامه اخبار گويا – لينك مستقيم به ويژه نامه براي 4 روز متوالي در بخش سايت در سايت روشنگري - لينك مستقيم در انتهاي صفحه براي 2 روز متوالي من و پالتاك – لينك مستقيم در بالاي صفحه سمت چپ از ابتدا تا كنون عصر نو – لينك مستقيم به اطلاعيه سايت گزارشگران در اينباره از ابتدا تاكنون

......................................................

ديدگاهعدم انتشار لينك صفحه مربوطه و حتي لينك يكي از مطالب عليرغم پاسخگوئي به اشاره آقاي علي ناظر مسئول صفحه اينترنتي ديدگاه و ارسال مكرر. (اين توضيح بدينجهت صورت ميگيرد كه تعدادي از نويسندگان مشخصا سايت ديدگاه را مورد سوال خود قرار داده اند.)

پيك ايران منتشر نشد

اخبار روز ناموفق بودن اين تلاش براي ما سالهاست كه محرز است

صداي مامنتشر نشد

گفتگوهاي زندان منتشر نشد

كانون خاوران منتشر نشد

كانون زندانيان سياسي در تبعيد - منتشر نشد

كار آنلاينمنتشر نشد

بروسكهمنتشر نشد

آشتي منتشر نشد


با احترام و اميد به روزهاي بهتر و دوري از فرقه گرائي ها

http://www.gozareshgar.com/

....................گزارشگران................

تاکیدات با رنگ سرخ و حروف بولد در اینجا جسارتا به "بازتاب انتشار ويژه نامه تابستان سایت گزارشگران، در رسانه هاي سياسي خبري تا كنون" اضاقه شد؛ اصلاحات طلبانه!

Samstag, Juli 22, 2006

قدردانی حجت الاسلام «هوگو چاوز» از دوستان و همکاران حجت الاسلام «هوگو چاوز»

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 341

دوستان و همکاران عزیز
حدود یکسال و نیم پیش (بهمن 1383) ما عده ای از جوانان ایران آغاز به همکاری با کمپین بین المللی «دست ها از ونزوئلا کوتاه» کردیم. در آن زمان صفحه اینترنتی بخش فارسی این کمپین را آغاز کرده و مقالاتی در حمایت از انقلاب ونزوئلا به فارسی ترجمه کردیم.

اکنون با قصد سفر رئیس جمهور ونزوئلا «هوگو چاوز» به ایران؛ ما زمان را آماده می بینیم که کمپین خود رسمیت داده و بدین ترتیب اعلام موجودیت می کنیم. هدف ما در این کمپین حمایت از انقلاب بولیواری در ونزوئلا
و ایجاد همبستگی کارگران و جوانان ایران با کارگران و جوانان ونزوئلا یی، و افشای توطئه های دولت آمریکا علیه این انقلاب است.

کمپین بین المللی «دست ها از ونزوئلا کوتاه» (The Hands Off Venezuela Campaign) در تاریخ دسامبر 2002 زمانی که نیروهای ضد انقلابی با همکاری دولت آمریکا قصد سرنگونی منتخب دموکراتیک مردم ونزوئلا «هوگو چاوز» را داشتند؛ تأسیس شد. در آن زمان «آلن وودز» سردبیر سایت In Defence of Marxism فراخوان تشکیل آنرا در دفاع از انقلاب بولیواری و علیه حمله نظامی احتمالی دولت آمریکا، انتشار داد. این کمپین مورد قدردانی«هوگو چاوز» قرار گرفته و طی این دوره با تایید او به فعالیت بین المللی خود ادامه داده است.
بخش های دیگر کمپین بین المللی «دست ها از ونزوئلا کوتاه»
در بسياری از کشورهای جهان در حال فعالیت هستند

