Mittwoch, Februar 15, 2006

دارالترجمه زبان "رسانه ای" یاجوج و ماجوج / تمرین شماره 187

قطعيت داشتن انتصاب به جاي انتخاب در ذهن مدير محترم روزنامه کيهان تا به جائي است که در يادداشت روز سه شنبه خود از صدراعظم آلمان مي خواهد که [اگر جرات دارد] بگويد در حالي که جمعيت يهودي آلمان چند صدهزار نفرست چرا در مجلس آن کشور صد نماينده يهودي غيرآلماني گذاشته شده، اصلا در ذهنيت ايشان "انتخاب مردم " جائي ندارد و فرض بر اين است که آن صد نفر، و لابد بقيه اعضاي پارلمان آلمان را هم صدراعظم آن کشور برگزيده ، لابد با نظارت استصوابي خود و يا مانند مجلس خبرگان ايران با انتخاباتي بدون رقيب و با حضور يک نامزد که دو تا راي هم بياورد بر اساس قانون موجود کافي است. اگر چنين ذهنيتي وجود نداشت لابد نويسنده پاسخ سئوال خود را پيدا مي کرد: مردم آلمان برگزيده اين ها را به من صدراعظم که خودم هم توسط مردم انتخاب شده ام چه مربوط است.

حاج آقا بهنود برنده جایزه مطیوعاتی پنج تن آل عبای دیگر
چهارشنبه 26 بهمن ١٣٨۴ – 15 فوريه ٢٠٠۶
http://r0ozonline.com/panjereh/014053.shtml

رفتم داخل سفارت. برگه رای را گرفتم و انگشتم را زدم روی استامپ سبز...رای را نوشتم،.. رای دادم.وقتی بیرون می آمدم، پلیس گفت که می توانم از در پشتی بروم. گفت که با این افراد نباید درگیر شد. گفتم: من خودم اینها را بزرگ کرده ام. به یکی از ایرانیانی که آنجا بود، گفتم: از اینها گنده تر حسین الله کرم است که در تهران می خواهد رای مردم را تغییر دهد. ما از آن نوع .فاشیست ها نمی ترسیم، این نوع فاشیست ها که چیزی نیستند
ا.ن
http://r0ozonline.com/03satire/013444.shtml

کاش بقیه ای که درباره مملکتشان قلم می فرسایند این قدر به نو کردن اطلاعات خود اهمیت می دادند

حاج آقا بهنود برنده جایزه مطیوعاتی پنج تن آل عبای دیگر
August 20, 2005
http://behnoudonline.com/2005/08/050820_009541.shtml