Dienstag, Februar 21, 2006

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 193


چه انتظاري داريد آقاي ابطحي؟ بعضيها حتي از بيان کردن نام آقاي خاتمي به عنوان «رئيس جمهور سابق» هم ابا دارند.

بلي ديگر، به هر حال محدوديتهايي از اين قبيل انکارکردني نيست. ضمن آنکه من هميشه اين دلنگراني را از اواخر دولت اول آقاي خاتمي بيان کرده بودم که عدم آشنايي با دنياي ارتباطي مدرن از ضعفهاي دولت آقاي خاتمي است. من با اينکه خودم آشنايي علمي با ارتباطات ندارم، اما بعد از اينکه وبلاگم را راهاندازي کردم و رسانههاي خارجي از اين کار من گزارشهاي مختلفي تهيه کردند، تازه بعد از چندماه بعضي از اعضاي دولت درمورد وبلاگ از من سوال ميکردند. يکي از اعضاي دولت آمد به من گفت اين چيه که تو راه انداختي و بچه ام به من مي گويد که چرا آقاي ابطحي عکس تو را نينداخته است.

راستي، آقاي خاتمي نظرش راجع به وبلاگ (خاتمی ؛ مردی با عبای شکلاتی) چه بود؟

گفتم که بابا، آقاي خاتمي اين را هنوز به عنوان يک وبلاگ نپذيرفته است، شما چرا اين قدر تبليغات مي کنيد؟ هرچند وقتي هم که از آقاي خاتمي خواستم يک چيزي بنويسد اول گفت که من نميتوانم، چون حتما مثل تو بايد بنويسم «خفن»، «مفن» و... که بلد نيستم. من هم گفتم که «خفن» ديگر قديمي شده است، برايتان اصطلاحات جديد مي آورم که از لحاظ لغت هم کم نياوريد.


زور ا.ن لابن
سه شنبه 02 اسفند 1384 / a 21 Feb 2006
http://r0ozonline.com/05newspapers/014185.shtml