دوستان و علاقمندانی که مایل به عضویت و همکاری در این کمپین هستند
لطفاً با ایمیل زیر تماس بگیرند:

bolivar_iran@yahoo.com1

Freitag, Juli 21, 2006







دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 340

"رئيس جمهور آمريكا در گفت وگوي خصوصي با نخست وزير انگليس كه بطور ناخواسته از طريق ميكروفن پخش شد، به حزب الله و مسلمانان فحش داد... برطبق اين گزارش، ديگر رهبران خارجي در اين زمان مشغول صرف صبحانه بودند و توجهي به اتفاقات پيرامون خود نداشتند"
کیهان بازجوی عزیز ام القرا
28 تير 1385- 19 جولاي 2006
http://www.kayhannews.ir/850428/16.htm#other1606

Dienstag, Juli 18, 2006

زيباترين جلوه هستي مادران و دختران ما

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 339


در همايش بزرگداشت روز زن
رئيس جمهور: زنان ما در همه عرصه ها پيشتازند
احمدي نژاد گفت: مادران و دختران ما زيباترين جلوه هستي يعني عاطفه و مهرورزي را ...
به نمايش گذاشته اند.

کیهان بازکوی عزیز ام القزا
سه شنبه 27 تير 1385- 18 جولاي 2006-

Donnerstag, Juli 13, 2006

صاحبنظران بازجویی از بر وبچه ها و عقا بهای كليپ هاي موسيقي وابسته به ماهواره ها

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 338

فيلمبرداري با عقاب براي شبكه هاي ماهواره اي ( خبر ويژه )
يك پسر و دختر جوان كه با استفاده از يك دوربين كوچك و عقاب از برخي مناطق تهران فيلمبرداري مي كردند، بازداشت و پس از انجام تحقيقات اوليه با قرار وثيقه چند ميليوني آزاد شدند.
اين دو جوان به منظور همكاري با برخي از شبكه هاي ماهواره اي در ساخت كليپ هاي موسيقي دوربين كوچكي را به پاي عقاب بسته و مي كوشيدند از نقاط مختلف تهران تصويربرداري كنند.
گفتني است كه با توجه به حساسيت موضوع و احتمال وابستگي اين دو به سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه، آزادي زودهنگام آنها با تعجب و ترديد برخي از صاحبنظران روبرو شده است.

کیهان بازجوی عزیز ام الاقرا
22 تير 1385- 13 جولاي 2006
http://www.kayhannews.ir/850422/2.htm#other206

Mittwoch, Juli 12, 2006

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / وبلاگ سرباز کوچک: تمرین شماره 337

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / وبلاگ سرباز کوچک: تمرین شماره 337


:اكبر گنجی
"غرب بجای بلند کردن صدای بن لادن های ایرانی و ملاعمرهای ایرانی باید صدای مسلمان دموکرات ایرانی را بشنود. صدای آیت الله منتظری، صدای عبدالکریم سروش ها، محسن کدیور. من سعی می کنم پیام آور صدای صلح از ایران به جهان باشم."
ظاهرا اكبرو اسلاو خان و طرفداران "مبارزش" ‌از تقويت گسترده و بازتاب مغرضانه و يك طرفه ی صدای "مسلمان دموکرات ها" در مطبوعات "آزاد" و "معتبر" جهانی در مقابله با فرياد ايرانيان و به درازا كشيدن عمر جمهوری عزيزشان بدينوسيله بيخبرند.

۲۰ تير ۱٣٨۵ - ۱۱ ژوئيه ۲۰۰۶
...............................
وب آورده و چه و چه و چه از طریق وبلاگ زن ایرانی

