Freitag, November 21, 2008

این اقدام اتفاقاً روی رو سری برداشتن خیلی از خانم‏ها هم اثر خواهد گذاشت و نباید به این اکتفا کرد

عبدالقادر بلوچ
http://balouch.blogspot.com

مساجد هوایی



در هفدهمين اجلاس سراسري نماز حضرت رهبر فرمودند: در پروازهای داخلی و خارجی زمان پروازها به گونه‏ای تنظیم شوند که وقت خواندن نماز وجود داشته باشد.

در مورد پروازهایی که این امکان وجود ندارد ایشان فرمودند: باید در داخل هواپیما، محل اقامه نماز فراهم شود.‏

از آنجایی که هنوز هواپیما‏ها را کفار می‏سازند نمی‏شود از آنها توقع داشت روی دمب هواپیما برای ما مناره بسازند. وانگهی برداشتن صندلی‏های قسمت فرست کلاس به راحتی آنرا تبدیل به یک نمازخانه خواهد کرد. ساختن گلدسته‏هایی که باد کردنشان ممکن باشد چیزی است که به راحتی از عهده‏ی صنعتگران خودمان بر می‏آید. نوار اذان را می‏شود از داخل اتاق خلبان پخش کرد و یا به عنوان بخشی از وظایف میهماندار‏ها می‏توانیم از آنها بخواهیم آنرا از طریق میکرفون هواپیما برای مسافران ایراد بفرمایند.

حضور یک روحانی به عنوان پیشنماز در هر پرواز علاوه بر ایجاد یک فضای روحانی در بین مسا فران، کنترلی بر روی آندسته از خلبانانی خواهد بود که چون از مرز بیرون می‏روند کارهای دیگر می‏کنند.

این اقدام اتفاقاً روی، رو سری برداشتن خیلی از خانم‏ها هم اثر خواهد گذاشت. به نظر من نباید به این اکتفا کرد.

اتوبوس‏های بین شهری ما هم از بی نمازخانه‏ای رنج می‏برند. حتم دارم اگر در آنها هم نمازخانه در نظر گرفته شود هستند روحانیون مخلصی که پیشنمازی آنها را به عهده بگیرند. مملکتی که روی نفت راه می‏رود برای حقوق دادن به این عزیزان هیچ عذر شرعی هم ندارد.