Montag, März 03, 2008

سعید سامان: مرسی

سعید سامان
http://saeed-saman.blogspot.com

مرسی !


زمینة برگزاری نمایشات انتخاباتی حکومت اسلامی، همانطور که حدس می‌زدیم در هماهنگی کامل با مخالف‌نمایان خارج از مرزها فراهم شده است. نخست می‌باید این اصل را عنوان کنیم که تمامی سایت‌ها، بدون استثناء مورد کم‌لطفی ادارة مخابرات حکومت اسلامی گرفته‌اند. طی چند هفتة گذشته، ترافیک در سایت‌های فارسی‌زبان به گزارش سایت‌های رسمی اینترنت، 30 تا 40 درصد کاهش نشان می‌دهد! این «افت» مقدس را می‌باید خدمت «مقام معظم» و وزیر مسئول «تبریک» گفت؛ در شرایطی که تمامی کشورها سعی دارند کیفیت سایت‌ها و ارتباطات اینترنتی خود را افزایش دهند، شاید همانطور که جناب ریاست جمهور فرموده‌‌اند، از آنجا که، «حکومت اسلامی بزرگ‌ترین قدرت جهان است!» آنچه دیگران به دنبالش می‌دوند، برای«بزرگ‌ترین قدرت جهان» اصلاً معنا و مفهوم ندارد!‌ چرا ما می‌باید خودمان را وارد «بازی» قدرت‌های کوچک و ملت‌های بدبختی کنیم که اصلاً بود و نبودشان در جهان از هیچ اهمیتی برخوردار نیست؟ کشور ایران تحت رهبری «مقام معظم»، و به فرمودة جناب «مهرورزی»، امروز بزرگ‌ترین قدرت جهان شده، و از «ابرقدرت‌ها» یک سر و گردن بالاتر است! جلو زده‌ایم آقا! و به همان اینترنت «ذغالی» هم، که قبلاً داشتیم دیگر احتیاجی نیست. امروز، جناب مهرورزی بدون اینترنت، به قول «عبید»، «دم علم کرده، گوش‌ها تیز و پشت خم کرده!» معنویت را جای اینترنت گذاشته‌اند!

ولی در این «بزرگ‌ترین قدرت جهان»، از طرف دیگر، شاهدیم که پی‌درپی از طرف «محافلی» که خود را گروه‌های «سیاسی ـ اسلامی» قلمداد می‌کنند، سایت‌های خلق‌الساعه از هر طرف بر روی شبکة اینترنت که در ایران دیگر «کار نمی‌کند»، در حال رشد و نمو است! فقط طی چند روز گذشته چندین سایت در کشور ایران، تحت عنوان «خبرگزاری» از سوی این به اصطلاح گروه‌های سیاسی تأسیس شده! اگر آمریکا طی یک سده فعالیت خبری در جهان یک «آسوشیتدپرس» و یک «رویترز» درست کرده، ما در ایران، از وقتی که فهمیدیم «بزرگ‌ترین قدرت جهان هستیم»، هزار نوع خبرگزاری داریم: تابناک، ماهتاب، شب‌تاب، «شب‌بیا یادت نره»، ابرقوپرس، خبرنامة کبودرآهنگ، و ... خلاصه ما ملت از همین لحظه می‌باید یاد بگیریم که با تبعات زندگی در «قدرتمند‌ترین کشور جهان» خودمان را هماهنگ کنیم.

***

این آمریکائی‌ها که حتی به گردپای ما هم نمی‌رسند، خودشان را خیلی خوب هماهنگ کرده‌اند؛ مثلاً وقتی به پاریس می‌آیند، هنوز چمدان‌‌شان را از گمرک تحویل نگرفته‌اند، که از دربان هتل و گارسن گرفته تا تاکسی‌ران و عابر خیابان، همگی فحش‌کشان‌شان می‌کنند! تعطیلات‌شان را در زیر بارانی از فحش و ناسزا و متلک در پاریس به خوشی می‌گذارنند، تا وقتی که بر گردند به میهن‌شان!

