Freitag, Dezember 09, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 65


مشاور رئيس جمهور و رييس مركز امور زنان: تهاجم فرهنگي از نگرانيهاي مهم ماست

ایسنا
جمعه ١٨ آذر ١٣٨۴ – ۹ دسامبر ٢٠٠۴
http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-628459


ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ... اظهار داشت: سطحي نگري جزء شوون تشكلهاي دانشجويي نيست ...آلودگيهاي سياسي و جناحي به رسالت دانشجويان آسيب ميزند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به دانشجويان توصيه كرد با حوزه هاي علميه و محققان حوزه بيشتر از گذشته ارتباط بگيرند.

ایسنا
جمعه ١٨ آذر ١٣٨۴ – ۹ دسامبر ٢٠٠۴

حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رييس جمهور سابق كشورمان و رييس موسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگها و تمدنها.. با اشاره به نشستهايي كه در سفرهاي اخيرش به اروپا با موضوع اسلام و پلوراليسم و اسلام و سكولاريسم داشته است، ادامه داد:
در آنجا گفتم كه بهتر است به جاي اسلام بگوييم دين؛
وي، سكولاريسم را مربوط به فرهنگ غرب دانست و در عين حال … گفت :
« اما اين كه نسخه اي كه در غرب پيدا شده را بخواهيم در اينجا پياده كنيم، به معناي كندن گياهي است كه ريشه در جاي ديگري دارد و به سرزميني برده ميشود كه ظاهر آن بدون ريشه ميخواهد، كاشته شود و اين هرگز موفق نخواهد شد دانشجويان توقعاتي از اصلاحات داشتند كه در عين اينكه توقعات درستي بود ولي بخشي از آنها بيش از حد ظرفيت جامعه بود ، و نيز گاه توقعاتي نيز مطرح ميشد كه اساسا بنا نبود اصلاحات به آن سمت حركت كندمن به دوستانمان ميگفتم كه بر مبناي انقلاب اسلامي حركت كنيد، قانون اساسي را بپذيريد و اولويتها را تشخيص دهيد…اگر من افتخاري دارم به خاطر اين است كه در اين برهه گفتم كه آن جريان تاريخي بايد تداوم يابد، آن هم در درون نظام پذيرفته شده اي كه از انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت امام (ره) آغاز شده و قانون اساسي آن را پذيرفته ايم.
در پايان با بيان اين كه حرفهاي زيادي درباره ي گفت وگوي تمدنها دارد، درباره ي اينكه در دنيا با چه عنواني با او برخورد ميشود و با چه عنواني به اجلاسها دعوت ميشود؟ گفت كه با عنوان سيدمحمد خاتمي كه 8 سال هم رييس جمهور ايران بوده است،
دعوت ميشود

.ایسنا
جمعه ١٨ آذر ١٣٨۴ – ۹ دسامبر ٢٠٠۴