Freitag, November 07, 2008

اين فضای بی بندوباری اظهار نظر عليه خداوند

عبدالقادر بلوچ


گناه کبیره انتقاد از دولت

آيت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «اين فضای بی بندوباری در حرف زدن و اظهار نظر عليه دولت، مسایلی نيست که خداوند به آسانی از آنها بگذرد.»
بعضی‏ها فکر می‏کنند همه چیز در قرآن نوشته شده، اگر اینطور بود که چه نیازی بود به حوزه و حجة‏الاسلام و آیت‏الله؟ موقع تولد، ابوی گرامی در گوشتان اذانی می‏خواند، بعد از بریدن «فلانتان» (مقام زن در اسلام والاتر از این است که در این مباحث وارد شود) وبه محض اینکه خواندن و نوشتنتان راه می‏افتاد یک جلد کلام‏الله مجید با ترجمه می‏دادند به شما و می‏گفتند همین فرمان برو جلو تا داخل بشوی به بهشت. اما به این راحتی نیست. مفسر دارد و تفسیر می‏خواهد. زمانی سلطان ضل‏الله بود در صورتی‏ که حالا به لعنت خدا هم نمی‏ارزد. زمانی بود که قرآن برای هدایت بشر بود حالا کاربرد حکومتی دارد. وقتی امیر عباس هویدا پیپ می‏کشید شما علیه دولت حرف نمی‏زدید پروردگار عالم به آسانی از آن نمی‏گذشت، در صورتیکه الآن بر عکس شده. به همین خاطر است که به من و شما می‏گویند عوام و به همین دلیل است که باید یک ولی فقیه «جامع‏الشرایطی» باشد که در هر زمان به ما بگوید حق سبحانه و تعالی از چه چیز می‏گذرد و از چه چیز برآشفته می‏شود.

خداوند حضرت رهبر و نظام را حالا حالاها از ما نگیرد و به این امید که به این زودی طنز مورد غضب الهی قرار نگیرد. افوض‏الطنزی الی‏الله.