Dienstag, Juli 11, 2006

زيباترين پيام سیاسی / عبادی فونبال، به زعم کیهان بازجوی عزیز ام الاقرا

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 336

"بهترين ضربه زيدان: به راستي چه شد كه اين بازيكن در آخرين دقايق بازي، برخلاف انتظار همگان و برخلاف آنچه از رفتار و كردار او طي سال هاي بازيگري سرزده بود، ناگهان به سوي بازيكن حريف حمله كرد و وي را نقش زمين ساخت و خود نيز كارت قرمز و حكم اخراج را از داور دريافت كرد؟ چه شد كه او دندان روي جگر نگذاشت تا دقايقي بعد با فوتبال وداعي شكوهمندانه شايد همراه با قهرماني فرانسه و بلند كردن جام طلا داشته باشد؟ بر سر زيدان چه آمد كه ناگهان او قيد چنين وداعي و حتي قهرماني و سرنوشت تيم خودي را زد و كاري كرد كه براي داور بازي چاره اي جز اخراج او باقي نماند؟ آنچه بر همگان مسلم بود اين بود كه بازيكن بداخلاق ايتاليايي حتماً چيزي زير لب به زيدان گفته بود كه او را چنان برآشفته ساخت، اما چه؟! امروز خبرگزاري هاي جهان خبر دادند كه ماتراتزي، ستاره مسلمان فرانسوي را كه دقايقي پيشتر تا وداع هميشگي با دنياي فوتبال فاصله نداشت ناجوانمردانه «تروريست مسلمان» خوانده است. اين بازيكن ايتاليايي، تحت تأثير القائات و تبليغات غرب- همان غربي كه در شعار و شانتاژ فوتبال را از سياست جدا مي داند و عده اي از مرحله پرت هم در كشورهاي ديگر از جمله كشور ما آن را طوطي وار تقليد مي كنند- در توهين خود دين و مذهب زيدان را هدف قرار داده و توهين او به اين بازيكن، در واقع اهانت به همه هم كيشان او در سراسر جهان و حتي در طول تاريخ بود.و اين چنين بود كه زيدان مسلمان قيد همه افتخارات زودگذر و پوشالي را و حتي قيد شخصيت و پرستيژ فردي را زد و. در دفاع از آيين و هم كيشان خود در برخورد با آن بازيكن هتاك آن چنان عمل كرد كه از يك مسلمان غيرتمند انتظار مي رفت… و... آري زيدان با زدن آن ضربه كه آخرين ضربه و حركت او در ميادين حرفه اي فوتبال جهان بود به زيباترين شكل و با رساترين پيام با دنياي فوتبال وداع كرد"!

کیهان بازجوی عزیز ام الاقرا
سه شنبه ۲۰ تير ۱٣٨۵ - ۱۱ ژوئيه ۲۰۰۶
http://www.kayhannews.ir/850420/14.HTM#other1406

Montag, Juli 10, 2006

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / شیما کلباسی: تمرین شماره 335

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / شیما کلباسی: تمرین شماره 335

برای اولین بار، خودم به دست خودم و استفاده از یک آیینه‌ی معمولی با یک قیچی معمولی کوتاه کردم... ولی دوست دارم ببینم ملت چه می‌گویند. البته اگر کامنت اینجا را باز کنم می‌دانم که جز فحش چیزی نصیبم نخواهد شد. ولی سگ‌خور، باز می‌کنمش ببینم چقدر ملت عقده‌های فروخورده‌شان را اینجا باز می‌کنند. بخصوص از موقعی که فیلترینگ شدیدتر شده و من هم حوسله‌ و پول خریدن دومین جدید را ندارم، هیچکس از ایران نمی‌تواند کامنت بگذارد. مانده این خسن‌آقا و سید حوض کوثر و وینستون و... جی لندنی وشیما کلباسی و امثال اینها که با اسم‌های مستعار می‌آیند اینجا و هر چه از پدرهایشان کتک خورده‌اند، اینجا سر نیمه‌کچل من خالی می‌کنند.

درخش ا.ن
۱8 تير ۱٣٨۵ - 9 ژوئيه ۲۰۰۶
http://i.hoder.com/archives/2006/07/060709_015342.shtml

و البته از حرامزاده ای مثل حسین درخشان که ید طویلی در دروغگویی، دزدی مطلالبم و همچنین حمایت از رژیم آدمکش ایران دارد بیش از این نمی شود انتظار داشت. مطمینا پسر همان پدر حرامخوریست که دستش با خامنه ای در یک کاسه آبگوشت شناور است! حسین درخشان! یادت نرود من با اسم خودم همیشه می نویسم و بر خلاف تو و افراد فروتنی! مثل تو هیچگونه ترس و واهمه ای از نوشتن مطالبم با اسم خودم ندارم.

