Mittwoch, Mai 21, 2008

بصیر نصیبی: مهر دولت مهر ورز امام زمان هنرمندان اندیشمند

بصیر نصیبی
سينمای آزاد
http://www.cinemaye-azad.com/new/new01.html


مهر دولت مهر ورز امام زمان

من نمیدانم اصلا چرا این دوم خردادی های ورشکسته میخواهند 30 سال جنایت وقتل وآدم کشی واستبداد وارتجاع وعقب ماندگی جمهوری اسلامی را به حساب احمدک بیچاره که با صراحت می گوید میخواهد اندیشه مترقی !امام امت را زنده کندواریز کنند. خوب مگر درست نمی گوید؟ حالا چطور همان دوم حردادی ها هچنان واژه های تملق آمیز را نثار امام راحل مینمایند اما نسبت به زنده کننده افکار برجسته آن بزرگوار! کم لطفی می کنندو دایم در سایت های مرتبط با دار ودسته خاتمی به خصوص پیک نت وروز اون لاین از سخت گیری های فراوان دولت احمدی نژاد به هنرمندان اندیشمند مینالند .ادعا می کنند در شرایط حاضر فقط متحجرین هم سو با احمدی نژاد امکان کار وفعالیت پیدا می کنند. ما بار ها گفته ایم شیوه اداره سینمای جمهوری اسلامی که کپی از سینمای آلمان ناری است ربطی به دولت های قلابی وبی اختیاری که می آیند ومی روند ندارد بلکه سیستم، بسیار آگاهانه برای پیشبرداهدافش برنامه ریزی می کند، اول خبر احتمال برگشت افتخار آمیز نادری را در سایت سینمای ما بخوانید:

«سينماي ما- امیر نادری فیلمساز ایرانی و سازنده فیلم " دونده " که با فیلم «چاه کندن در لاس وگاس » در بازار فیلم جشنواره کن حضور دارد ، ممكن است بعد از این جشنواره به تهران باز گردد . سینماگران ایرانی قرار است با رایزنی هایی که در حاشیه این بازار با مدیران فرهنگی و سینمایی کشور انجام دهند زمینه بازگشت وی و از سرگیری فعالیت های سینمایی اش را فراهم کنند .

شایان ذکر است ، قرار بود فیلم ساز دهنی این فیلمساز در برنامه صد فیلم ا ز شبکه یک سیما پخش شود که به دلیل طولانی شدن زمان خرید آن از کانون پرورش فکری این فیلم هفته آینده ازاین برنامه پخش خواهد شد .

ابراهیم حاتمی کیا نیز در آخرین مصاحبه خود با شبکه خبر درباره امیر نادری گفت: واقعا جای این فیلمساز در ایران خالی است وخوب است زمینه بازگشت وی به ایران فراهم شود »

خب طرح بازگشت امیر خان در چه دوره ای نزدیک به انجام است ؟ ایا ایشان در زمان خاتمی تمایل به برگشت نداشت یا راهش نمی دادند؟ می گویند که قرار است با رایزنی با مقامات در حاشیه جشنواره کن امکان بازگشت نادری فراهم شود .یعنی به زبان خودمانی امکان عفوش را فراهم کنند. اصلا این امیرو دوست وهمراه من در سالهای گذشته که در20 سال تبعیدش یک کلام علیه ج. اسلامی حرفی نزده و صحبتی نکرده است . محتوای فیلمهایش هم که ربطی به مسایل سیاسی ندارد. دایم هم با مطبوعات سینمایی داخل گفتگو دارد. پس مذاکره وفراهم کردن شرایط برای عفو ش چه معنایی دارد؟ البته قبل از سفر بهتر است خفت وخواری که فیلمسازان جمهوری اسلامی باید تحمل را کنند از زبان بهمن قبادی یکی از فیلمسازان خودشان بخواند.نکند برایش چاهی کنده باشندو مذاکره با مقامات فارابی، عاقبت ناخوش آیندی به بار بیاورد .اینها به لابی خودشان هاله اسفندیاری هم رحم نکردند چه برسد به امیر نادری.

بهمن قبادی می نویسد:

«ذهن که مريض باشد قطعا بيماری هم مي آيد در سيستم . اگر حال سينمای ايران خراب است بعضی از بانيان آن آدم های مريض ذهنی هستند که ذهنيت احمقانه را در آن جامعه پياده مي کنند . مراکز فرهنگی که من الان پای در آن مي گذارم که مجوز بگيرم برایم عين پادگان نظامی شده، هيچ ارزشی برای يک هنرمند قائل نيستند، ما مثل سرباز هستيم، بايد برويم آنجا پا جفت کنيم، بايستيم ساعت ها تا فرمانده رد بشود تا به ما يک برگه مرخصی، يک مجوزی بدهد تا ما برويم در شهر دوساعت در پارکی قدم بزنيم يا دوربينم را ببرم در پارکی فيلم بگيرم»

بفرمایید، امیر خان تشریف ببرید وفیلم مستقل و مردمیتان را دردوران احمدی نژاد بسازید . چشم حسود بترکد.