Montag, Februar 06, 2006

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 169







بحران هسته ای ايران به نقطه باريکی رسيد. جمهوری اسلامی به نقطه ای نزديک شد که در طول حيات خود و در سخت ترين سال هایش بدان نرسيده بود، تصويری از جهان صف کشيده در برابر نظام ايران از مجموعه تحولات اخير بيرون آمد که پاک کردن آن مدت ها کار و وقت لازم دارد.
اگر هيجان های کاذب را دور کنيم … خلاصه حکايت اين است که در دور اول انتخابات رياست جمهوری اخير ايران، يک در صد از رای دهندگان – یعنی دويست و پنجاه هزار نفر از بيست و پنج ميليون - شادمانه و بلکه کين توزانه باعث روی کار آمدن دولتی شدند بی تجربه
نتيجه
به باور من، آن چه اتفاق افتاده فاجعه نيست، قابل ترميم است. .. در دور تازه ای که در پيش است و يک ماه فرصتی که برای انداختن ارابه به راه ديگر وجود دارد، به نظرم بايد از فشار بر رسانه های عمومی کاست و فضای بانشاط تری با چند صدائی ايجاد کرد.

حاج آ قا بهنود سر -.. - دبیر دیگر
یکشنبه ١۶ بهمن ١٣٨۴ – ۵ فوريه ٢٠٠۶
http://r0ozonline.com/panjereh/013908.shtml





رفتم داخل سفارت. برگه رای را گرفتم و انگشتم را زدم روی استامپ سبز...رای را نوشتم،.. رای دادم.وقتی بیرون می آمدم، پلیس گفت که می توانم از در پشتی بروم. گفت که با این افراد نباید درگیر شد. گفتم: من خودم اینها را بزرگ کرده ام. به یکی از ایرانیانی که آنجا بود، گفتم: از اینها گنده تر حسین الله کرم است که در تهران می خواهد رای مردم را تغییر دهد. ما از آن نوع .فاشیست ها نمی ترسیم، این نوع فاشیست ها که چیزی نیستندا.
ا.ن
http://r0ozonline.com/03satire/013444.shtml ا