شیما کلباسی
۱۹ تير ۱٣٨۵ - ۱۰ ژوئيه ۲۰۰۶
http://zaneirani.blogspot.com/2006/07/blog-post_09.html

Samstag, Juli 08, 2006

ارزش اجتماعی فراگیرو بسیار مهم نو کردن اطلاعات مسایل ریش و سیبیل در ایران امروز

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 334


"ریش دکتر معین
داشتم در شرق (می) چرخیدم که عکسی از آقای معین دیدم. به نظرم قیافه‌اش یک جور عجیبی شده بود. با قیافه‌ای که زمان انتخابات از او به یاد داشتم کاملا فرق داشت. بعد رفتم به وب‌لاگش و دیدم که بعله. دکتر معین ما فقط در زمان انتخابات ریشش را مرتب و تر و تمیز می‌کرد و برای همین الان کلا قیافه‌اش با ریش نامرتب فرق دارد. پیرتر و خسته‌تر و بی‌تعارف «حزبل»تر است.
این از نظر روانی در ذهن مردم موثر است. بخصوص که الان آقای معین درگیر از زمین بلند کردن جبهه‌ی دموکراسی‌خواهی هم هست و می‌خواهد نشان دهد که آن فکر یک تاکتیک و ترفند انتخاباتی نبود و واقعا به آن عقیده داشت و دارد.
الان در ایران جلوه‌ی ظاهری یا Appearence یک ارزش اجتماعی فراگیر است. برای همین مردم اهمیت زیادی به تفاوت ظاهر آقای معین در زمان و بعد از انتخابات می‌دهند. با خود می‌گویند بابا، این که قیافه‌اش زمان انتخابات ساختگی و برای رای جمع کردن بود، لابد بقیه‌ی کاراش هم همینجوری‌اند دیگه.
این مسایل ریز در ایران امروز بسیار مهم ‌اند "
درخش- ان
۱6 تير ۱٣٨۵ - 7 ژوئيه ۲۰۰۶


در خشان به نظرم بسیار کار خوبی کرد که به تهران رفت موقع انتخابات و از فرصتی بهره برد تا اطلاعات خود را نو کند. کاش بقیه ای که درباره مملکتشان قلم می فرسایند این قدر به نو کردن اطلاعات خود اهمیت می دادند"

حاج آقا بهنود برنده جایزه مدفوعاتی پنج تن آل عبای دیگر

Donnerstag, Juli 06, 2006

سرمقاله آبدوغعبادی سیاسی خیاری کیهان بازجوی عزیز ام القرا / خطاب به زیتون

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 333

Zeitoon

از" بچه‌ها... گل‌آقا" خیلی خاطره ی خوب دارم.
وقتی شنیدم به علت مشکلات مالی قراره مرتب چاپ نشه خیلی ناراحت شدم.
دقیقا به همون علت که بعضی ها (قشرهای متوسط به بالا رو میگم) برای بچه شون هزار و یک نوع پوشاک و وسیله ی تفریح با کلاس میخرن ولی میگن شیر و ماست گرونه (که البته گرون هم هست.
من یک سطل ماست رو پارسال هزار تومن میخریدم. بعد از عید شد 1200 توم، چند هفته پیش شد 1500 و دوهفته ست شده سطلی 2000 تومن.
بدبختی هم سیبا و هم داداشم حاجی ماستی هستن (یعنی خیلی ماست میخورن) داشتم چی میگفتم؟
چرا زدم صحرای کربلای ماست و شیر. قضیه فرهنگی بود. آهان بچه ها... گل آقا ... به همین علت هم یه عده مجله و کتاب نمیخرن. در صورتی که قیمت این مجله قیمت فقط یه بستنی قیفیه.
چکار می تونیم بکنیم.
جز اینکه بگیم آهای ملت. برای بچه تون "بچه ها... گل آقا" بخرید. خیلی خوبه بچه ها روحیه ی طنز داشته باشن.( و مثل بعضی از شما بی جنبه بار نیان!)