چند روز پیش در یکی از رستوران‌های مکش‌مرگ‌مای پاریسی غذا می‌خوردم. یک گله از همین یانکی‌ها آمده بودند و مشغول شمردن پول‌خردهای‌شان شدند تا چند گیلاس کوکاکولا و آبجو سفارش بدهند! بالاخره مثل اینکه «مادرخرج» پول را جور کرد، و با هیاهوی فراوان پیشخدمت را صدا کردند که، «کام‌هی‌یر»» گارسن که سرولباسش از باراک اوباما و کلینتن هم مرتب‌تر بود، آمد و مؤدبانه پرسید، «چه میل دارید؟» آمریکائی‌ها شروع کردند به «سفارش»! یک بطری پپسی برای ایشان، یک کانادا برای آن یکی، یک لیوان آب معدنی برای ... و گارسن هم مرتب سرش را تکان می‌داد و می‌نوشت و زیر لب هم یک‌ریز فحش چارواداری نثار آمریکا و آمریکائی‌ها می‌کرد! آمریکائی‌ها هم مرتب سرشان را تکان می‌دادند و به فرانسه می‌گفتند: «مرسی»، «مرسی»!

وقتی گارسن رفت، من که از رفتارش خیلی ناراحت شده بودم، رو به آمریکائی‌ها کردم و به زبان انگلیسی «سره» گفتم، «این گارسن به شما فحش می‌دهد!» همگی مثل یک گله گاو به من خیره ماندند، و بعد از چند ثانیه تأمل، یک‌صدا به زبان فرانسه گفتند، «مرسی»! به این‌ها گویا گفته بودند که در کشور فرانسه، حتی در پاسخ به انگلیسی‌زبان‌ها هم فقط می‌گوئید، «مرسی»! ما هم اگر می‌خواهیم «قدرتمندترین کشور جهان باشیم»، می‌باید در هر کجای دنیا اگر با کسی صحبت می‌کنیم، بگوئیم «متشکرم»! چون زبان فارسی هم مهم‌ترین زبان دنیا خواهد بود!‌ همه موظف‌اند بدانند «متشکرم» همان «مرسی» است!

***

بله می‌گفتیم که این سایت‌های جدید همگی می‌باید از نانخورهای مختلف محافل سپاه، بسیج، آخوندک‌های رژیم، و ... باشند، ولی از آنجا که اینترنت کار نمی‌کند، دلیل آغاز فعالیت اینان را نمی‌توان حدس زد. با این وجود، صورتبندی کاملاً شناخته شده است؛ اگر سایت به جناح‌های به اصطلاح «تندرو» وابسته باشد، در بالای آن عکسی از لاریجانی یا «مقام معظم» به چشم می‌خورد، در غیر اینصورت می‌توان مطمئن بود که در گوشه و کنار حتماً عکس بزرگ یا کوچکی از «تاج‌زاده» خودنمائی می‌کند! در واقع «تاج‌زاده» را به عنوان «آنتی‌تز» مقام معظم روی سایت‌ها «فعال» کرده‌اند، و هر از گاهی اظهارات آتشین ایشان را می‌توانید اینجا و آنجا «مطالعه» کنید و به حال ملت ایران حسابی گریه کنید.

امروز که سیزده روز به شروع «رأی‌گیری» جهت تشکیل مجلس شورای اسلامی باقی است، ما هم سیزده‌به ‌در می‌گیریم، سبزه هم گره می‌زنیم! به امید آنکه این «مجلس» تمامی نیازها و آمال ما ملت را، که امروز «قدرتمندترین کشور جهان» هستیم، بر آورده کند. و در این راه کوچک‌ترین غفلتی نیز صورت نگیرد. متشکریم! مرسی!