Freitag, Dezember 02, 2005

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 57

ايلنا:
شفاف بفرماييد چه چيزي شما را تشويق كرد به فكر تاسيس شبكه ماهواره‌‏اي‌‏ بيفتيد؟…

كروبي:
يكي از افتخارات اينجانب اين است كه قبل از سال 1340 تاكنون در خدمت امام بوده‌‏ام و در تمام اين سال‌‏ها، به صورت استوار بر مواضع ايشان تاكيد كرده‌‏ام…. من هرگاه لازم بوده، از مواضع شفاف امام حمايت كرده‌‏ام و در برابر انحراف از اين خط ايستاده‌‏ام. براي من هم فرقي نمي‌‏كند اين انحراف توسط چه كسي باشد و در چه مقطعي انجام شده باشد.

من جز افرادي بودم كه از نخستين ماه‌‏هاي پيروزي انقلاب تا آخرين روزهاي حيات امام احكام متعدد در خصوص كميته امداد، بنياد شهيد و حج از ايشان دريافت كردم كه آخرين آنها، مدت كوتاهي قبل از فوت ايشان بود؛ يكي، نمايندگي تام‌‏الاختيار ايشان در مورد اموال مجهول‌‏المالك و ديگري عضويت در شوراي بازنگري قانون اساسي. … من مي‌‏توانم ثابت كنم درگيري من در سال‌‏هاي اخير با گروه‌‏ها و جناح‌‏هاي گوناگون، فقط بخاطر پايبندي جدي به خط و راه امام بوده است. اگر كسي نمونه‌‏اي دارد كه نشان دهد سخني مخالف ديدگاه‌‏هاي امام بيان كرده‌‏ام آن را ارائه دهد...

من به صراحت بگويم ديدگاه‌‏هاي من نسبت به مباني انقلاب و نظام جمهوري اسلامي، هيچگونه تغيير نكرده است و همانطور كه در سال‌‏هاي گذشته، گاه يك تنه در برابر برخي امواج ايستاده‌‏ام، انشاءالله از حالا به بعد نيز همين روش را ادامه خواهم داد.

البته خيلي خوب است كه همه فكر كنند كه اگر امام در قيد حيات بودند در برابر برخي اقدامات چه موضعي مي‌‏گرفتند. مثلا خوب است عده اي بگويند كه اگر امام زنده بودند در برابر قتل فجيع داريوش فروهر و همسرش چه موضعي مي‌‏گرفتند؟ اگر امام زنده بودند، در برابر حادثه كوي دانشگاه كه به تعبير مقام معظم رهبري فاجعه و جنايت بود، چه برخوردي مي‌‏كردند و با كساني كه در شناسايي و مجازات عوامل اين حادثه سهل انگاري كردند، چگونه مواجه مي‌‏شدند؟

شما مي‌‏دانيد كه امام حفظ حيثيت نظام را از هر تكليفي بالاتر مي‌‏دانستند، باتوجه به اين ديدگاه امام، اگر ايشان امروز زنده بودند، در برابر برخي حركات كه تنها نتيجه آن لطمه به حيثيت نظام بود، چه مي‌‏كردند؟ …