وبلاگ زیتون
پنجشنبه ۱۵ تير ۱٣٨۵ - ۶ ژوئيه ۲۰۰۶
http://z8un.com/archives/2006_07.html#001839


«گراني»، «تورم» و «شتاب قيمت ها» واژه هايي هستند كه ما در طول سال هاي پس از روي كارآمدن دولت سازندگي و تا همين امروز زياد شنيده ايم. وقتي اين كلمات شنيده مي شوند در ضمير خودآگاه يا ناخودآگاه تصديق مي شوند و اگر كسي آن را انكار كند و يا ناچيز بشمرد با واكنش مواجه مي شود. گويا اين واژ گان به بخشي از واقعيت و حتي موجوديت جامعه ما تبديل شده اند. اما ...
اما در باب گراني همه حرف اين نيست، حرف هاي ديگري هم وجود دارد كه بايد به آن توجه شود. گراني پديده اي است كه بدون ترديد ريشه در سياست هاي قبل دارد

کیهان بازجوی عزیز ام القرا
پنجشنبه ۱۵ تير ۱٣٨۵ - ۶ ژوئيه ۲۰۰۶
http://www.kayhannews.ir/850415/2.htm#other200

گفتم: چه عرض كنم؟!.... به قول ملاي رومي در مثنوي؛
آن يكي پرسيد اشتر را كه هي
از كجا مي آيي اي فرخنده پي؟
گفت از حمام گرم كوي تو
گفت خود پيداست از زانوي تو!

کیهان بازجوی عزیز ام القرا
پنجشنبه ۱۵ تير ۱٣٨۵ - ۶ ژوئيه ۲۰۰۶
http://www.kayhannews.ir/850415/2.htm#other202

Dienstag, Juli 04, 2006

سرويس علمي- آموزشی برادران مسلح وگذرنامه دار

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 332
" سرويس علمي- آموزشي
درحالي كه دست هاي خود را به هم گره كرده و پا برزمين مي كوباندند، شعار دادند
«خيبر خيبر، يا صهيون، جيش محمد قادمون»، «يازهرا» و «خميني خميني شاهد باش، ما اعتراض كرديم».
برخي از افراد حاضر در تجمع، گذرنامه هاي خود ... در دست داشتند"


http://www.kayhannews.ir/850414/index.htm
تير ۱٣٨۵ - ۵ ژوئيه ۲۰۰۶
http://www.kayhannews.ir/850414/3.htm#other303

دارالترجمه وبلاگ ایران آزاد

http://azaadir.blogspot.com/2006/07/blog-post_115201009293267875.html

بازتاب نوشته است: ...پس از انتصاب حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي كه به جهت برخورداري از سلامت نفس و شجاعت در تصميم‌گيري مشهور بودند، اميدهاي فراواني براي احياي دستگاه اطلاعاتي كشور در دل دلسوزان نظام زنده شد... !
جل الخالق! کسی که قندان به طرفِ مخاطبش پرتاب می کند و بازوی وی را گاز می گیرد، برخوردار از سلامتِ نفس و شجاعت در تصمیم گیری قلمداد می شود!
لابد از زمان مرگِ سعید امامی دستگاه اطلاعاتی کشور به اموات پیوسته بود که با حضورِ وزیرِ تیزدندان، امید به احیای آن در دلِ دلسوزان نظام زنده شد!

Sonntag, Juli 02, 2006

حق مسٌلم ماس ، حق مسلم ماس!

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 331


آقای نیک آهنگ کوثر، هنرمند "تبعیدی "
که خیال میکرد بلد تبست، عکس امام راحل (ره ) و مفام معظم رهبری را بکشد
کار چشمگیری را به دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج ارسال کرده
ولی همانطور که ملاحطه میفرمایید، باخبرمان نکرده است،
عکس کدومشونه !

Samstag, Juli 01, 2006

بيش از 100 كاروان دانشجويي دختران و پسران واجب الحج

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 330

نخستين كاروان هاي عمره دانشجويي خواهران امروز از ايستگاه پروازي تهران در فرودگاه مهرآباد به سوي سرزمين وحي اعزام خواهند شد.
با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده توسط سازمان حج و زيارت بيش از 100 كاروان دانشجويي دختران و پسران تا پايان شهريور ماه سال جاري به حج عمره اعزام خواهند شد.

کیهان بازجوی عزیز ام القزا
11 تير 1385- 2 جولای 2006
http://www.kayhannews.ir/850411/3.HTM#other308