Donnerstag, Dezember 01, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 54

"باور نمیکردم .... دیشب در کمال ناباوری فیلم منتشر شده و مستند از ملاقات آقای احمدی نژاد و آیه الله جوادی آملی را در سایت بازتاب دیدم ... برایم عجیب بود... ادعای یکی از اطرافیان ایشان که هاله ای از نور دور سر رئیس جمهور دیده شده است ... ای کاش آقای رئیس جمهور به جای شنیدن این حرفهای توهم زا از اطرافیان و نقل آن برای انسان بزرگی مثل جوادی آملی مثل ابوذرغفاری... بر دهان همراه متملق ... خاک میریخت ... تاکی مقدسات دینی باید هزینه افراد شود. خدارا به مقدسات مردم رحم کنید... ولی اینکه رئیس جمهور ایران این مطلب را شخصا برای مرجع تقلیدی با آب وتاب توضیح میدهد خلاف شان مردم ایران و ریاست جمهوری این کشور است"

آخوند ایطحی ان لاین
دو شنبه 7 آذر ۱۳۸۴ - - 28 نوامبر ۲
۰۰۵
http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146307316


"تا وقتی آدم خودش به اظهارات احمدی نژاد گوش ندهد، فکر می کند که یا با یک موجود متوهم روبروست یا با یک موجود شارلاتان، اما وقتی این سی دی را نگاه می کنی و گوش می دهی موضوع چیزدیگری می شود. مساله خیلی ساده اینجوری است: یک جوان ساده دل الکی الکی در انتخابات شرکت کرده و یک سری شعارهایی را که روی دیوار نوشته است، یادداشت کرده و برای مردم تکرار می کند، ملت هم که فقط دلشان می خواهد یکی پیدا شود و به نظر بیاید که نجات دهنده است، او را الکی الکی انتخاب می کنند. این آدم یک سرمایه بزرگ دارد، سرمایه ای به نام عدم اطلاع از مسائل مهم کشور..... به نظر من مشکل احمدی نژاد این است که جوانی روستایی است( بلانسبت رهبران اپوزیسیون)..."

ا.ن آقا
روزی ان لاین
سه شنبه 8 آذر ۱۳۸۴ - - 29 نوامبر ۲۰۰۵
http://roozonline.com/03satire/012074.shtml


در پي انتشار اظهارات دكتر احمدي نژاد در ملاقات با آيت الله جوادي آملي، «بازتاب»، بخشي از سخنان آيتالله جوادي آملي در اين ديدار را منتشر ميكند:
"ما واقع بنايمان بر اين باشد كه آني كه از دست ما برميآيد، انجام دهيم؛ بيش از اين را از ما نميخواهند، واقع از ما نميخواهند، ولو يك درصد. آن 99 درصد را تأمين ميكنند... ما به اين ملت، واقع وعده عدل داديم، مهر داديم. از ما بيش از يك درصد برنميآيد. براي اينكه جمعيت زياد است ، بودجه، مثلا از آن طرف وام، كسري بودجه. به ما فرمودند، اين يك درصد رو راست بگو، 99 درصدش با من. بيش از اين را از ما نخواسته اند. دين، ديني نيست كه فريب با يك اسب را اجازه بدهد".

نظرات خوانندگان "بازتاب":
· "من فيلم را نگاه كردم ولي قسمتي از حرفهاي آيت الله جوادي آملي را نتوانستم درست بفهمم. حال با خواندن اين مطالب به آيت الله جوادي آملي ايمان آوردم. ايشان حرف هاي خوب وسنجيده اي زده اند. اي كاش مسئولان ديگر نيز به اندازه يك در صد آيت الله جوادي آملي صداقت داشتند. ايشان مرا بياد آقاي طالقاني انداختند"
· "خدا انشالله علمای دلسوز مردم را برای ما نگهدارد"
· "از مسئولين اين سايت تقاضا دارم به جاي پرداختن به اين مسا ئل با انتقادهاي سازنده خودشان سعي در رفع مشكلات دولت جديد داشته باشند"

"بازتاب" ان لاین
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۸۴ - - ۳۰ نوامبر ۲۰۰۵

"دیروز نوشته بودم که احمدی نژاد جوانکی است روستائی، باید می نوشتم شهرستانی، اینطور بهتر بود. باور کنید روستائیان آدمهای خوبی هستند، ولی وقتی قرار است کاری پیچیده مثل حکومت را در دست بگیرند تمدن را نابود می کنند. تمدن هم یعنی شهرنشینی، انسان متمدن هم یعنی انسان شهرنشین، تازه به من چه که اپوزیسیون مملکت دو سال بعد از آمدن از روستا به شهر، به خارج آمده اند"

ا.ن آقا
روزی ان لاین
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۸۴ - - ۳۰ نوامبر ۲۰۰۵

http://roozonline.com/03satire/012114.shtml