اگر ايشان در قيد حيات بودند در مورد روند رسيدگي به پرونده قتل هاي زنجيره اي و حوادث بعد از آن از جمله شكنجه برخي متهمان پرونده كه فيلم آن در سراسر دنيا پخش شد و حيثيت جمهوري اسلامي را زير سوال برد، سكوت مي‌‏كردند؟…من از كساني كه مي گويند اگر امام زنده بود آيا در برابر تاسيس تلويزيون توسط اينجانب سكوت مي‌‏كرد، سوال مي كنم آيا اگر ايشان - كه مجلس را در رأس امور مي‌‏دانست- زنده بودند، اجازه مي‌‏دادند كه يك مداح محترم اهل بيت، به خاطر نارضايتي از راي ندادن مجلس به برخي وزرا، اهانت‌‏هاي فراواني به نمايندگان بكند و عده‌‏اي ديگر هم از تاثير مافياي قدرت و ثروت بر نمايندگان مجلس صحبت كنند؟به هر حال، من آماده هستم تا هر كس مدعي است راه‌‏اندازي يك رسانه براي تبيين مواضع يك حزب - آن هم حزبي كه بسياري از موسسان آن از نيروهاي قديمي نظام و انقلاب هستند- مخالف ديدگاه امام است، دلايل خود را ارائه كند تا من به او ثابت كنم كه آيا آنچه من درصدد انجام آن هستم، به نفع نظام است يا برخي اقدامات كه بعضي از دوستان با ادعاي حمايت از نظام و انقلاب انجام مي دهند. اگر احساس كنم بعضي افراد مايلند در برابر يك حق شرعي و قانوني براي داشتن يك رسانه آزاد، موضع‌‏گيري غيرمنطقي و كارشكني داشته باشند، ناچار خواهم شد بعضي مسائل ديگر را مطرح كنم تا مشخص شود آنها تا چه‌‏حد در ادعاي تبعيت از امام و دلسوزي براي انقلاب صادق هستند.

ارتباط من با اكثر اعضاي مجمع روحانيون مبارز علاوه بر سوابق طولاني رفاقت، يك ارتباط فكري است و در طول سال‌‏هاي گذشته در مقاطع و مواضع مختلف در كنار يكديگر بوده‌‏ايم و در آينده نيز اين ارتباط حفظ خواهد شد. همانطور كه لابد شنيده‌‏ايد چهارشنبه شب دوستان مجمع روحانيون مبارز ميهمان بنده هستند . .. من قبلاً هم پيش‌‏بيني و اظهار اميدواري كرده بودم كه يكي از دو شخصيت ارزشمند يعني آقايان خاتمي و موسوي خوئيني ها دبيركلي مجمع روحانيون را بپذيرند كه بحمداله آقاي خوئيني‌‏ها كه از روحانيون بزرگوار و يار امام(ره) هستند، اين مسووليت را پذيرفتند. من ضمن آرزوي موفقيت براي ايشان اميدوارم مجمع هر روز فعال‌‏تر و پوياتر از گذشته به فعاليت مشغول باشد.

١١ آذر ١٣٨۴ – ٢ دسامبر ٢٠٠۵
http://www.ettelaat.net/05-12/news.asp?id=10655


بهروز افخمی مدیر شبکه تلویزیونی ماهواره ای "صبا" که به تازگی مجوز تاسیس آن را در "مدیا سیتی فری زون" دوبی ثبت کرد، تصریح کرد: "صبا" یک شبکه خبری فارسی زبان مستقل است که اخبار رسمی حزب "اعتماد ملی" را با مسوولیت سران این حزب منتشر می کند..
بهروز افخمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری "مهر" با بیان این مطلب اعلام کرد: برای راه اندازی این شبکه، تا کنون 300 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است
به گزارش "مهر" افخمی افزود: محمود ریاحی که 12 سال پیش به آمریکا رفت و پیش از آن که شبکه های تلویزیونی فارسی زبان لوس آنجلسی متداول شود، با حمایت جمهوری اسلامی ایران شبکه "آفتاب" را برای ایرانیان مقیم آن کشور راه اندازی کرد، نیز سرپرستی تولید شبکه صبا را عهده دار خواهد بود.
وی در عین حال از بهنود ، شمس الواعظین و ملک زاده به عنوان دیگر همکاران احتمالی شبکه متبوعش نام برد و گفت: "مسعود بهنود" روزنامه نگار ایرانی ساکن انگلیس و "مهرداد ملک زاده" افرادی هستند که برای تفسیر اخبار شبکه صبا و اجرای گزارش های روزانه آن انتخاب شده اند.
افخمی در خصوص همکاری بهنود توضیح داد: از وی برای همکاری با شبکه صبا در انگلیس درخواست کرده ایم و چناچه او با این پیشنهاد موافقت کند، در جهت استفاده از تجربیات او برای ما منعی وجود ندارد.

9 آذر ١٣٨۴ – 30 نوامبر ٢٠٠۵
http://raha.gooya.name/politics/archives/040234.php