Dienstag, November 25, 2008

دانی او این همه چرا دارد؟ چون که او ریش دارد و من نه

عالیجناب نویسنده
http://weblog.sedighi.ir/


خیاط در کوزه افتاد


آدمی میشناسم از دوزخ
خوف و تشویش دارد و من نه
بس که می ترسد از عذاب خدا
حول از آتیش دارد و من نه
دائما ذکر می گوید وتسبیح
در کف خویش دارد و من نه
قلبی آکنده از خدا و
سری باطن اندیش دارد و من نه
تا رسد از آسمان به او الهام
دوسه تا دیش دارد و من نه
بهر ماموریت ز بیت المال
سفر در پیش دارد و من نه
بر نگشته ز انگلیس هنوز
سفر کیش دارد و من نه
بهر حج تمتع و عمره
کپن و فیش دارد و من نه
زندگی تخته نرداگر باشد
او دوتا شیش دارد و من نه
پانزده تا مغازه یک بازار
توی تجریش دارد و من نه
در دزاشیب باغ و در قلهک خانه
از خویش دارد و من نه
پانزده تا عیال صیغه و عقد
بی کم بیش دارد و من نه
دانی او این همه چرا دارد؟
چون که او ریش دارد و من نه
میکرفن را بگیر از هالو!
سخن او نیش دارد و من نه

شاعر: نمی دونم کی بوده!