Dienstag, Dezember 23, 2008

فرمایشات زیادی و مفت و مجانی پژوهشگران ناشی و پررو / ناشی از "قلب" واقعیت رادیکالیسم عالمان دین پژوه بحث های شیرین جامعه "مدنی" به زبان عربی

دارالترجمه یاجوج و ماجوج / کوتاه و گويا و مستحب و فرا نو

فرمایشات زیادی
و مفت و مجانی پژوهشگران ناشی و پررو
ناشی از "قلب" واقعیت رادیکالیسم عالمان دین پژوه بحث های شیرین جامعه "مدنی" به زبان عربی

بر اساس استناد به ادله شرعی وعکس وتفصیلات جمعی از كارشناسان روانشناسی
................

"امروزه بر کسی پوشیده نیست که به دلیل رادیکالیسم بودن دولت وقت ایران، و نوع عملکرد بد برخی از دول اسلامی ، افکار عمومی جهان ، اسلام را دین خشن و به دور از رحم و شفقت می شناسند و شاید به دلیل همین شناخت غلط که ناشی از قلب واقعیت اسلام است ، امروزه پژوهشگران و عالمان دین پژوه مسلمان برای زدودن پیرایه ها از چهره اسلام حقیقی کمر همت بسته اند ، خاصه در معرفی و شناساندن احکام و حدود اسلامی دست به تحقیق و پژوهش هایی زده اند تا اسلام را آنچنانکه شایسته و بایسته است به افکار عمومی جهانیان بشناسانند ، از جمله اخیرا در این خصوص ، کتابی به نام "حیات " از عماد الدبن باقی به زبان عربی منتشر یافته که شرح جامعی است از پژوهشی كه وی در زمینه امكان تعلیق و لغو مجازات اعدام در ایران و سایر كشورهای اسلامی به انجام رسانده است. این كتاب كاوشی در بحثهای مذهبی، سیاسی و جامعه مدنی در ایران و سایر كشورهایی است كه مجازات اعدام در آنها به خاطر تفسیری از شریعت اسلامی، همچنان اجرا میشود.

در کتاب " حیات" که در دو مجلد منتشر یافته نویسنده با دو رویكرد به موضوع قصاص در اسلام نظر داشته است: «رویكرد تضییقی و محدود كننده» و «رویكرد حلی و رادیكال».
در روش تضییقی كه محدودكننده است، مجازات قصاص را فقط موقوف به نظر اولیای دم نمیداند و بر اساس آرای برخی از فقها و استناد به ادله شرعی و براساس رأی هیات منصفه به علاوه جمعی از كارشناسان جرمشناسی و روانشناسی دخیل دانسته كه در این رویكرد مجازات قصاص محدود میشود.

همچنین در رویكرد «حلی» با استناد به آیات و گفته برخی فقها نشان داده شده که مجازات قصاص، یك مجازات تخیری است و در واقع قصاص سه گزینه ای است كه در صورت وقوع قتل نفس فرد بیگناه، مقرر شده است. همچنین در مورد اعدام افراد زیر 18 سال ،. 12 دلیل فقهی و حقوقی وجود دارد كه این گونه اعدام ها را شرعا نفی و جایز نمی گرداند" !
بیژن صف سری
" . وز" زم زمانه ای حلقه "ملکوت" ا.ن. لاین
http://www.roozonline.com/archives/2008/12/post_10670.php
دوشنبه 2 دی 1387 [2008.12.22]