Dienstag, Mai 13, 2008

جستجوی درک "بومی" معجزات سکولاریزاسیون (!) نو ری قمری نو و چالش "عملی" ما(ه) نو در آفتاب دیگ آش رشته نذری


دارالترجمه زبان یاجوجه و ماجوج


جستجوی درک "بومی" معجزات سکولاریزاسیون (!) "زنانه" نو ری قمری نو
و چالش "عملی" ما(ه) نو
در آفتاب دیگ آش رشته نذری

..............

"مدرسه فمینیستی:
تعریف شما از سکولاریزاسیون چیست؟ و به طور کلی به نظر شما چه ارتباطی میان مسئله‌ی زن و سکولاریزم وجود دارد؟ و با توجه به تعریفی که عرضه می‌کنید، جایگاه کمپین یک میلیون امضاء را در رابطه با روند سکولاریزاسیون در جامعه ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟

محمدرضا نیکفر:
شما به تازگی مقاله‌ای با عنوان :چالش ما(ه)» منتشر کردید که در نگر من بسیار جذاب بود. شما مسائلی را مطرح کرده‌اید که در عمل به آنها رسیده‌اید. شما نگاه مشخصی به مسئله‌ی سکولاریزاسیون دارید و درست این آن چیزی است که به نظر من مطلوب است. من خود در جستجوی درک مشخص و بومی از سکولاریزاسیون بوده و هستم. چند سالی پیش مقاله‌ای منتشر کردم با عنوان «طرحِ یک نظریه‌ی بومی درباره‌ی سکولاریزاسیون»
(چاپ نخست در مجله‌ی آفتاب، ش. 27، تیر 1282) ... مقاله با این جمله شروع می‌شود: «سکولاریزاسیون در خطه‌ی فرهنگی ما یعنی آزادی زن». درست به خاطر این باور است که من مقاله‌ی شما را مهم یافتم" !

سکولاریزاسیون یعنی آزادی زن در گفتگو با محمدرضا نیکفر
کلوپ نسوان مئرسه فمی نیستی
بومی
http://www.feministschool.com/spip.php?article590
22 اردیبهشت 1387- 11 مه 2008
......................................

سکولاریسم نو New Seculairismیادداشت سردبیر
" چرا «سکولاريسم نو؟»/
"من به يکی از آرزوهای مختصرم رسيده ... «سکولاريسم نو»...

اما چرا برای من «سکولاريسم» اينقدر اهميت دارد؟ و چرا مصرانه می کوشم تا صفت «نو» را به آن اضافه کنم؟ ... آنچه که می نويسم حاصل تجربه ای نيمقرنی است که بايد جائی به بار بنشيند و حاصلی...

اگر شما هم در همين قايق نشسته ايد اين اوقيانوس و اين پارو!

ا. ن. علا
آعلامیه ترکمون زدن «سکولاريسم نو»
سکولاریسم نو New Seculairism
http://www.newsecularism.com/Nooriala/introduction.htm

............
" بيدار شو!
کشتی ها را ببين
از صبح های نيامده می آيند
و از جزايری
که قلبی از آتش دارند
بيدار شو" !

سرود ملی ماهیگیران جزاير کشور خارج از کشور حاج خانم شکوه
گوی ا.ن. یوز
http://news.gooya.com/culture/archives/071026.php
پنجشنبه 12 ارديبهشت